ik concentreer me op de jongen naast me om de bank. waar ik zeker verliefd op ben.
____________________________________het is een paar weken later, het was ontzettend gezellig met matthy, natuurlijk we hebben immers gezoend. Maar sindsdien heb ik niks meer van matthy gehoord. Jammer, maar goed. Het had zo moeten lopen denk ik, veel nadenken heb ik niet ik loop met Nina in de stad. Mijn beste vriendin, we lopen in Utrecht. "Terrasje pakken?" ik kijk naar Nina, "ja! Is goed!" zeg ik vrolijk, we lopen naar een terras. We gaan zitten, we hebben echt veel gelopen. Er komt een ober aan, "hai! Kan ik wat voor jullie inschenken?" vraagt het meisje met een kladblok in haar hand "ja, een cassis graag!" vertel ik haar, ze knikt en schrijft het op "een cola" zegt Nina, ze knikt en schrijft het weer op "komt er aan!" Zegt ze en loopt weg, ik heb Nina nog niet verteld over matthy. Ik ben het echt van plan! Maar nog niet nu, niet als het nog zo priel is. "Wat ben je afwezig Claire" ik kijk naar Nina die me met een bezorgde blik aankijkt "ja sorry, veel aan mijn hoofd" zeg ik met een geforceerde glimlach, "kom op. Ik ben je beste vriendin ik wil weten wat er is" ik kijk haar aan maar net als ik mijn mond opentrek word ons drinken op tafel gezet. Ik neem direct een slok, "oh kijk de bankzitters!" roept Nina, ik proest bijna mijn drinken uit. "Ken je ze ook?" vraagt ze ik knik. En draai me langzaam om, en inderdaad. De jongens lopen er, ik staar naar matthy die een hand door zijn haar haalt. En zonder dat ik het doorheb staart hij ook naar mij. "Die matthy, die is knap hè? En single!" Begint Nina ik knik lachend. nog kijkt matthy naar me, ik kan nu oprecht huilen. Maar wat zou Nina denken, "ik ga even naar de wc" begint Nina en schuift haar stoel naar achteren, ze staat op en loopt het restaurantje binnen. Ik draai me weer om, niet veel later voel ik een hand op mijn schouder, ik schrik op. Matthy staat er, "hey." begint hij "hoi" "sorry" "sorry voor het ghosten? Ik vind je echt leuk en dan laat je niks meer van je horen" "Claire. Ik meen het sorry, ik heb gewoon een drukke baan" ik knik "okay" "ik heb je gemist Claire" ik kijk matthy aan "ik jou ook, komen jullie erbij zitten?" "ja gezellig!" Matt seint naar de jongens die nog op dezelfde plek staan de jongens zwaaien en komen onze kant op, ze gaan zitten "hey Claire" beginnen ze "hey jongens" zeg ik glimlachend, dan komt Nina aanlopen. Ze staat versteld "ik heb haar nog niet verteld over je" fluister ik naar matthy hij grinnikt en knikt "hey, kom nien" ze gaat naast me zitten "wat is dit? Trouwens hey" zegt ze lachend iedereen stelt zich voor. "Maar huh hoe kennen jullie Claire?" Vraagt ze, de jongens kijken naar mij en matthy "ben je de vriendin van matthy?" vraagt ze enthousiast "nou, dat gaat snel. Maar we hebben wel dates gehad en hebben het gezellig samen" zeg ik glimlachend "oh mijn god wat leuk!!" Ik grinnik. "Zijn jullie een video aan het opnemen?" Vraag ik "ja!" Zegt matthy.
Een tijdje later heeft iedereen nog een keer drinken en hebben we bittergarnituur, ik kijk naar matthy tegenover mij. Met zijn mooie blonde haren en blauwe heldere ogen, ik ben allang vergeten dat er elkaar niet vaak hebben gesproken. Puur omdat ik blij ben om hem te zien.
____________________________________
YOU ARE READING
Ik ga helpen, met alles wat ik heb.
FanfictionHeeeyy! Dit is mijn tweede boek. Al hoewel ik hoop dat ik dit beter onder controle heb. Nou goed, dit boek gaat over Claire . Claire is een meisje uit Utrecht, ze leeft in een toxische wereld met haar vriend, Sam. Ze hebben altijd ruzie, Claire kan...