ONLY THE BRAVE| chapter eight

467 26 2
                                    

Met een zonnebril op zijn neus loopt Robbie de lift in, gevolgd door Milo die ook een zonnebril op heeft.

"Miel?" Vraagt Robbie als de deuren sluiten.

De langere jongen knikt als teken dat die luistert.

"Kun je alsjeblieft niks tegen de andere zeggen? En al helemaal niet tegen Matt?"

Milo zucht door zijn woorden. "Je moet het hem vertellen, Robbie."

Ja dat weet hij zelf ook wel, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Hoe kan hij het hem vertellen?

"Ey Matt, trouwens ik kwam er zo'n acht jaar geleden achter dat we soulmates zijn, surprise!!" Nee, dat word 'm niet.

Hij wil het hem wel vertellen, maar weet dat het op geen enkele manier goed kan eindigen.

Matthy zou boos hem worden, wat hij snapt en compleet terecht zou zijn. Maar hij heeft dus echt geen zin in ruzie.

Dit is zo'n geheim dat hij mee wil nemen naar het graf, zonder dat iemand er achter zou komen.

Maar Milo kwam er achter.

En dat door dat Robbie dronken was en zonder shirt ging slapen. Toen zag hij zijn mark vanochtend en lijkt het nu anders tussen de twee te zijn.

Milo wil dat Robbie de waarheid verteld, en Robbie wil dat ook maar kan het niet.

Wat als Matthy zo boos op hem word dat die hun vriendschap beëindigt? Wat hij ook zou snappen.

Zelf weet die ook niet hoe die zou reageren als Matthy de gene was die dit geheim hield in plaats van Robbie.

Boos worden zou die zeker, daar is geen twijfel over. Dus dat Matthy boos zou worden zou niet als een verassing komen.

Maar of die dat aan kan wert hij niet. Er gaat zoveel fout de laatste tijd in Robbie's leven, hij kan nu niet neer hendelen.

Dus hij gaat het zeker niet binnenkort niet vertellen. Als hij überhaupt ooit het nieuws met hem of een ander zou delen.

Hij is gewoon zo bang voor alle manieren dat hij Matthy zou kunnen gaan verliezen.

Maar Robbie denkt niet dat Milo dat zal begrijpen, en dus knikt die maar gewoon.

"Zal ik doen, als het de juiste timing is."

Als er überhaupt ooit een juiste timing komt.

-

"Rob?" Raoul tikt tegen Robbie's bureau om zijn aandacht te trekken.

Het is ochtend, en ze hebben in de middag pas opnamens voor de verstoppertje video, en dus kunnen ze nu nog aan de computer werken.

Robbie doet zijn koptelefoon aan één kant af door hem van zijn linker oor te schuiven. "Ja?"

"Is er wat tussen jou en Milo gebeurd gisteren?" Vraagt Raoul uiteindelijk.

Het is namelijk duidelijk te merken dat er iets gaande is, het is niet alsof ze voluit ruzie maken, maar het is toch echt wel te merken dat het een beetje awkward is tussen de twee.

Nou denkt Raoul niet dat ze ruzie hebben gehad, want dan zouden ze echt niet samen binnen lopen vanochtend of zachtjes met elkaar praten.

Maar hij heeft wel het gevoel alsof er iets gaande is, hij snapt alleen niet precies wat.

Even kijkt Robbie naar Milo die aan de andere kant van kantoor zit, vlakbij Matthy. Hij weet dat Milo had beloofd nog niks te zeggen. Maar Robbie is bang, wat als hij het toch doet? Misschien merkt Raoul die spanning die Robbie nu ervaart op.

De Brabander schud zijn hoofd en forceert een glimlach op zijn gezicht. Hij kan niet laten merken dat er wel degelijk iets gaande is. Voordat meer mensen er achter komen wat er nu precies op zijn sleutelbeen staat. "Er is niks aan de hand, zou wel onze katers zijn."

Raoul kijkt hem betwijfelend aan maar knikt dan. Waarom zou Robbie daarover liegen? En al liegt die weet hij zeker dat Milo en Robbie er wel uit komen. Ze zijn beide volwassen mannen die het wel weer goed kunnen maken.

Het is vast niet alsof die nu iets ergs achter houd. Toch?

-

Korter deeltje die ik gister avond stoned heb geschreven in een random speeltuintje dus beter is het wat logisch

ONLY THE BRAVE || mabbie¹✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu