9. Crush

1.2K 12 0
                                    

Pagi tu pintu rumah aku di ketuk. Azfar telah berada di hadapan pintu rumah. Aku yang telah berpakaian uniform segak membuka daun pintu. Azfar melangkah masuk tanpa sempat aku undang. Tangannya terus menyentuh lembut tepat di zip seluarku. Mengengam rapi menara aku yang separuh tegak. Lantas aku tutup pintu.

Abang pergi kerja ke. Aku mengangguk. Hari ini aku di tukarkan ke shift pagi untuk satu hari atas sebab tertentu jadi aku akan berada di pondok pengawal sekolah di waktu pelajar hadir ke sekolah.

Abang, Azfar haus nak minum susu. Tangan dia mengengam lebih ketat pada menara aku. Tak boleh ye Azfar sekarang, abang puasa. Tak nak batal puasa. Aku membalas dengan nada rendah. Azfar terus melepaskan menara yang hampir berdiri penuh dek di pegang Azfar. Sorry abang, malam nanti abang janji belanja susu abang ye? kata Azfar dengan wajah berharap. Aku mengiyakan kata-kata Azfar.

Pada pagi berbeza dengan shift malam. Aku perlu memantau kawasan sekolah pada awal pagi dan membuka pagar sekolah pada tepat waktu pelajar hadir. Aku juga berkuasa untuk menahan pelajar yang hadir lewat.

Pelajar hadir berpusu-pusu. Tepat waktunya aku menutup pagar sekolah. Tiba-tiba hadir seorang remaja sambil berlari. Abang sorry! saya lambat. Aku melepaskan budak itu masuk. Apa nama kamu? soal aku. Safiq kelas 4 sains. Aku mencatat namanya. Pada buku kehadiran lewat. Lain kali jangan datang lewat lagi ye. Nasihatku. Safiq mengangguk.

Safiq ni merupakan pelajar tingkatan 4 dari bertubuh kecil dan comel. Dari bibirnya aku dapat lihat kemrehan dari lip tint yang dia pakai. Aku sedikit tertarik dengan pelajar ini. Otak aku mula berpikir perkara yang kotor berkaitan remaja ini.

Syafiq masih berdiri tegak di hadapan aku. Awak duduk kat mana? kena datang sekolah lewat? saja aku ingin berbual jika-jika aku dapat memancing anak ikan. Syafiq saya duduk jauh sikit dari sini bang. Jalan kaki? soal aku lagi. Ye, Syafiq membalas ringkas. Awak puasa tak ni? tanyaku. Saya puasa bang.

Baiklah, di sebabkan awak puasa abang akan pejam mata untuk kehadiran lewat kamu pada hari ini. Jap abang padam nama kamu. Aku acah-acah mencari linquit paper sambil tangan kiri aku membetulkan batang aku yang mengeras dari luar seluar aku. Sengaja ingin pancing remaja itu. Mata Syafiq tertumpu pada tangan kiri aku. Mukanya sedikit berubah apa bila tangan aku mengetel seluar aku.

Oh ni dia. Aku mencapai linquit paper yang telah lama aku nampak lantas aku memadam nama Syafiq. Pergi masuk sekolah nanti cikgu awak marah. Syafiq melangkah pergi meninggalkan aku. Andai aku mendapat lampu hijau dari remaja ini. Sudah tentu aku akan mandikan dia dengan air benih aku.

Pada waktu pembelajaran. Aku akan memantau kawasan sekolah satu kali dia beberapa kawasan sahaja. Salah satunya padang sekolah. Di padang, dari jauh aku terlihat kelibat Syafiq berjalan menuju ke padang. Aku mengikuti Syafiq. Otak aku mula berpikir bagaimana ingin aku memancing remaja ini tanpa terlihat yang aku suka dia. Takut jika dia mengadu aku ke ibubapanya. Tak pasal-pasal aku kena penjara. Aku tak boleh bertanyakan sama ada di gay atau tidak. Jika memang dia gay aku bertuah tapi jika sebaliknya dia pasti akan mengadu pada guru atau kawan sekelasnya. Mesti akan jadi satu hal besar nanti. Jika memang dia gay aku mahu dia yang mulakan dahulu, bukan aku.

Aku meneruskan langkah sehingga di pagar. Kelihatan guru Syafiq tidak mengajar, dia hanya membiarkan pelajar bermain bebas. Aku mencari bayang Syafiq. Terlihat Syafiq melangkah ke stor. Aku membuntuti. Sampai di stor aku mengintai dari tingkap. Syafiq sedang memilih bola yang ingin dia mainkan. Aku berpura-pura seperti ingin mengambil kunci pintu. Kebetulan memang terdapat spot yang perlu sekuriti check setiap kali memantau. Aku melangkah masuk ke dalam stor.

Eh Syafiq buat apa tu? aku menyapa. Saya cari bola bang tapi tak tahu kata mana. Mata kau yang tajam terus menangkap bayang bola yang berada pada rak paling atas. Syafiq ada dekat atas tu lah. Pergi ambil. Arah aku. Syafiq terus menjengket ingin mencapai bola tersebut namun tidak ke tidak tercapai.

Sini abang tolong. Aku lantas mengambil bola itu dari arah belakang Syafiq. Ambil ni. Aku menghulurkan bola kepada Syafiq. Tanpa aku sangka Syafiq mengesel lembut tanganya pada bahgian menara aku sebelum mencapai bola dari tangan aku seolah dia tidak sengaja. Yes! budak ni memang gay. Tapi aku harus berpura tiada apa-apa. Thank you abang! ucap Syafiq sambil memberi senyuman mengoda lalu melangkah pergi.

Aku terpaku apabila diraba seperti itu. Tekaan aku tepat Syafiq memang gay tapi aku harus tetap berpura sehingga Syafiq sendiri yang menyatakan hasratnya.

Pada waktu rehat, hanya pelajar yang bukan muslim berada di kantin, pelajar yang muslim selalunya akan tidur di kelas, pergi ke perpustakaan atau lepak bersama rakan dari kelas lain...

to be continued...

please if ada typo tolong bagi tahu...

Dahaga Sang SekuritiWhere stories live. Discover now