Aku berjalan kearah ruang kuliah tanpa menghiraukan beberapa orang student Yang melihatku dengan pandangan sinis. Kejadiaan kelmarin Masih lagi berada Di fikiran. Disaat aku sedang berjalan menuju ruang kuliah Aku melihat sekumpulan gadis berkumpul di laluan menuju ruang kuliah.
"Yana datang pon engkau" panggil Liya ceria.
"A-apa kau nak?" TanyaKu gementar.
"Takde apa pun, hemm kau datang sorang ekk ?" Tanya liya sambil melihat sekeliling.
"Bagus lah Kalau datang sorang" kata Liya membuat Aku kebinggungan.
"Apa Yang bagus nya" batinku.
"GIRLSS, tolong seret perempuan ni please" seru Liya memberi arahan kepada kawan-kawan nya.
"Hah kenapa ni? Kau nak apa HAH !! " Semua kawan-kawan Liya menyeret Ku dengan kasar.
"Shush, kau senyap boleh tak" Liya mencengkam dagu Ku hingga Aku mendongak ke arah nya.
"Ishh sakit lah" Aku Cuba melepaskan cengkaman namun tidak boleh kerana tangan Ku dipegang oleh kawan-kawan Liya.
"Ehh wait Tu bukan ke Yana apasal dia kene seret Tu" kata danish.
"Hah mana" kata Iskandar sambil mencari sosokku.
"Ada tadi dia kene seret Kan lorong Tu" kata danish sambil menunjuk ke arah laluan itu.
"Jom Kita pergi tolong Yana" kata Iskandar risau.
"Ish jangan gelabah sangat Aku tahu nak buat apa" kata danish apabila.
"Kau nak tolong Yana Kan, kite tengok dia Dari jauh dulu" kata danish.
"Tapi takkan nak biarkan aje , tengok je buat apa? " Tanya Iskandar tanpa membiarkan Aku meneruskan percakapan
"Kau ni Tunggu lah Aku habis cakap Dulu, haa Kita rakam perbuatan dia mungkin segala hal Yang jadi kelmarin hari boleh dapat buktinya" kata danish.
Iskandar hanya mengiyakan sahaja.
Iskandar dan danish berlari anak ketempat itu dan merakam semua perbuatan itu. Namun Iskandar Masih tidak senang hati melihat Yana diperlakukan sebegitu.
"Ishh apa ni Lepas lah sakit" ringis Ku kesakitan sambil memegang pergelangan tangan Ku Yang lebam.
"Ololo sakit ye , tapi kau fikir tak perasaan Aku ni? " Kata Liya sambil mencengkam daguku lagi.
"Apa maksud kau hah, Aku tak buat masalah pun dengan kau Kan?" Soal Ku pelik , apa Yang Aku buat sampai Liya Benci Kan Aku sangat.
Liya adalah antara kawan yang boleh dikira baik dengan Ku.
"Huh, kau sedar tak kau Tu murahan je, Aku tak sangka kat UNI ni ada orang yang murah macam kau ni" kata Liya dengan sinis.
Terkejut Aku mendengar, kawan yang selama ni Aku sayang cakap macam Tu pada Aku, Aku tidak pernah banding Kan kawan-kawan Ku semua Aku sayang.
"Kau tahu tak kau buat Aku benci tengok kau pe**cur, kau tahu kenapa? Tanya liya sambil menepuk-nepuk pipi Ku.
Aku hanya mengeleng kepala, tidak mampu menjawab air Mata Sudah pun mengalir apabila mendengar hinaan Dari Seorang kawan.
"Yang pertama nya adalah Aku CEMBURU , ya aku cemburu dengan kau Sebab kau cerdik and selalu dapat perhatian Dari lelaki" kata Liya sambil menekan kata cemburu.
"And Yang kedua Sebab kau rampas Iskandar, Aku tak kisah pun ramai laki nak Kan kau ye lah kau murah , tapi kau layan Iskandar Tu buat Aku sakit hati"
"Iskandar Tu pulak layan je kau" kata Liya sinis.
"Iskandar Tu Aku Punya " kata Liya sambil menunding jari ke arah Ku.
"And Aku sangat-sangat berterima kasih dekat Adrian Sebab bagi Aku video engkau Tu." Kata Liya Aku Pula hanya mengeleng tidak mampu mendengar lagi.
"Kesian pulak Aku tengok kau kene r**ol Tu so ,kau taknak lah kesian sorang-sorang jerr jadi Aku sebarkan lah baru ramai sikit orang Yang bersimpati atas nasib kau yang malang tu." Kata Liya sambil melepas tawa.
"Hemm dahlah GIRLSS Jom blah Aku malas nak tengok muke perempuan ni"
"Aip sabar, kau jangan mengadu kat lec ye, manje sangat lah " sempat Liya berpaling semula dengan membuat muka kasihan Dan kembali berlalu pergi.
"Ishh danish dah lah Tu Aku nak pergi tolong Yana" kata Iskandar.
"Yelah pergi lah kau" kata danish.
Iskandar berlari anak menuju ke arah Ku Yang Masih lagi terduduk sambil menangis.
"Yana awak okay tak ni?" Tanya Iskandar risau.
Namun Aku Pula tidak menjawab.
"Yana saya Tanya ni awak okay tak? " Iskandar Sudah risau melihat Aku hanya mendiamkan diri.
"Yana jawab lah"
"DIAM BOLEH TAK ISS, saya penat lah" bentak Ku. Aku Sudah rimas dengan Keadaan ini.
Iskandar terdiam mendengar Aku meninggi suara ke pada nya.
"Please lah iss saya penat, jangan ganggu saya jangan ambil kisah pun pasal saya" kata Ku Sayu.
"Saya tak perlu Kan awak pun and awak tak perlu menyibuk pun pasal saya, saya ni bukan ade harga diri pun saya murah , saya murah" air Mata Ku kembali mengalir deras.
Mengucap Iskandar mendengar apa Yang Aku katakan.
"Ya Allah Yana, apa Yang awak cakap ni"
"Please lah iss jangan kacau saya lagi, saya penat nak hadap semua ni" kata Ku
YOU ARE READING
Dia Imamku | Editing |
عاطفيةTengku Iskandar Shah - Seorang lelaki Yang terkenal dengan sifatnya yang susah diteka kerana mukanya Yang serius membuat dia digelar sebagai "mrs beku" oleh orang disekelilingnya .Wajahnya yang tampan membuatkan ramai perempuan yang cuba untuk menj...