TANGAN Danisha menarik birai langsir . Cahaya matahari masuk menyinari bilik sakit yang gelap , cahaya matahari membuat tidur yana terganggu. Tangan yana mengapai selimut dan menekup wajahnya. Ishh sudah nak bangun ni. Haritu tak bangun-bangun, harini pun tak nak bangun lagi.
Tergeleng kepala danisha melihat yana yang masih dibuai mimpi.
"Yana bangun Hari ni kau dah boleh balik" kata danisha sambil mengoyangkan tubuh yana.
"Hemm..... Jap" perlahan-lahan kelopak mata yana terbuka. Yana mengubah posisinya kepada duduk. Nyawa yana masih belum terkumpul semua nya. Setelah beberapa saat yana turun dari katil sakit .
Tangan yana terus mengapai sebuah beg berisi pakaian. Sambil menunggu danisha yang baru saja masuk ke bilik Mandi, yana mengemas beberapa baju yang berselerak.
Setelah danisha selesai mandi yana terus bergegas masuk untuk membersihkan dirinya pula. Setelah memakan masa beberapa minit untuk mandi, yana keluar dengan memakai baju 𝑐𝑎𝑠𝑢𝑎𝑙 yana hanya memakai baju jersey ber lengan panjang dan seluar slack hitam.
"Jom la, dah boleh keluar kan? Tanya yana.
" ya..... Jom"
"Dah tiada barang yang tertinggal kan? Tanya danisha. Nanti dia pula yang susah.
"Ye takde" kata yana, telefon pintar dan kunci kereta milik nya di ambil dan disimpan kedalam beg tangan.
Setelah keluar dari pintu utama hospital kaki mereka melangkah ke arah kereta milik Danisha. Danisha masuk ke dalam perut kereta begitu juga dangan yana.
"Kereta kau tengah baiki" kata danisha sambil memandu kereta nya yang meluncur diatas Jalan.
"Teruk ke keadaan kereta tu? Tanya yana sebaik saja dia kembali mengingatkan kereta nya .
" teruk juga, Bahagian depan kereta kau hancur" kata danisha.
Terdengar hembusan nafas yang berat dari yana. Haihh teruk nya la nanti nak pakai duit lagi.
"Barapa harga 𝑟𝑒𝑝𝑎𝑖𝑟 kereta tu? Tanya yana.
" aku dengar-dengar dalam 500 lebih juga" kata danisha.
"Tapi kau tak perlu risau pasal bayaran pun" kata danisha selamba.
Aikk 𝑓𝑟𝑒𝑒 ke... Tak kan 𝑓𝑟𝑒𝑒 kot. Berlapis dahi yana mendengar apa yang danisha katakan. Macam mana tak risau 500 lebih kot. Tak kan orang yang tolong bayar kan. Kalau ada la memang dia sujud syukur.
"Apa maksud kau tak perlu risau? Tanya yana.
" sebab dah ada orang yang tolong bayar kan" jawab danisha selamba saja.
"Haa siapa? Tanya yana. Terkejut dia di buat nya.
" kau ke? Tanya yana lagi.
"Bukan aku.... Tapi"
"Iskandar.... " kata danisha sambil tersenyum.
"HAAA.... Aduh iskandar pula. Ishh rasa bersalah la macam ni. " gumam yana dalam hati.
"Ishh kenapa kau bagi dia bayar" kata yana tidak berpuas hati.
"Aikk orang dah belanja pun nak Marah.... Biasa nya kau yang ℎ𝑎𝑝𝑝𝑦 kalau orang belanja" sindir danisha.
"Aduh.... Macam mana ni., aku bayar balik la nanti" kata yana.
"Kau ni dah kenapa, ada masalah ke dengan iskandar? Tanya danisha.
Yana hanya mengangguk perlahan kepala nya.
" haa cerita la masalah kau tu" kata danisha.
"Balik nanti la....."
"Singgah 𝑠𝑢𝑝𝑒𝑟𝑚𝑎𝑟𝑘𝑒𝑡 jap aku nak beli barang sikit" kata yana.
"Okay" balas danisha.
SESAMPAINYA di 𝑠𝑢𝑝𝑒𝑟𝑚𝑎𝑟𝑘𝑒𝑡 mereka keluar dari perut kereta dan melangkah masuk ke dalam 𝑠𝑢𝑝𝑒𝑟𝑚𝑎𝑟𝑘𝑒𝑡 . Sementara yana berada di 𝑠𝑒𝑐𝑡𝑖𝑜𝑛 makanan danisha pergi melihat ke 𝑠𝑒𝑐𝑡𝑖𝑜𝑛 lain. Mana tahu ada barang yang ingin dibeli.
Sedang ralit memilih makanan, tiba-tiba sepasang tangan kekar memeluk pinggang yana dipeluk dari belakang........ Perasaan gusar mula menyelubungi hati. Ya Allah tangan Siapa ni.
Bau minyak wangi lelaki itu masuk ke rongga hidung yana. Bau minyak wangi Adrian. Terus yana menarik-narik tangan itu agar melepaskan nya. Yana berpaling kearah Adrian yang tersenyum dengan senyuman mengejek.
"Kau buat apa kat sini? Tanya yana takut.
" alah patutnya Saya la yang tanya, sayang buat apa kat sini? Tanya Adrian kembali.
"Tepi la Saya nak lalu" kata yana disaat Adrian menghalang laluan nya.
"Olololo, sayang nak pergi mana kalut-kalut ni..... Jom la sembang dulu" kata Adrian. Tangan nya naik mengusap lembut pipi milik yana.
"Ishh.. " tangan yana terus menepis tangan Adrian yang mengusap pipi nya.
Kalau ikut kan mahu saja di menjerit meminta tolong..... Tapi dia takut jika adrian melakukan tindakan yang tak sepatutnya.
"Yana kau rasa kan , kalau aku ajak kawan-kawan aku yang dulu tu jumpa kau..... Apa perasaan diorang? Tanya Adrian dia sengaja mahu membuat yana menjadi gelisah.
" woyy jantan tak guna" jerit danisha. Sejak dia tinggal kan yana dia sudah rasa tidak sedap hati. Pada mula nya dia hanya biar kan saja perasaan itu..... Namun setelah lama dia biar kan semakin kuat perasaan risau nya itu.
Tanpa ber fikir panjang terus laju kaki nya melangkah ke tempat dimana yana berada. Sesampai nya danisha di Sana dia terkejut melihat Adrian bersama dengan yana. Patut la dia rasa risau Je.
"Adrian kau lepas yana, kalau tak aku jerit and call polis" ugut danisha.
"Kau ni bodoh la, kat supermarket pun nak kacau yana" perli danisha. Hemm memang bodoh pun dekat public kot.
YOU ARE READING
Dia Imamku | Editing |
RomanceTengku Iskandar Shah - Seorang lelaki Yang terkenal dengan sifatnya yang susah diteka kerana mukanya Yang serius membuat dia digelar sebagai "mrs beku" oleh orang disekelilingnya .Wajahnya yang tampan membuatkan ramai perempuan yang cuba untuk menj...