Di pagi yang cerah dengan kicauan burung membuatku terbangun dari lena. Rasa berat sungguh mataku ini untuk dibuka tapi Aku kuat Kan diri untuk bangun dari lena.Aku mencapai Telefonku Yang Ada disampingku Aku melihat jam Sudah menunjukkan 6 pagi bermakna aku harus bersiap untuk memulakan aktiviti harian ku pada hari ini.Aku bangkit dari katil dan berjalan menuju ke bilik mandi untuk membersihkan diri.
setelah selasai aku membersihkan diri, aku memakai pakaian yang sesuai untuk hari ini dan memakai sedikit make up . Setelah itu aku memakai tudung bawal yang baru sahaja aku beli pada minggu lepas .Aku melihat diri ku pada cermin dan setelah merasa puas dengan penampilan Ku ,aku mengambil beg galasku dan menuju ke dapur untuk bersarapan. Aku hanya makan roti dengan segelas susu untuk mengisi perut.
Siap bersarapan Aku menutup semua suis dan mengambil barang yang harus Ku bawa. Aku mengambil kasut Di atas rak yang tinggi separas dengan ku.setelah itu aku masuk ke dalam perut kereta milik ku dan menghidupkan mesin kereta.
Kringg !! Kringg !!...bunyi Telefon bimbitku menandakan seseorang menelefon ku. Aku mencapai Telefon Ku Yang berada di dalam beg galasku .Aku melihat siapa orang yang menelefon ku saat Aku melihat nama yang tertera Aku tersenyum.aku mengangkat panggilan itu.
"Nisha kau jadi tak ni Naik kereta dengan Aku?" Tanya Ku
"Jadi aje" jawab suara ditalian.
"Okay, kau Tunggu tau lagi berape minit aku sampai. "
Panggilan tamat.
Aku mula memandu keretaku keluar dari perkarangan rumahku . kereta ku meluncur jauh dari rumah .setelah beberapa minit aku sampai dihadapan rumah kawan ku.aku menekan hon kereta menandakan aku sudah sampai.setelah kelibat kawan ku muncul dia berlari ke arah keretaku dan masuk ke dalam kereta.
Nisha atau Namanya danisha adlina Merupakan kawan baik aku Yang selalu ada dengan aku. Dia sahaja orang yang paling rapat dengan aku .walaupun dia ni jenis masuk air tapi dia tak toxic dia selalu tolong Aku .ha Tu jelah pasal Nisha ni Kalau nak cerita lagi panjang pulak nanti.
"Nisha kau dah siap ke belum assignment Yang puan Nora bagi? "Tanya Ku
Aku memang Akan bertanya ke padanya tentang assignment atau kerja-kerja Yang Ada maklum lah dia ni pelupa orang nya padahal tak Tua lagi.
"ALAMAK Aku Lupe la...tolong la weii macam mane ni .Hari ni jugak ke puan nora nak assigment Tu ? Tanya danisha dengan gelabah.
"Ye lah assigment Tu dah minggu lepas puan Nora bagi" ..kataku.
"Haihh kau ni sudahlah class puan Nora awal memang tak sempat lah kau nak siapkan . Kau ni pun Satu dah tahu puan Nora tu garang kalah singa kau tak siap kan tu kenapa"?
...puas Aku menegurnya untuk membuat kerja puan Nora awal- awal tapi tak dibuat.
"Aku lupa lah"....gumam Nisha sambil memeluk tubuhnya
"Takpe lah Nisha kau redho je nanti ,Aku nak tolong pun dah tak sempat ni." Kataku
Dapat Aku mendengar dengusan kecik Dari danisha.Badmood lah nanti member tu. Aku kembali fokus membawa kereta.sesampainya Di UNI Ku Aku memarkirkan kereta ku di tempat khusus untuk pelajar disini. Aku menapak keluar dari perut kereta begitu juga danisha. Aku berjalan bersama dengan danisha untuk ke kelas .
Namun langkah Kami terhenti apabila melihat ramai orang perempuan sedang berkumpul sampai Ada yang terjatuh .Aku pun tak tahu apa yang nak dilihatnya.
"Diaorang buat ape tu? Tanya danisha
"Aku pun tak tahu. Dahlah biar je diaorang tu jom masuk kelas". Kataku
Danisha hanya menganguk sahaja.sesampai di kelas Kami mengambil tempat masing-masing danisha hanya duduk di sebelahku.
"Nisha sementara puan Nora belum masuk ni baik kau siap kan dulu assignment tu "...cadang Ku
"Okay" Nisha mula membuat assignment itu dengan sedikit bantuan Ku.
Aku melihat sekeliling kelas Masih kosong hanya Ada beberapa orang student lelaki sahaja student perempuan semuanya mungkin Ada di tempat tadi .Apa agaknya Yang diaorang buat...fikirku....tidak selang lama ada seorang murid perempuan berlari masuk di dalam kelas .macam tak cukup oksigen aku tengok sampai biru mukanya. Nisha Yang sedang fokus terus berpaling muka untuk mendengar apa yang akan disampaikan.
"Weii korang ada student lelaki baru yang nak masuk kelas kite....and handsome pulak Tu!!" Umum kawan sekelas Ku Bella.
"Ouhh" ...itu sahaja perkataan yang keluar dari mulut ku. Aku rasa tidak tertarik langsung dengan hal itu lagi-lagi tentang orang lelaki.
"Kau rasa time ramai orang perempuan perkumpul tu sebab nak tengok student baru tu ke?"...Nisha bertanya kepada ku.
"Tak tahu lah mungkin ye kot "...kataku
Setelah ramai murid Sudah masuk ke kelas keadaan menjadi riuh rendah dengan suara mereka Ada yang bernyanyi Yang tengah bergosip pun ada.seketika keadaan menjadi hening apabila puan Nora Sudah masuk ke kelas
..............
"morning class..".puan Nora bersuara
"Good morning puan!!"
"Okay let's start our class for today"
Aku menoleh ke arah Nisha. Aku dapat melihat muka nya yang berdebar sampai berpeluh member walaupun ada penghawa dingin di kelas.
"Okay class sebelum saya lupa . Saya Ada bagi assignment Kan".....? Tanya puan Nora...Aku terus berpaling ke arah Nisha Sudah cuak mukanya ....tiba-tiba.....
Knock knock!....
"I'm so sorry for late" .....tegur suara garau itu .semua orang berpaling ke arah pintu semua perempuan melihat kedatangan lelaki itu . Sedang Kan Aku hanya Sibuk dengan diri Ku.
Aku Masih lagi Sibuk menulis nota sebelum class bermula."Okay class this is our new student...you can introduce yourself"..kata puan Nora
"My name is Adrian Mikhail and I from Malaysia "..kata lelaki itu dengan suara garaunya
Setelah mendengar Nama itu terus air muka Ku berubah .Aku mengangkat wajahku untuk melihat siapa lelaki itu .Aku sangat terkejut dengan kehadiran nya .......macam mana dia boleh Ada kat sini..fikir Ku dengan perasaan gelisah.
YOU ARE READING
Dia Imamku | Editing |
RomanceTengku Iskandar Shah - Seorang lelaki Yang terkenal dengan sifatnya yang susah diteka kerana mukanya Yang serius membuat dia digelar sebagai "mrs beku" oleh orang disekelilingnya .Wajahnya yang tampan membuatkan ramai perempuan yang cuba untuk menj...