Sorry...sorry bang. Kata Haris sambil mengambil cawan yang berisikan teh o panas yang jatuh ke lantai. Aku segera masuk ke bilik untuk mengantikan kain pelikatku. Selesai mengantikan kain pelikat ku. Aku melangkat keluar. Haris mengelap lantai yang tertumpah dengan air menggunakan kain. Wajahnya kelihatan serba salah.
Maaf ye bang... Kata Haris. Tak apa Haris. Haris tak sengajakan. Balasku ingin menenangkan Haris. Abang cakaplah abang nak marah ke nak hukum Haris pun tak apa. Kata Haris. Tak apa Haris. Haris tak sengajakan. Nampaknya Haris ini sangatlah lembut orangnya. Walaupun dia membuat kesalahan kecil tetapi dia tetap memohon kemaafan.
Keesokan harinya. Hari Sabtu, aku tidak perlu menghantar Haris ke sekolah kerana cuti. Aku diam-diam membawa laptop ke ruang tamu. Aku duduk di meja makan. Di atas meja makan terdapar sebotol minyak pelincir dan tisu. Ye, menonoton porn. Dek kerana aku telah lama menahan benih ini dari keluar. Aku memutuskan untuk melancap dengan tangan sendiri.
Hanya memakai seluar pendek bewarna dark blue yang sangat singkat dan tidak memakai baju. Aku duduk sambil menonton aksi-aksi panas di layar kaca laptop aku. Tangan kiri ku sibuk meramas-ramas zakarku yany telah mengeras. Sementara tangan kanan ku sedang menghirup secawan teh ais.
Abang Nik, boleh hantar saya ke sekolah? Suara Haris yang muncul dari belakang mengejutkan aku. Cawan air teh ais yang aku pegang terlepas dan jatuh ke atas keyboard laptop aku. Haris! marah ku pada Haris. Kenapa kejutkan abang macam tu! marahku lagi. Abang Nik, Haris minta maaf.
Aku yang hanya memakai seluar pendek dengan keadaan batang ku masih tercanak dalam seluar. Berdiri pergi ke dapur untuk mengambil kain lap. Haris hanya tertunduk berasa bersalah.
Alamak, habis lah laptop ni rosak. Kataku tatkala melihat layar kaca laptop itu gelap dan tak dapat di hidupkan. Habis tu macam mana bang? tanya Haris yang masih berasa bersalah. Tak apalah, dah tumpah pun. Balasku ringkas dengan wajah agak bengis. Mata ku teralih ke pakaian Haris. Pakaian sukan. Hari ni Haris sekolah ke? tanyaku. Ye bang, ada aktiviti sukan dekat sekolah. Jawab Haris. Seluar pendek yang aku pakai basah terkena air teh o ais tadi. Jap abang nak tukar baju dulu baru abang hantar Haris. Nak cuci seluar ni dulu.
Tak apa bang, di sebabkan Haris yang buat abang terkejut sampai tumpahkan air kena laptop dan seluar abang. Biar Haris yang cuci pakaian abang untuk minggu ni. Kata Haris yang cuba menebus kesalahannya. Aku mengantiakn pakaian. Seluar pendek yang basah tadi aku hulurkan pada Haris untuk dia cuci. Nah pergi cuci bersih-bersih. Arahku pada Haris. Baik bang. Haris mengambil seluar itu lalu dia pergi ke tandas untuk cuci.
Aku menghantar Haris ke sekolah menaiki motor. Sampai ke sekolah terlihat beberapa orang pelajar dengan berpakaian sukan mengajak Haris masuk ke sekolah bersama-sama.
Di rumah aku bersendirian, baki lagi beberapa hari untuk aku masuk ke tempat kerja. Entah kenapa jantung ku berasa berdebar-debar tatkala melihat Haris. Adakah Haris Gay? kalau dia memang gay...takkan lah aku ingin melakukan perkara yang bukan-bukan dengan dia. Macam mana kalau nanti kantoi dengan Hafis? aku melamun bersendirian. Tapi aku ingin tahu jika Haris gay atau tidak.
Esokkannya, Haris mengetuk pintu bilikku dia bertanyakan baju kotor aku. Aku ketawa, betul ke nak cuci baju abang? tanyaku. Haris mengangguk. Abang dah tak marah dengan Haris. Tak apa abang boleh cuci sendiri. Kataku lagi. Tapi Haris dah janji nak cuci. Balas Haris. Okay kalau macam tu Haris cuci baju abang hari ni sahaja okay. Esok tak perlu cuci lagi. Haris tersenyum gembira seraya mengangguk setuju. Haris mengambil bakul yang berisikan bajuku lalu di bawanya ke dapur untuk cuci.
Di dapur Haris memasukkan satu persatu helai baju milikku ke dalam mesin basuh. Tiba-tiba Haris terperasan sesuatu. Terdapat lendiran bewarna putih pekat pada tangannya. Baunya sangat kuat. Dari mana air ni? bisik hati Haris. Matanya teralih pada seluar pendek milik abang Nik yang baru dia masukkan ke dalam mesin basuh. Haris mencapai seluar pendek itu. Terdapat cecair lendiran pekat pada seluar itu. Takkan lah...
Air mani abang Nik...
Haris tersenyum sambil menghidu cairan air mani milik abang Nik nya pada seluar pendek itu.
to be continued...
YOU ARE READING
Dahaga Sang Sekuriti
Roman d'amourDikala sang sekuriti berusaha menahan nafsu tetapi dikelilingi kaki pengoda yang menghairahkan encik sekuriti.