BAB 2

104 28 4
                                    

"Okay class Kita untuk hari ini Sudah tamat "....kata puan Nora

Tamat saja kelas puan Nora. Kami perlu berehat untuk tengah Hari. Danisha bersiap untuk pergi ke cafe Uni tapi Aku Masih lagi berada di tempat Ku.sementara itu semua student lain Sudah keluar dari ruang kuliah.

Kau ni dah kenapa....Aku tengok kau ni asyik merenung aje dari tadi biasa nya kau focus aje bila tengah belajar "Tegur Danisha apabila melihat Ku agak lain Hari ni

" Takkan di sebabkan mamat baru Tu masuk kau dah takde mood ....kau ada something ke dengan mamat Tu" Teka danisha

"Kau ni takyah merepek lah"kata Ku

"Yelah Aku tengok kau ni Lepas mamat Tu masuk terus macam takde mood"sambungnya lagi sambil mengemas barang yang bersepah di atas mejanya.

"Dahlah takyah kesahlah pasal tu...jom lunch Aku lapar ni" kata ku sambil mengusap perut ku yang berbunyi dari tadi lagi.

"Hemm ok jom lah Aku pun dah lapar ni" Aku dan danisha berjalan menuju ke cafe Uni. Ramai betul manusia.

"Nisha aku pergi cop tempat duduk ye kau tolong Beli Kan makanan"kata ku

"Ok ...kau nak makan ape ni? " Tanya danisha.

"Kau Beli je sama macam kau..Aku tak kesah pun" kata ku.

Sementara itu aku pergi mengambil tempat duduk untuk Aku Dan Nisha.saat Aku sedang duduk untuk menunggu Nisha Seorang lelaki datang kepada Ku Aku dapat melihat Wajahnya yang tampan dan semua perempuan asyik pandang ke arahnya. Yang pastu Aku tidak pernah melihatnya sebelum ini...student baru ke.

"Ermm saya nak Tanya ruang kuliah **** dekat mana ye? Tanya lelaki itu kepada Ku

"Dekat sebelah kanan cafe ni aje pastu jalan lurus je sampai" ujar ku .Sudah Ku agak dia student baru

"Ok,thanks" kata nya sambil tersenyum kepada Ku untuk berterima kasih Dan kembali duduk di tempatnya.

Danisha datang dan duduk dihadapanku sambil meletakkan dulang makananku Dan makanannya.

"Lama betul kau pergi Beli makanan ...punyalah lama Aku Tunggu sampai masuk angin Sudah perut ku ini" kata ku

"Hehe tadi ramai sangat orang"kata Nisha......."tapi sebenarnya Aku pergi bergosip dulu dengan Bella sebenarnya" gumamnya Pula Dalam hati. Dalam hati ye Kalau bagi tahu betul-betul ni kene campak dengan makanan muka Aku nanti dahlah si Yana ni tengah takde mood.

"Hemm okay "Aku mengambil sudu dan menyuap nasi goreng USA kedalam mulut.huh akhirnya perut ku diisi juga.dekat luar negara pun ade nasi goreng USA tau.

Pap!

Tengah syok makan si Nisha ni pulak pergi hempap meja .hampir tersedak Aku.

"Kau ni dah kenapa makan aje lah " Geram betul Aku dengan Nisha ni.

"Hehe sorry lah,kau tengok dua orang laki Tu hensem Nye" tunjuk nisha ke arah dua orang lelaki yang berada di hujung cafe.

Aku menoleh sekejap dapat Aku lihat siapa lelaki itu.

"Ouh laki Tu, Aku rase dia budak baru Sebab tadi dia datang kat Aku tanya ruang kuliah **** kat mane" kataKu

Membulat Mata Nisha memandang Ku.

"Serious lah maksudnya diorang Sama class dengan Kita" happy lain macam muka minah ni.suka lah si nisha ni Kalau ada lelaki handsome.

"Hemm tak tau ye kot" itu saja Yang Aku Balas. Malas nak ambik tahu pasal orang.

"Kalau kau nak tahu Tu lah laki Yang orang perempuan tengok pagi tadi...Yang ramai-ramai Tu" kata danisha

"Macam mane kau tahu Tu diorang?" Tanya Ku

"Tadi Aku lah bergosip kejap dengan Bella ...dia cerita Sebab dia pun ada sekali kat situ.."kata danisha

"Oooo jadi tadi kau pergi bergosip dengan Bella ye, patut lah lame aje Aku Tunggu kau" gumam ku.ishh budak ni.

"Upss , terlepas cakap hehe sorry Aku gossip sikit je" katanya dengan senyum Yang ikhlas ke tidak.macam kerang busuk aje Aku tengok

Aku hanya menayangkan muka seposen.malas Aku layan perangai minah ni. Aku sambung menyantap makanan itu hingga licin tak tersisa. Lapar sangat
















"Dahlah jom balik class" ajak ku

Aku berjalan menuju ke kelas .semasa dalam perjalanan tiba-tiba Aku Rasa ingin membuang air.

"Ermm Nisha kau balik lah kelas dulu Aku nak ke toilet" kata Ku

Ok lah Aku pergi dulu tau "Nisha berjalan pergi ke class.

Aku pula menuju ke toilet.usai membuang air Aku mencuci tangan Dan berdiri Di hadapan cermin untuk melihat jikalau makeup Ku sedikit luntur .Aku juga membetul Kan awning tudung Ku .setelah selasai aku keluar dari toilet.

Semasa Aku sedang berjalan Ada sepasang tangan kekar menarik pergelangan tangan Ku.wajah Ku berubah setelah melihat sosok lelaki itu.

"Ad-adrian Lepas tangan saya" kata Ku sedikit gentar.

"Aliya Liyana Sofea, lama betul Kita tak jumpa ye" kata Adrian Masih lagi memegang tangan Ku

"Lepas lah tangan saya" Aku berusaha untuk melepas Kan tangan Ku. Namun Aku lemah Adrian lebih kuat menahan tangan Ku .

"Kenapa pulak"....Adrian Cuba memeluk Ku Namun Aku memberontak " Yana awak dah lupa ke Yang kita pernah buat lebih dari ni" ejek Adrian sambil tersenyum sinus.

"Saya dah tak macam dulu lah" kata Ku penuh geram. Adrian Masih lagi Cuba memeluk Ku.

"JANGAN KACAU DIA!" Suara lelaki itu bergema Satu koridor.membuat Ku tersentak.

Dia Imamku | Editing |Where stories live. Discover now