3. Berkain Pelikat

2.1K 23 0
                                    

Nikmat yang dipendam bertahun-tahun tidak di ambil tahu. Kini terbit kembali, semakin aku tidak mahu, semakin kuat perasaan ingin tahu timbul. Kejadian hari itu berlalu dengan pantas. Lama aku mengambil masa untuk melupakan dan dalam masa yang sama sebenarnya aku ingin tahu. Di sangkakan aku telah berjaya melupakan semua ini malangnya aku silap. Aku silap sebenarnya aku tidak lupa tetapi aku semakin terasa nikmat yang lama telah aku lupa.

2 bulan berlalu...

Tiba bulan ramdhan. Tugas aku berjalan seperti biasa. Berbuka di pondok sekuriti adalah satu perkara biasa. Namun, aku tidak keseorangan. Minggu lepas seorang lelaki sekitar 27 tahun melamar kerja di sini. aku memanggil dia Vern. seorang remaja berbangsa India. Vern ditugaskan bersama aku pada waktu malam. Biasanya kami akan bergilir untuk memantau kawasan sekolah. namun pada bulan Ramadan Vern bersetuju untuk mengambil bahagian kerja aku ketika aku berada di surau untuk menunaikan solat tarawih. Dengan syarat aku perlu pergi dan pulang tepat pada waktunya. Ketika aku menunaikan solat tarawih aku akan beredar dari pondok pada 08:15 dan aku akan pulang sekitar 10:30.

Malam itu aku menggunakan baju Melayu bersongkok dan memakai kain pelikat berwarna hitam. Aku meninggalkan pondok sekuriti di bawah kawalan Vern. terdapat sebuah surau yang tidak jauh daripada kawasan sekolah ini. Aku hanya perlu berjalan kaki mengambil masa sekitar lima ke enam minit untuk sampai ke surau tersebut. Di perkarangan surau itu terdapat sebuah sekolah rendah agama.


Suasana surau tersebut tidak semeriah tahun lepas. Dulu terdapat ramai kanak-kanak, remaja-remaja pak cik mak cik yang hadir untuk menunaikan solat tarawih. tetapi tahun ini berbeza tidak seperti tahun lepas hanya terdapat beberapa orang pak cik dan mak cik dan remaja yang hadir ke surau malam ini. Dapat aku kira bilangan orang yang hadir.

Selesai solat Isyak, aku melangkah keluar. Sementara menunggu solat tarawih, aku ingin duduk di luar dulu. Aku menyilang kaki duduk di lantai bahagian luar dewan solat. Tiba-tiba datang seorang remaja mengambil tempat di sebelah aku.

Seorang ke bang? tanya budak itu kepada aku. Aku mengangguk. Anak abang tak ikut sekali pergi tarawih. Tanya budak itu lagi.

Anak abang ada dengan emak abang di kampung. Balas aku. Bibir budak itu membentuk O bererti dia faham.

Adik pergi solat dengan siapa? seorang je? soal aku ingin memulakan bualan. Kemudian remaja tersebut mengiyakan soalan aku. Memang nampak macam datang sendiri.

Entah mengapa mata remaja ini asik menjeling ke arah aku. Aku sedikit bingung. Seperti ada benda yang ini ingin dia katakan. Aku pun memutuskan untuk ingin tahu.

Adik umur berapa? masih sekolah? soal aku. Remaja itu menoleh dengan gelabah. Sekarang saya tingkatan 4. Tahun depan ambil SPM.

Ohh masih sekolah. Balas aku. Sekarang aku buntuh ingin melanjutkan apa lagi.

Saya ada benda nak tanya abang, tapi saya malu nak tanya dekat sini.

tanya apa?

Abang ikut saya dulu. Remaja itu berdiri lalu mengambil langkah. Aku dengan fikiran yang ingin tahu mengikut arahan remaja tersebut. Aku menyusul belakang budak itu.

Kami pun berjalan bersama menunju ke bahagian dapur masjid. Di situ tidak ramai orang. Hanya kami sahaja di situ.

Sebenarnya, saya nak tanya abang, abang gay ke? bisik budak itu kepada aku.

Aku terkaku mendengar soalan remaja itu. Tiada jawapan yang aku balas.

Sebenarnya sejak abang solat isyak lagi saya perhatikan abang. Saya suka abang, tapi malu nak cakap tadi.

Sorry dik, abang sebenarnya bukan gay. balas aku denga gagap kerana terkejut.

Kalau abang bukan gay, saya nak tengok kote abang boleh?...

dalam masa yang sama tangan kanan remaja itu menyentuh kain pelikat aku di celah kangkang aku. Aku yang hanya mengenakan seluar pendek dan kain pelikat dapat rasakan sentuhan tangan remaja itu.

Sekali lagi aku terkaku.

Bukan sekadar sentuh, remaja itu dengan santainya menjelajah celah kangkang aku. Tangan dia cuba mencari bahagian batang aku dan melakukan gerakan naik dan turun.

Aku segera menepis tangan remaja itu.

Sorry dik, sekali lagi abang cakap yang abang bukan gay.

Please bang, kalau macam tu saya nak tengok je... Rayu remaja itu kepada aku.

Tanpa aku sedar yang batang aku mula mengeras padahal aku tiada nafsu langsung terhadapa remaja itu. Tapi kenapa aku stim? bisik hati aku.

Tengok batang abang pun dah stim, saya nak tengok je. Lepas tu abang dah boleh pergi. Kata remaja itu.


to be continued...

if ada typo please komen

Dahaga Sang SekuritiWhere stories live. Discover now