10

25 3 16
                                    

BEBERAPA BULAN KEMUDIAN

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

BEBERAPA BULAN KEMUDIAN

Kini, kandungan aku sudah berusia enam bulan. Mingi sedang mengusap-usap perut aku. Sayang betul dia dengan anak dia ni.

"Anak papa cepat lahir tau, tak sabar nak jumpa nak kiss". Kata mingi. Aku hanya tergelak.

"Nanti awak jumpa dia lagi eh, nak pergi kerja ni". Kata aku. Kami pun terus pergi ke tempat kerja masing-masing.

Hari ini aku hanya kerja di pejabat sahaja. Nasib baiklah tak payah buat apa-apa prosiding dengan keadaan aku sekarang ini.

Aku disambut baik oleh rakan sekerja aku. Aku terus masuk ke dalam bilik dan membuka laptop. Masa untuk siapkan kerja.

Beberapa jam aku menyiapkan kerja, tiba-tiba haerin menelefon aku. Dia rindu agaknya ehe.

"Hello?". Kata aku melalui telefon. Aku masih menyiapkan kerja di komputer.

"Hello eunji yang bakal jadi mummy, kau free tak lunch nanti?". Kata haerin. Aku melihat jam sudah menunjukkan pukul 12:30 tengah hari.

"Free je, mingi tak bagitahu pula dia nak ajak aku lunch". Balas aku.

"Alright, see you at atinydeobi cafe tau. Mina pun join sekali". Kata haerin. Aku hanya mengucapkan selamat tinggal dan mematikan telefon.

Aku menutup komputer dan terus keluar dari office untuk makan tengah hari bersama kawan-kawan aku.

Setibanya di atinydeobi cafe, aku ternampak mina melambaikan tangan ke arah aku. Aku terus berjalan ke arahnya.

"Sorry lambat, jalan agak jem tadi". Kata aku lalu duduk disebelah haerin.

"Tak apa, cepat lah order". Kata haerin dan kami pun memesan makanan.

"Wahh dah berapa bulan tu?". Tanya mina yang menunjukkan ke arah perut aku.

"Baru masuk enam bulan, tak sabar aku nak tunggu dia lahir". Balas aku lalu mengusap perut aku.

Beberapa minit kemudian, makanan kami pun sampai dan meluangkan masa bersama-sama. Nasib mingi Okayy je kalau lepak dengan diaorang.

Selepas makan, aku ternampak mingi berjalan bersama seseorang ke kedai swarovski di hadapan cafe. Aku berasa pelik, kenapa dia ke sana?

"Ehh eunji tak apa ke kau balik sendiri? Nak aku teman tak?". Tanya mina. Aku hanya menggeleng.

"Tak apa, korang pergi lah kerja dulu. Kereta aku kat depan tu je". Balas aku lalu mengucapkan selamat jalan kepada kawan-kawan aku.

Aku terus masuk ke dalam kedai barang kemas swarovski bersama dayeon

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku terus masuk ke dalam kedai barang kemas swarovski bersama dayeon. Hari ini aku rasa ingin membelikan sesuatu untuk dayeon.

"Hi welcome to swarovski, may i help you sir?". Tanya pekerja yang wajahnya seperti bangchan straykids.

"Saya nak tengok rantai yang sesuai untuk girlfriend saya ni". Balas aku lalu memilih rantai.

Sedang sibuk memilih, dayeon terus memanggil aku.

"Sayang, i wanna go toilet. Nanti saya datang balik". Kata dayeon. Aku hanya mengangguk.

Tiba-tiba ada seseorang menepuk bahu aku dari belakang. Aku terkejut dan membulatkan mata, jap eunji spy aku ke selama ni?

"Baby, what are you doing here?". Tanya aku dalam keadaan nervous. Mana tahu kantoi kan.

"Saya datang nak ermm belikan awak barang kemas ni, kenapa awak datang sini?". Balas aku pula. Dia hanya tersenyum.

"Saya lunch dengan haerin and mina kat cafe depan tu, nampak pula you kat sini". Kata eunji lalu mengusap bahuku.

"Saya fikir nak bagi surprise, tapi tak jadi pula". Kata aku. Aku terus mengucup pipinya.

"Im sorryy baby, but tak payah lah belikan rantai ni. Habis pula duit awak nanti". Kata eunji. Dia terus memegang tangan aku.

"No worries, this is just for you baby". Kata aku. Tiba-tiba kelihatan kelibat seseorang datang ke arah kami.

"Heyy ermm hii mingi tak sangkanya jumpa awak kat sini and eunji". Kata dayeon yang tersenyum nipis.

"Saya nak beli something untuk eunji, how about you?". Balas aku.

"Saya sajee nak beli some gelang for my collection". Kata dayeon pula. Eunj tersenyum ke arahnya.

"Okay lah, saya pergi dulu tau, byee baby". Ucap eunji lalu keluar dari kedai itu. Aku terus menghelakan nafas lega.

"Urghh semak lah dia tu". Kata dayeon. Aku terus memeluk badannya.

"Dont worry my baby, you will always have my heart. Lets go to your house". Ajak aku. Dayeon hanya tersenyum lalu membawa aku ke rumahnya.

+++

To be continue...

[✔️] Backstabber of Her || Song MingiWhere stories live. Discover now