ONLY THE BRAVE | chapter six

541 23 2
                                    

Het weer buiten matched Robbie's mood momenteel. Hij zit op kantoor, en tegen het raam hoort hij het regen dat uit de lucht valt tikken.

Over een uurtje is hij klaar en kan hij naar huis, maar of hij daar zin in heeft is een ander verhaal.

Jamie komt langs om haar spullen te halen, en hij is bang dat dit de laatste keer is dat ze langs komt.

Tuurlijk, ze hebben afgesproken dat ze gewoon nog vrienden blijven.

Maar even eerlijk, wie kan er nou vrienden blijven met iemand waar je zoveel geschiedenis mee hebt? Zoveel mee gedaan en gedeeld hebt? Dat lijkt wel onmogelijk.

Dus Robbie heeft er weinig vertouwen in dat hij haar na deze avond nog maals zal zien, of tenminste nogmaals zal zien dat het met opzet is.

Ze wonen beide in Eindhoven, tuurlijk zal die haar wel eens tegenkomen. Maar dan wordt er een awkward glimlach gedeeld en lopen ze door alsof ze elkaar niet kennen.

Toch?

Waarom zou het anders gaan, dat is nooit anders geweest met één van zijn exen.

Maar dan waren dat ook nooit zulke serieuzen relaties als dat deze is. Was.

Dit is voor Robbie waarscheinelijk de einige relatie wat voor hem serieus was.

"Dus, wat doe jij vanavond?" Robbie kijkt verrast op als Milo opeens naast hem tegen het bureau aan staat geleund.

"Uh- hoezo?"

"Ik denk dat we weer even die club van de vorige keer moeten opzoeken." Grijnst Milo.

"En ik moet mee omdat?" Hij heeft helemaal geen zin om weer in een club te belanden, naast dat hebben ze morgen gewoon opnamens.

"Kom op, uitgaan is leuker met mijn favoriete Brabander."

"Ik weet het niet, Miel." Antwoord Robbie eerlijk. "We hebben morgen opnamens in de ochtend."

"En dat heeft je eerder tegen gehouden?" Ja, daar heeft hij een punt. Hij is iets te vaak met een kater aangekomen op werk. "Kom op, Rob. Ga je nou serieus nee zeggen tegen een avond zuipen?"

Robbie zucht, een hand door zijn haren halend. "Alleen als we in Eindhoven gaan."

"In dat geval alleen als ik bij jou kan pitten." Kaatst Milo terug.

"Sure, wees rond tien maar bij mij." Stemt hij in.

"Kan ik niet gewoon na kantoor mee rijden?" Milo kijkt hem vragend aan. Dat zou wel logischer zijn want dan zou die morgen ochtend gewoon mee kunnen rijden.

Even twijfelt Robbie maar dan knikt hij. "Oké, maar Jamie komt wel haar spul ophalen."

Hij ziet er echt tegen op, als Jamie haar spullen mee neemt voelt het pas echt, dat het definitief over is tussen hun.

En drie uur later sluit hij de deur als Jamie met haar handen voor spullen zijn huis heeft verlaten.

Voor de laatste keer was ze hier. En nu is hij wel blij dat Milo in de woonkamef rond loopt terwijl die alle flessen sterke drank die die kan vinden op de tafel neer zet.

God, deze jongen is aan alcohol toe. En veel ook.

Het feit dat die morgen opnamens heeft in de ochtend waar die eerst zo tegen op keek is al lang vergeten.

Alles wat er in zijn hoofd omgaat is momenteel Jamie, en haar en alles om haar heen wil die nu even vergeten.

En dus pakt die de fles en neemt een flinke teug zonder het überhaupt in een glas te gieten of te mixen.

éên ding weet Robbie vrij zeker, Vanavond gaat die helemaal naar de klote.

-

"De wekker gaat over 4 uur." Verteld Robbie aan Milo als ze zijn huis weer in zijn. "Dus als we slim zijn gaan we nu nog even die vier uur slaap pakken voor dat we morgen helemaal dood bij de opnamens zitten."

Milo knikt, richting de trap lopen- of nou ja waggelen. Robbie heeft geen logeer kamer, en om de jongen nou op de bank te laten slapen vind die zielig. En dus heeft hij besloten dat hij en Milo wel hwt bed kunnen delen.

"Wat voor video hebben we morgen eigenlijk?" De twee lopen tegelijk de slaapkamer in.

Robbie pakt een schone tandenborstel en geeft die aan Milo waarna die zijn eigen tandenborstel pakt. "Uh, verstoppertje geloof ik."

"Als ik zoeker ben ga ik oprecht niemand vinden. Ik val in slaap bij het tellen." Milo spuit de tandpasta op zijn eigen tandenborstel en daarna op die van Robbie.

Robbie lacht, dat had die zelf ookal bedacht. "Dat weet ik, dus ik heb al even in de groepsapp gezegd dat wij geen zoeker zijn."

"En wat vonden ze daar van?" Vraagt Milo terwijl die zijn mond spoeld.

"Het is vier uur snachts, die liggen te slapen joh. Want hun gaat niet voor opnamens uit en zuipen."

Robbie loopt ondertussen zijn slaap kamer weer in en kleed zich uit tot zijn boxer.

Hij word altijd zo warm, vooral s'nachts en dus slaaot die altijd in zijn onderbroek. Het boeit hem vrijweinig wat andere er van vinden. Dan moet je naar niet op het zelfde bed liggen als hem.

Milo volgt zijn voorbeeld en neemt plaats naast hem. Zijn ogen vallen op Robbie's boven lichaam, op zijn sleutel been om precies te zijn.

Nog nooit heeft die Robbie's mark gezien, hij is altijd heel geheimzinnig over zijn soulmate. En dus ook heel voorzichtig zodat niemand hem ziet.

Hij herkend het ergens van, maar in zijn drinken toestand kan hij niet plaatsen wat het is.

"Truste." Zegt Robbie, hij heeft dit een beetje van Raoul over genomen. Er moest weltrusten gezegd zijn voor die kan slapen.

De jongen kijkt weg van Rob's schouder. Het zal allemaal wel, joh. "Slaap lekker."

ONLY THE BRAVE || mabbie¹✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu