Gelogen.

737 12 2
                                    

"Heey! Sam!" Roept een kleinere jongen, ze omhelzen elkaar. "Dus je liegt gewoon? Wat ben jij een zak zeg" zeg ik tegen Sam, de andere jongens kijken verward. Ik loop met tranen naar buiten, ik ben zo boos. Ik ga op een bankje zitten niet veel later komt er jongen naast me zitten. "Hey, gaat het?" Ik dep met mijn vingers onder mijn ogen "ja, het gaat" zeg ik met een geforceerde glimlach, ik speel met mijn vingers "zeg is. Wat is er aan de hand, ik hoorde bij die jongens binnen. Maar waarschijnlijk heb je me niet gezien" ik schud mijn hoofd. Ik kijk goed naar de jongen, hij heeft blond haar, het is al een beetje aan het schemeren maar ik zie dat hij mooie blauwe ogen heeft. "Ik ben de "vriendin" van Sam" zeg ik met konijnen oortjes op mijn vingers "hoezo? Vriendin" zegt hij op een andere toon, "wat ik je nu ga vertellen heb ik nog nooit tegen iemand anders verteld.." hij knikt "neem je tijd. Ik luister" "ik zit in een hele toxische relatie, met Sam. Hij stalkt me, in durf niet meer te slapen. Hij belt elke dag aan, hij maakt me vreselijk bang. Hij is meerdere keren vreemd gegaan" ik stop in mijn zin, als er al weer tranen vallen "neem je tijd, ja?" Verzekerd hij me "en sinds ik hem daarmee heb geconfronteerd doet hij deze shit heftiger, hij verteld me dat ik lelijk ben. En dat ik gek ben als ik bij hem wegga, omdat niemand van me houd behalve hem. Ik ben zo bang" zonder dat ik het doorheb heeft de jongen zijn hand op die van mij gelegd, als een soort comfort, en het werkt. "Wow, dit had ik echt niet verwacht van hem.. hij heeft het ook nooit echt over een "vriendin" gehad, dit is echt heel erg heftig dat dit je allemaal zo overkomt. Zou ik je naam mogen weten?" "Claire" zeg ik snikkend "Claire.." mompelt hij ik kijk hem aan met ene blik van en wat is jou naam? "Oh, ja natuurlijk. Ik ben Matthyas, matthy is ook goed hoor" "heel mijn best gedaan voor deze avond" "ik vind dat je er geweldig uitziet" verteld hij me. "Mag je vaker zeggen, doet Sam anders nooit" "zo vaak als dat jij wilt Claire" ik grinnik en een klein blosje ontstaat op mijn wangen "maar, waarom ging je eigenlijk zo tekeer tegen hem, net?" "Oh, ja hij zei dat we samen uiteten gingen" zeg ik met de nadruk op samen "ook zei hij, dat we een gesprek zouden voeren. En als we aan het einde van het gesprek er toch niet uitkwamen, dat het klaar was. Daarom was ik zo blij en deed ik mijn best" "wat een sukkel, ik ben zelf lid van de bankzitters. Ik heb niet zoveel met Sam, Sam is meer een vriend van Milo. Hij zuipt ook veelste veel" ik grinnik. "Zullen we naar binnen?" Ik knik "dan zit je gewoon lekker naast mij, je gaat geen last van hem hebben. En anders zeg ik er gewoon wat van, is dat goed Claire?" "Vind ik goed matthy"

Ik ga helpen, met alles wat ik heb.Where stories live. Discover now