Thuis..

857 11 0
                                    

Ik zit thuis, ik zit met mijn benen opgetrokken op de bank met een dekentje om me heen. voor me daar mijn mok thee, ik blijf staren naar de damp die omhoog komt. Ik krijg een bericht, ik zucht en pak mijn telefoon die naast me ligt, mijn telefoon gaat aan en ik zie mijn roze achtergrond, sam staat groot op het scherm. Hij is letterlijk een uur geleden naar huis gegaan door ruzie, hij is gewoon geobsedeerd met me. Ik ben erachter gekomen dat ik niet het enige meisje ben in ons "sprookjes fairytale" ik zucht en klik op het bericht.

Sam: kan ik langskomen? Het spijt me echt.. dit had nooit mogen gebeuren.
22:04

Ik blijf hem maar kansen geven, het is ook echt ongelofelijk. Ik ben gewoon een slappeling.

U: liever niet, ik ben moe Sam..
22:06

Als ik mijn telefoon wil wegleggen reageert hij meteen terug. Jezus hé.

Sam: dan kan ik toch blijven slapen? Ik kom eraan.
22:06

Ik smijt mijn telefoon naar de vloer, waarom?! Ik wil het niet, echt niet. Ik pak mijn mok thee en neem er voorzichtig na een paar keer blazen een slok uit, nog geen kwartier later gaat de bel. Ik strompel naar de deur, ik hoop nog voordat ik hem open doe stiekem dat Gaston er staat, van de postcode loterij met een cheque van 1 miljoen euro, zodat ik kan verhuizen naar een ver land, zonder sam. Maar natuurlijk win ik dat niet ik doe al jaren mee maar nooit win ik een 5 euro cadeaubon van de Hema na. Daar staat Sam, hopeloos. "Hey schat.." ik zeg niks terug en zet een stap opzij. Hij stapt binnen, "het spijt me vreselijk" "nee Sam. Ik wil geen smoesjes meer, ik ben er echt heel erg klaar mee, je bent een monster" "liefje.. zo hoeft het toch niet te lopen. Kom is hier" hij slaat zijn armen om me heen, ik blijf ijzig stil staat, "je weet toch dat niemand om je geeft dan ik?" "Jij geeft ook geen flikker om me" ik wurm me uit hem. "Ik wil dat je gaat, alsjeblieft Sam. Ik heb rust nodig" "ik wil bij jou zijn" "slaap maar bij dat andere vriendinnetje van je" ik loop naar de deur "nou schiet op" hij komt dicht op me staan "van mij, ben je nog lang niet af. Mop" ik zucht en mijn hart zakt naar mijn enkels gewoon.. hij smijt de deur dicht, ik loop terug naar de bank. Mijn thee is inmiddels koud geworden en ik teug hem in één keer leeg. Ik pak mijn telefoon van de grond.

22:45
Staat er groot op mijn scherm, ik loop naar boven. Ik kleed me snel om en ga in bed liggen, ik leg mijn telefoon nog snel aan het stroom. Ik zie dat ik weer een bericht heb.

Sam: sorry, nogmaals. Slaaplekker schat.
22:49

Tranen vallen over mijn wangen, naar mijn kussen. Ik sluit mijn ogen, en val in slaap. Wat een hell deze dag.

Ik ga helpen, met alles wat ik heb.Where stories live. Discover now