1. Bölüm

258 30 10
                                    

"Gücü ve kudretiyle yeri titreten Sora
Aşık olmuş bir gün yıldızların kızı Elora'ya
Elora da kaptırmış kendisini kötüler kralına
Bir olmak istemişler yıldızların altında
Ama yıldızlar birlikte olurlarsa
Lanetleyeceklerini söylemişler onlara
Güzel Eloralarını vermek istemezlermiş ebedi karanlığa

Söz dinlememiş aşıklar
Kutsal bir öpücükle oracıkta birleşmişler
Titremiş yeryüzü ve yıldızlar
"Sen gökyüzünün prensesi, yıldızların kızı Elora!
Kaybettin şimdi güçlerini bir heves uğruna
Geceye hükmeden, ışık saçan
Şimdi farksızsın bir ölümlü kızdan."

(Gökyüzü ve Yeryüzü Tarihi, Elora ve Sora'nın Aşkı, Bilinen Mit.)

Dünyaya ışığın hakim olduğu bir zaman varmış, çok ama çok uzun zaman önce olsa bile

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Dünyaya ışığın hakim olduğu bir zaman varmış, çok ama çok uzun zaman önce olsa bile. Güzel ve aydınlık yerler kaybolmuş birer birer.  Işık gitmiş, tamamen karanlığa bürünmüş topraklar... Sora'nın hükümdarlığında en kötü halini almış yeryüzü. Göklerdekilerin gönlü el vermemiş burayı bir başına bırakmaya. 

Tek bir rahip göklerin kapısını çalınca cevap vermişler çağrısına. Güvenmişler ona, merhametlerini kazanmış. Rahibe ölümsüzlük, güç ve güzellik bahsetmişler.

Rahip Dima güçlerini yeryüzünun daha iyi bir yer olması için kullanmış, bitkiler ekmiş, savaşların durmasını sağlamış, hastaları iyileştirmiş, açlık çekenlerin karnını doyurmuş... Fakat bu durum uzun sürmemiş.

Rahibin şanı tüm yeryüzüne yayılmış, ona saygı duyarak minnetlerini sunanlar kadar onu kıskananlar da varmış.

İnsanken bile yeterince tehlikeli olan başka bir adam Karanlıklar Tanrısı'yla bir anlaşma yapmış ve o da ölümsüzlük, güç ve güzellik kazanmış.

Ama rahibin gücü beslerken, büyütürken bu adamın gücü yok ediyormuş, eziciymiş.

Adam yeryüzünun tek hükümdarı olmak istiyormuş, bu yüzden rahibi adice ama zekice bir planla öldürmuş. Rahibin ayrılışı, bereketin, iyiliğin ayrılışı da olmuş.

Ama rahibi cennette karşıladıklarında dünyayı koruyacaklarına, onu kötülüğün insafına bırakmayacaklarına dair bir söz vermişler. Böylece dünyaya elçiler gönderdirmişler, kötülüğün tamamen hakim olmasını engelleyen elçiler. Normal insanlardan daha uzun bir ömre, büyü gücüne ve kutsal bir güzelliğe sahiplermiş.

Babam elçilerin soyundan gelir, kralın özel danışmanıdır ve bu topraklar üzerinde oldukça söz sahibidir. Ama elçiler her şeyi kontrol edemezler.

Başımı cama yaslarken derin bir iç çektim. Bakışlarım yürüyen iki adamdaydı. Birisi artık delirdiğini düşündüğüm babam, diğeri de şu sıralar sürekli eve getirdiği rahiplerden birisiydi. Babamın hareketleri artık beni korkutmaya başlıyordu, çaresizce imkansız bir durum için çözüm aramaya devam ediyordu. Şimdiye kadar Tanrıların desteğini alan ve her istediğini yapmış birisi olarak kaybetmeyi kabul etmiyordu. İşe yaramayacağını ne kadar söylersem söyleyeyim, duracağa da benzemiyordu.

Ölüm Melodisi Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin