SEMINGGU KEMUDIAN
Hari ini merupakan hari yang aku akan berkahwin buat kali kedua, bersama wonbin. Anak aku minjae sudah berusia 5 bulan.
Semasa aku bersiap, tiba-tiba haerin dan mina masuk ke dalam bilik sambil membawa minjae yang sudah menangis. Aku terus mengambilnya.
"Sorry ganggu, anak kau nangis ni. Aku rasa dia nak susu kot". Kata haerin. Aku pun terus menurunkan baju dan menyusunya.
"Haih tak sangkar cepat je kau naik pelamin lagi sekali eh, aku ni entah bila dapat". Kata mina. Yelah dia dan seonghwa masih bertunang.
"Nanti ada lah rezeki kau. Seonghwa busy kan lately ni". Kata aku. Dia hanya mengangguk. Katanya hujung tahun ni diaorang rancang nak kahwin.
"Ehh kau dengan san tak nak kahwin ke? Yelah aku tengok san tu macam dah ready". Usik mina. Haerin hanya menyikunya.
"Memang lah nak, tapi san nak enjoy dulu bila dia puas baru kahwin". Kata haerin. Kami pun meluangkan masa bersama-sama.
Beberapa minit kemudian, appa pun masuk ke dalam bilik pengantin. Aku terus menyerahkan minjae kepada mina.
"Eunji, Its time to vowe". Kata appa. Haerin dan mina sudah keluar bilik terlebih dahulu. Aku terus mengikuti appa dari belakang.
Aku pun merangkul lengan appa dan berjalan bersama-samanya. Kelihatan semua orang bersorak untuk kami terutamanya kawan-kawan wonbin.
"Wonbin, jaga anak saya baik-baik ye. Tolong jangan sakiti dia lagi". Kata appa. Dia hanya mengangguk lalu memegang tangan aku.
Kami berdua pun mula bersumpah di hadapan paderi.
"In the name of god, both of you are husband and wife". Kata paderi itu. Wonbin terus mengucup bibirku lembut. Entah kenapa aku macam tak ada perasaan sangat kali ini.
Selepas itu, kami pun mula melayan tetamu yang hadir, termasuklah kawan-kawan dan keluarga wonbin.
PARK HAERIN POV
"Fuhh best juga wedding eunji kali ini. Banyak aku makan". Kata wooyoung yang mengusap perutnya yang sedikit buncit.
"Eleh kau makan je tahu, patut lah tak laku". Kata seonghwa yang seperti mengusiknya.
"Hyung, sorryy sikit eh aku ni michelin star chef tau". Kata wooyoung lagi lalu flip rambutnya.
"Ehh korang perasan tak, masa eunji vowe kan dia nampak murung sikit". Kata aku. Yang lain pun mula berfikir.
"Hmm aku pun nak cakap benda yang sama. Perasan juga tapi aku tak nak lah rosakkan mood dia kan". Kata mina pula. Ada betul apa yang dia cakap.
"Aku dapat rasakan, yang dia still sayangkan mingi". Kata yeosang.
"Mesti lah, dah lah tak teman eunji bersalin and then minjae membesar tanpa ayah dia". Kata yunho pula. Memang betul apa yang mereka cakapkan.
"Cakap tentang mingi kan, aku macam ada nampak dayeon dengan sorang lelaki ni entah aku lupa namanya". Kata seonghwa.
"Dah tu, kau ada ambil gambar tak? Kita group ateez kena buat kerja proaktif tau, dah lah anak park". Kata hongjoong pula. Terasa aku yang anak park juga ni. Yelah dah aku adik dia kan.
"Of course lah ada, aku ni buat kerja berkaliber tau. Macam biasa mina teman aku sekali". Kata seonghwa lalu menunjukkan gambar yang dayeon sedang berpelukan dengan xiaojun?
Aku membulatkan mata sebab terkejut melihat gambar itu. Apa kaitan dayeon dengan xiaojun ni?
"Kau kenapa terkejut sangat? Macam baru nampak hantu pula". Kata jongho.
"Memang lah aku terkejut. Lelaki dalam gambar tu xiaojun, model under company san." Kata aku pula
"What?!! Xiaojun ke tu?!!". Kata san lalu mengambil telefon seonghwa untuk melihatnya dengan lebih dekat.
"Setahu aku kan lelaki ni ex boyfriend dayeon. Diaorang berdua putus since dia couple dengan mingi". Cerita yunho. Tak pelik kalau dia tahu since yunho kerja sebagai doktor di hospital yang sama dengan dayeon.
"Ohh macam tu, aku rasa kan kita kena siasat dengan lebih mendalam". Cadang aku. Yang lain hanya bersetuju. Kami pun balik ke rumah masing-masing.
+++
To be continue...
YOU ARE READING
[✔️] Backstabber of Her || Song Mingi
Fanfiction[ATEEZ SERIES] "You're cheater, why are you doing this to me? You have a mistress all this time?"- Jang Eunji- "Im sorry i cant endure it my dear, but im not gonna let you go"- Song Mingi- START: 21/3/2024 END: 4/4/2024 STATUS: COMPLETED ✅