"Robbie wat de fuck?!"
Robbie kreunt door Milo zijn geschreeuw.
Met een kater wakker worden is zoizo al niet leuk, maar als daarbij ook nog eens in je oor geschreeuwd wordt en dat de manier van wakker worden is is het al helemaal een hell.
"Gast!" Robbie voelt Milo's hand op zijn schouder en hij wordt heen en weer geschud.
"Bro." Mompelt Robbie, de hand van zijn schouder af duwend. "Hou je bek es."
"Ik hou me bek niet als ik er zojuist achter kom dat jij en Matt soulmates zijn!" Roept hij terug.
Even heeft Robbie nodig tot zijn woorden bij hem binnen dringen, maar zodra hij echt door heeft wat die zegt opent hij meteen zijn ogen.
Milo zit overeind naast hem, hem met grote maar boze ogen aankijkend.
De brunet kijkt naar zijn bovenlichaam en merkt nu dat hij geen shirt aan heeft en zijn mark zichtbaar is.
Ja, godverdomme. Hij was gister straal bezopen en dacht er duidelijk niet aan dat Milo zijn mark ging zien.
Robbie weet niet zo goed wat die moet zeggen, en dat komt niet alleen door dat die net wakker is en hij niet alles kan verwerken.
Nee, hij heeft dit zo'n tien jaar verborgen gehouden, en nu weer iemand het. En niet zo maar iemand.
Nee, Milo heeft het gezien. De jongen die Matthy zowat elke dag ziet, die elk moment dit nieuws met Matt kan delen.
Hij had het Matthy expres niet verteld, hij heeft er een reden voor en dat Milo dit nu weet kan alles opfucken.
"Jij en Matthy zijn- holy shit." Milo weet duidelijk zelf ook even niet wat hij met nieuws aan moet. "Waarom hebben jullie dit nooit verteld?"
"Matt weet het niet, oké?" Geeft Robbie toe. "Tenminste zover ik weet weet hij het niet."
Milo kijkt hem even verbaasd aan. Hij kan en wil niet geloven dat ze al tien jaar elkaar kennen en Matthy niet weet van de matching mark op Robbie's schouder. Dat is toch onmogelijk?
"Je hebt hem het nooit verteld?"
Robbie schud zijn hoofd terwijl die zijn slaapkapsel uit zijn gezicht wrijft. "Ik heb het gewoon voor me zelf gehouden."
"Hoe is dat je ooit gelukt?" Vraagt Milo oprecht. Want als hij in Robbie's plaats was had iemand het binnen een week wel ontdekt.
"Ik zorgde gewoon altijd dat ik een shirt aan had als ik bij andere was."
Nu is het wel logisch waarom Robbie telkens in een andere kamer omkleed, waarom die bij video's weigerde zijn shirt uit te trekken. De markering op zijn sleutelbeen hield dat allemaal tegen.
Ook is het voor hem nu duidelijk waarom die Matthy telkens over zijn schouder zijn wrijven als Robbie en Jamie samen zijn.
Of die keer in de club, toen Robbie die chick zoende. Milo had zijn elleboog op Matthy's schouder gelegd wn meteen kromp hij in één van de pijn.
Matthy had toen gezegd dat het kwam door dat mensen tegen hem aan beukte. Maar nu weet Milo wel beter.
Matthy's schouder deed pijn door zijn mark die brande.
Dat doet de mark, als je je zielsverwant iets met een ander ziet doen gaat die pijn doen.
En dat zet Milo aan het denken. Hoe heeft Matthy het niet door? Als hij telkens die pijn gevoeld moet hebben?
Dan moet hij toch wel snappen dat dat door Robbie komt?
Weet Matthy het dan toch? Houd hij het net zoals Robbie geheim?
Maar waarom dan?
"Maar dat ben ik gisteren dus duidelijk vergeten.." Voegt Robbie mompelend toe."Ik snap het niet.. Waarom heb je niks gezegd tegen hem? Of ons?"
Een zucht verlaat Robbie's lippen. "Toen ik er achter kwam had hij met Sanne. Ik kon het hem niet vertellen, niet als hij een relatie had. Toen ging het uit tussen hun en voelde het nooit als de juiste timing. Hij had net een break up en dan zou ik met het nieuws komen dat we soulmates zijn. En toen ontmoette hij Carolijn en was het te laat." Robbie haalt zijn schouders op. "Uiteindelijk ontmoette ik Jamie, en leek het niet eens meer nodig. Ik heb het zolang verzwegen, waarom zou ik het nu nog toe geven?"
"Maar denk je niet dat hij het recht heeft het te weten?" Vraagt Milo voorzichtig.
"Tuurlijk," Stemt Robbie gelijk in. "Maar hoe zou ik het moeten vertellen? Na al die jaren? Hij zou zo boos zijn als hij door heeft hoelang ik dit al geheim houd."
"Des te langer je wacht, des te bozer hij word."
Dat is precies waar Robbie bang voor is. Zijn reactie. Sinds het begin had die dat al. Hoe zou hij reageren als die er achter komt dat hij en Robbie soulmates zijn.
Dat ze een zelfde mark op hun sleutelbenen hebben?
Dat hij het nu al bijna tien jaar voor zichzelf houd?
Dat hij elke dag op kantoor kwam en het had kunnen zeggen maar dat niet deed?
Robbie is bang dat Matthy boos word. Zo boos dat die niks meer met hem te maken wil hebben.
Daar is Robbie zo bang voor.
Dat Matthy zo boos op hem word en dat die hem verlaat.
Dat Matthy geen vrienden meer wil zijn.
Robbie is bang dat hij zijn beste vriend kwijt raakt.
JE LEEST
ONLY THE BRAVE || mabbie¹✔️
أدب الهواة"It's a solo song and it's only for the brave." Zielsverwanten, soulmates. Bijna iedereen heeft wel iemand die zijn soulmate is. Je wordt geboren met een tattoo, ook wel soulmark genoemd. Als je het persoon vind met het zelfde teken op zijn of haar...