ik ga op Matthys plek liggen. Ik kruip helemaal in het dekbed en sluit mijn ogen.
____________________________Matthy is gisteren weer vertrokken voor de volgende wedstrijd. Dit keer kijk ik hem in de kroeg, ik ben samen met Jamie. De vriendin van Rob, ik heb nog nooit zoveel gedronken. Ik ben al de hele avond met een jongen, Noah. We staan dansend tegen elkaar, er zijn felle lichten. Jamie heeft ook veel gedronken en filmt ons lachend, ik draai me om en zoen hem. Wat ik dacht? Weet ik niet, de alcohol lijkt uit mijn lijf te zijn verdwenen. Ik doe een stap terug, wat the fuck heb ik gedaan. Jamie achter me lacht, zodra ik Jamie zie lachen stroomt het weer in mijn lichaam, "ik eh.. stuur filmpje naar jou!!!" Schreeuwt ze in mijn oor. Ik lach moeilijk steek ik beide duimen op, "fuck" ik kijk haar aan, "het filmpje heb ik perongeluk naar Rob gestuurd" mijn pupillen vergroten "haal weg !!!" Moeilijk tikken beide vingers op haar scherm, dan zien we twee blauwe vinkjes. En voor we het weten typt hij.
"Is dat nou Claire?"
Ik slik, hoe heeft het kunnen gebeuren. Dan tikt Jamie goed en verwijderd het filmpje. Ik zucht.. wow.. ik hoop dat hij het niet naar matthy heeft gestuurd, dan krijg ik een berichtje. Matthy staat groot op het scherm, ik kijk Jamie aan. Ze slikt.
Matthy🩷: dit had ik zo niet van je verwacht.. je bent vreemdgegaan, en je had lol. Alsjeblieft Claire, denk je echt dat ik dom ben?
Er vallen tranen op mijn scherm.
U: nee, nee sorry. Ik weet niet wat ik dacht, ik kreeg teveel alcohol binnen.. matthy het spijt me zo erg. Ik mis je gewoon zo erg.
"Gaat het?" meteen klik ik mijn telefoon uit en kijk naar Jamie, ik glimlach en knik. "Ik ga naar huis, wil je mee?" Ze schud haar hoofd "een vriendin komt me ophalen schatjes dus jij kan lekker naar huis" ik knik opgelucht en druk mijn lippen op haar wang "ik app je" zeg ik ze knikt en ik loop de kroeg uit. Als ik thuis ben plof ik op de bank, ik ga naar matthy op whatsapp.
U: kunnen we bellen?
Matthy🩷: ik heb niet lang.
Ik klik op het bel icoontje, en hij gaat over ik zet hem aan mijn oor "ja?" "Hey" hij zegt niks "het spijt me echt enorm Matthy, ik weet niet wat ik dacht.. ik snap het, ik ga mijn spullen pakken, het was echt leuk om te daten." "Wacht" "ja?" "Ik vergeef je" "wat?" "Ja, we zijn niet officieel samen, dus je mag in principe doen wat je wilt" "ik hou wel echt het meest van jou." "Ik hou ook van jou lieverd, ik zie je morgenavond ja?" "Is goed, ik kan niet wachten" "ik ook niet, tot morgen lief" "doei!!"
Ik zucht uit, mijn hemel mijn hart zat in mijn keel. Ik ben moe, terwijl ik het zelf niet door had. Heel even slapen mag toch wel? Ik ga straks naar boven, ik leg mijn telefoon weg en val wel in dromenland...
YOU ARE READING
Ik ga helpen, met alles wat ik heb.
FanficHeeeyy! Dit is mijn tweede boek. Al hoewel ik hoop dat ik dit beter onder controle heb. Nou goed, dit boek gaat over Claire . Claire is een meisje uit Utrecht, ze leeft in een toxische wereld met haar vriend, Sam. Ze hebben altijd ruzie, Claire kan...