~bloed met blauwe plekken

581 11 8
                                    

Ik hou echt enorm veel van haar.
____________________________________

Claire Pov:

Ik ben alleen thuis, nou ja matthys huis. Morgen is mijn vakantie voorbij en moet ik weer werken, ik werk in een bakkerij. Wel in Utrecht, ik ben de vaatwasmachine aan het uitruimen. Ik pak een bord, maar er beland een rode vlek op. Ik kijk verbaasd naar de rode druppel als ik aan mijn neus voel, een bloedneus? Maar ik heb niet eens pijn. Ik pak een doekje en maak mijn neus schoon, het is niets toch? Ik pak meteen een paracetamol en een glas water. Ik vul het glas en spoel de paracetamol in m'n keel weg. Ik zet het bord schoongemaakt terug in de vaatwasser. Die moet nog wel een ronde, ik gooi het doekje weg. Ik pak mijn telefoon en loop naar de achtertuin, even frisse neus halen. Ik ga op het tuin setje zitten en ga op tiktok, ik hou van de honden filmpjes. Matthy zou frietjes meenemen vanuit werk, en ja. Ik hoor de deurklink, ik sta op en loop naar binnen. Even wil ik het gelijk aan Matthy vertellen, maar ik doe het niet. Ik wil hem geen zorgen op laten dragen als het niks is. Ik loop naar binnen, "heey Claire" begint hij "hey Matt" hij zet de tas friet op tafel en loopt mijn kant op, ik wikkel mijzelf om hem heen "ik ben blij dat je er weer bent" mompel ik zacht ik hoor hem grinniken "ik ben ook blij dat ik weer thuis ben bij jou" ik kijk hem aan, ik sluit mijn ogen om hem te zoenen. Maar hij doet niks, hij pakt mijn kin vast en draait met mijn hoofd zacht naar links en rechts "heb je een bloedneus gehad?" Opgedroogd bloed zeker "ja.. maar het is niks" "je was het zeker ook niet van plan om het tegen me te zeggen of wel?" Ik kijk naar beneden "Claire ik wil dat je dat doet. Echt waar" ik knik, "kus?" Vraagt hij ik knik enthousiast en druk mijn lippen op die van hem, "kom frietjes eten" ik knik en we gaan zitten, ik stop een kipnuggets in mijn mond. We kijken onze serie, iets van crime ofzo. Wel echt heel interessant.

Tijd skip:
Ik loop naar boven, Matt is eerder gegaan maar ik wou nog een glas water. Ik loop ook naar boven en zie Matthy voor zijn kast staan, "je weet niet wat je aan doet morgen of wel?" Zeg ik lachend als ik op het uiteinde van het bed ga zitten, hij schud zijn hoofd maar pakt dan een baggy broek met een leuk shirt "ja, dat is leuk" hij grinnikt, ik ga staan en pak mijn pyjama. Ik draai me om naar Matt ik haal mijn shirt over mijn hoofd, "Claire. Blijf zo staan" ik kijk verbaasd "hoe kom je aan al die blauwe plekken?" "Blauwe plekken? Weet ik niks van" "ik maak een foto" na even wat gerommel word er een foto voor mijn neus gezet mijn hele rug.. mijn pupillen worden groter. "Wow.." "Claire morgen gaan we hiermee naar de dokter ja?" "Ik moet werken morgen.." "ik ook. Maar het moet" ik knik en kijk naar beneden, ik voel twee handen op mijn wangen "maak je niet druk, het is vast niks lieverd" We kleden ons om en gaan in bed liggen, ik doe mijn telefoon aan het stroom en ga tegen matthy aanliggen "truste Matt" "truste lieverd"

____________________________________
Wat zou Claire hebben?
Ps. Als je er een beetje verstand van hebt, dan kun je al raden waar dit naartoe gaat.

Veel mensen vinden dit disrespect, maar ik wil dat aan dit onderwerp meer aandacht aan moet besteed worden. Mijn neef, had/heeft dit, maar is onlangs overleden.

Zelfs hij wou dat ik hier verhalen over ging schrijven.

Dikke kus.

Ik ga helpen, met alles wat ik heb.Where stories live. Discover now