"Ya Allah ape ni kenapa Aku rasa macam ada orang tengah perhatikan Aku aje dari tadi" gumamku Dalam hati....
"Takpelah kau fokus aje jangan overthinking"gumamku sekali lagi Di Dalam hati sekadar untuk menyedapkan perasaanku.
Tengku Iskandar Yang sedang melihat kearahku .hingga tidak sadar akan rakan nya itu sedang memanggilnya.
"Iskandar" panggil rakannya Danish
"Woi Is, woii tengku Iskandar Shah bin tengku irham Shah" panggil danish sambil menepuk-nepuk pipi kawannya.
"Ye ape" jawab iss atau tengku Iskandar Shah dengan malas
"Kau ni Kan tengok anak dare orang kemain ek" tergeleng-geleng kepala danish melihat kawannya itu.
"Eh Nish kau rasakan mamat Yang kacau perempuan Tu sape erkk, diorang ade ape-ape hubungan ke?" Tanya tengku Iskandar
"Mane lah Aku tahu , kau Tanya lah dia" kata danisha
"Ishh taknak lah, Kalau benda Yang tak penting Kita nak Tanya pada orang Yang bukan mahram Tu tak elok" kata tengku Iskandar
Danish hanya mengiyakan jawapan itu. Betul lah apa Yang kawannya cakap Tu.
Setelah habis kelas pada pagi itu Kami semua dibenarkan untuk berehat.
"Yana cepat lah Aku dah lapar ni" kata Nisha sambil menarik-narik tangan Ku.
"Ye sabar lah , bukan kau sorang je Yang lapar tau" kataku .Nisha ni memang tak sabar langsung padahal Aku pun lapar jugak .
"Ishh yelah" Nisha menunggu Aku Yang sedang mengemas meja Ku. Aku ni jenis Yang tak boleh Kalau tinggal meja Yang bersepah.
"Okay dah jom" Aku berjalan ke arah cafe bersama danisha. Saat Aku sedang berjalan pandangan Ku tertuju kearah lelaki Yang menolongku kelmarin hari.
Aku melihat ramai wanita sedang memerhati lelaki itu dengan pandangan Yang terpukau.mungkin kerana wajah nya yang tampan .ya aku akui bahawa lelaki itu mempunyai wajah Yang tampan dengan iris Mata nya yang berwarna coklat membuatkan lagi dirinya terlihat lebih menarik.
Akan tetapi Aku terasa kagum melihat dia mungkin dia Seorang lelaki yang mempunyai sifat lain Dari Yang lain. Dia bahkan bukan seperti lelaki-lelaki Yang pernah Aku jumpai sebelum ini. Aku lihat ramai wanita Yang mengoda dia bahkan tidak Rasa malu untuk menyatakan perasaan mereka Akan tetapi dia tidak pernah layan semua perempuan .Dan apa Yang lebih membuat Aku tertarik apabila dia melalui atau Ada perempuan Yang menegurnya dia Sama sekali tidak memandang mereka.
Tetapi Aku tetap harus berhati-hati dengan orang lelaki. Lagi pun Aku tak kenal mana diorang.
"Dah lah Jom pergi cafe" ajakKu apa Bila perut ku Sudah bernyanyi tanda lapar.
"Jom lah"
Setibanya Di cafe Aku seperti biasa akan mengambil tempat duduk Dan Nisha Akan membelikan makanan.
Sedang Aku menunggu , Aku terdengar suara Dari arah belakang Ku memanggil nama ku.aku berpaling ke arah suara itu Dan raut wajah Ku seketika berubah.
"Awak nak apa lagi dengan saya" Tanya Ku
Dia berjalan duduk dihadapan Ku . Ya orang Yang menegur Aku adalah Adrian.
"Takde ape pun saja, yelah lama Kita tak jumpa rindu pulak Aku dekat kau ni". Katanya
"Dahlah Adrian Kita dah takde ape-ape" kataku .
"Mane lah si Nisha ni , kau jangan bergosip pulak Nisha oii" gumamku Dalam hati.
"Yana kau lupa ke ape Yang Kita pernah buat and kau kena tahu Kalau Aku boleh bagi tahu semua orang pasal kau" ugutnya.
Saat Aku ingin bersuara tiba-tiba danisha datang dan melihat ke arah Ku dengan raut wajah Yang keliru. Nisha melihat Adrian dengan wajah sinis.
"Ehh mamat pergi-pergi Aku nak duduk ni" halau Nisha
Adrian bangkit dari kerusi dan melirik ke arahku dengan tersenyum sinis.
"Ehh Yana kau okay tak, dia ade buat ape-ape dekat kau ke?" Tanya Nisha dengan risau.
"Takde ape lah Aku okay aje, kau ni kenapa lambat?" tanya ku kembali.
"Sorry lah weii tadi ramai sangat orang" katanya.
"Ye ke ramai orang ke kau pergi bergosip lagi dengan Bella" Aku memandang nya dengan wajah curiga.
"Ishh kau ni betul lah ramai orang" kata nya .
"Lagi pun takkan lah Aku nak tipu kau" katanya lagi.
"Eleh-eleh tak tipu lah sangat haritu kau tipu Aku" kataku .haiss Nisha ni.
"Hehehhe, benda lama jangan diungkitkan kembali" Aku menjeling Mata memandang Nisha .meluat Aku.
Aku mengambil makanan Ku Dan menyuapkan kedalam mulut ku ....uhh Nikmat nya sedap betul mee sup ni panas-panas.
YOU ARE READING
Dia Imamku | Editing |
RomansaTengku Iskandar Shah - Seorang lelaki Yang terkenal dengan sifatnya yang susah diteka kerana mukanya Yang serius membuat dia digelar sebagai "mrs beku" oleh orang disekelilingnya .Wajahnya yang tampan membuatkan ramai perempuan yang cuba untuk menj...