BAB 4

83 27 2
                                    

Bip Bip Bip!!

Aku dengan perlahan membuka Mata apabila mendengar jam loceng Ku berbunyi. Aku bangun dari katil dan melihat jam dinding Di bilik Ku jarum jam menunjukkan pukul 5:00 a.m. Aku berjalan ke arah bilik mandi untuk membersihkan diri. Usai membersihkan diri aku perlu solat subuh terlebih dahulu Dan baru menyiapkan sarapan.setelah siap memasak Aku pergi memilih pakaian yang sesuai untuk dipakai.Hari ini Aku hanya memakai abaya berwarna cream dan memakai tudung shawl berwarna cream agar lebih sepadan.seperti biasa aku hanya memakai sedikit makeup hanya untuk menaikkan lagi seri wajah agar tidak kelihatan pucat.

Aku pergi ke arah dapur dan makan sarapan Yang telah Aku siapkan tadi. Aku hanya membuat omelette untuk mengisi perut agar lebih bertenaga untuk melakukan aktiviti pada pagi ini.selesai makan Aku mengemas semua barang Yang perlu Aku bawa Dan bergegas keluar dari rumah. Aku melabuhkan punggung Di atas kerusi untuk Aku lebih mudah memakai kasut.setelah itu Aku berjalan masuk ke dalam perut kereta dan menghidupkan enjin kereta. kereta Ku meluncur laju Di atas jalan Raya Aku memandu dengan focus dan tiba di hadapan rumah danisha. Danisha berjalan masuk ke dalam kereta dan Aku memandu kembali kereta menuju ke Uni.

Sesampainya Di uni aku memarkirkan kereta dan mematikan mesin kereta terlebih dahulu. Aku Dan danisha berjalan masuk ke dalam kelas. Aku duduk Di tempatku Dan menyibukkan diri untuk membuat nota.

Semasa Aku sedang menulis Aku terpandang kearah Adrian Yang sedang berjalan masuk kedalam ruang kuliah.Dia hanya memandang Ku dengan pandangan Yang sinis.lagi-lagi Aku memikirkan nasib Ku tiba-tiba fikiran Ku melayang pada saat Aku Dan Adrian mempunyai status sebagai Seorang boyfriend and girlfriend . Pada saat itu Aku Masih jauh dengan agama Aku Seorang Yang suka bergaul bebas dengan orang lelaki Dan sering memberontak pada ayah Dan ibu kerana tidak mengizinkan Ku keluar pada waktu malam.

Flash back.

Pada masa itu Aku Masih bersekolah menengah. Dan disaat umurku Sudah tingkatan 3 dan sifat Aku mula berubah Aku menjadi Seorang remaja Yang ingin mencuba segala hal. Adrian Pula Merupakan Seorang atlet terkenal Di sekolah pada masa itu Aku Dan Adrian adalah murid sekelas dan pada suatu hari disaat aku sedang berehat di kantin sekolah adrian datang kepadaku dan menyatakan perasaannya kepadaku dan Aku menerima dia sebagai Seorang teman lelaki .pada waktu itu Aku bahkan bangga kerana menjadi teman wanita kepada Adrian .yelah Adrian Kan atlet sekolah.

Setelah 3 Bulan Aku Dan Adrian bersama Aku mulai selesa dengan Adrian Aku sering keluar dengan dia pada waktu malam secara diam-diam Tanya pengetahuan kedua ibu bapaku.hingga pada suatu Malam Aku Dan ayah Ku bergaduh besar kerana mereka tahu bahawa Aku sering keluar dengan Adrian pada waktu malam . Aku bahkan tidak menghiraukan Sama sekali perbantahan ayahku Aku keluar begitu sahaja bersama Adrian . Aku melihat raut wajah ibu Dan ayah Ku sangat kecewa melihat perubahan sifatku.

Flash back off.

"Yana....oii Yana kau sedar tak Aku panggil ni"
Danisha memanggilku membuat Aku tersedar dari lamunanku.

"Ye ape kau nak " Tanya Ku

"Takde apelah Aku tengok kau ni termenung je Dari tadi , kau okay tak ni?" . Tanya danisha risau jugak si Nisha Kalau Aku ni tak sihat ke ape Kan.

"Ouhh takde apelah Aku okay je, dahlah Tu puan zira dah masuk class dah Tu" kataku. Apabila melihat puan zira telah pun masuk untuk memula Kan class Hari ni.

Saat Aku sedang menulis nota tiba-tiba si Nisha ni menepuk-nepuk lengan Ku.

"Kau ni dah kenape?" Tanya Ku.

"Kau pusing belakang jap ,kau pusing" danisha menyuruhku untuk melihat ke belakang

"Ape bende kau ni kau nak Aku tengok ape?" Tanya Ku kerana kurang faham ape Yang danisha nak Aku tengok sangat Tu.

"Tu mamat Yang tolong Kau haritu, dia tengok kau je dari tadi"kata danisha.

"ISH tak yah merepek lah" gumamku pula.si Nisha Aku ingat Kan ape lah tadi.

"Betul lah Aku ten...."

"Danisha and Yana Kamu berdua sembang ape Yang rancak sangat Tu ha?" Tegur puan zira apabila melihat Aku Dan danisha bercakap.

Glup. Kau lah ni Nisha cakap tu Kalau boleh Satu ruang kuliah ni boleh dengar.Kuat betul suara Nisha ni ,aku ni bukan pekak lagi pon.

"Ermm sorry puan ,tak..tak de ape pon Puan" tergagap-gagap member explain .ha Nisha takut lah Tu.

Tapi Kan Aku tak tahu lah ni perasaan Aku ke macam mane Aku rasa macam ade orang sedang perhatikan Aku je.

Disisi lain tengku Iskandar hanya tersenyum melihat gelagat Yana Dan Nisha . Yes, memang betul apa Yang Nisha cakap tengku Iskandar memang asyik perhatikan Liyana Dari tadi.

Dia Imamku | Editing |Where stories live. Discover now