Bayram yaklaşmıştı ve ben bayramları çok severdim.hep içim kıpır kıpır olurdu o zamanlar. Çünkü kuzenimle birlikte şeker toplamaya giderdik. şekerleri çok severdim.Çeşit ne kadar çok olsa yemesi de bir hayli güzel olurdu benim için. Ve istediğim kadar da gezebilirdim. Kimse bi şey diyemezdi bana.o gün için özgürdüm.... Yarın bayramdı. Annem yine güzel kıyafetler almıştı bana. kıyafetlerimi çok beğenmiştim.bunun için anneme sarıldım teşekkür ettim.ne kadar da mutluydum o zaman.hemen kıyafetlerimi alıp yatağın başucuna koydum.Sabahı zor edecektim.Her ne kadar heyecandan uyuyamayacağını düşünsemde kafamı yastığa koymamla uyumam bir olmuştu.sabah olduğunda annem her bayram olduğu gibi bu bayramda pilav yapmıştı. kalktığımda ilk yaptığım alınan şekerlerin tadına bakmaktı.Sonra kahvaltı etmek için mutfağa gitmiştim.Beraber kahvaltı ettikten sonra bayramlık kıyafetlerimi giymeye gittim. Kıyafetimi giymeden kimsenin elini öpmeyecektim.öyle bi adetim vardı. Kıyafetimi de giydikten sonra babamın elini öpmeye gittim.Babam elini öpünce harçlık verdi bana.zaten babamdan başka kimse harçlık vermiyordu bana.ama yinede ne olur ne olmaz büyüklerininin elini öpmüştüm. Daha sonra saçlarımı üsten bağlayıp Zelalin yanına gittim.sonrada beraber şeker toplamaya gittik. Bu akşama kadar öyle sürmüştü. Tanıdık tanımadık herkese gidiyorduk. Bazıları bizi sevimli bulup avuçla verirdi şekeri bazılarıysa tek tek verirdi şekerleri .yine de günün sonunda mutlu dönerdik evlerimize çocukluk buydu işte bizim için.....