"Yana apa Yang kamu buat ni?" Ayah mengutip ubat Yang berteraburan Di atas lantai bilik Ku.
"Ayah dah pesan dekat Kamu jangan makan ubat pencegah kehamilan ni, bayi Dalam kandungan Kamu Tu takde dosa pun Yana" kata ayah Ku sambil memandang Ku Yang berada di hujung katil.
Aku dengan keadaan Yang tidak terurus hanya menangis sepanjang Malam, Namun tiada Satu pun saudara mara Ku Yang tahu tentang keadaanku. Ayah pernah mengajakku ke hospital untuk memeriksa keadaanku. Pakar menyatakan bahawa Aku mengalami kemurungan Yang berat. Ayah sentiasa ingin membuatku kembali ceria namun saat ayah bergurau Aku hanya memandang kosong ke arah ayah.
Hari berganti Bulan , Bulan berganti tahun , setelah 2 tahun Aku mengalami kemurungan ayah membawaku membuat rawatan Dan Banyak usaha nya untuk mambuatku kembali sambuh. Dan pada akhirnya aku kembali sambuh dunia Ku Yang dulunya hancur kini bagaikan dibina semula dari sokongan ayahku. Namun luka yang dalam masih lagi terasa perit meninggalkan parut Yang Dalam. Akan tetapi Aku harus sedaya upaya untuk keluar dari semua Luka ini . Yelah sampai bila aku nak jadi macam ni. Sesuatu perasaan Yang bahagia cepat aje hilang tetapi Luka cukup mengambil masa Yang lama untuk sembuh. •́ ‿ ,•̀
Baby Yang Dalam kandungan Aku pulak dah gugur. Semasa Aku pergi memeriksa kandungan doktor mengatakan Yang bayi Dalam kandungan Ku tidak bernyawa lagi saat itu muncul rasa berdosa pada diriku . Bayi Yang tiada dosa Tu Aku dah gugurkan .
Setelah sebulan lebih aku mencari keputusan Yang tepat. Aku memutuskan untuk sambung study Di UNI. Tapi berat hati Aku untuk tinggal Kan ayah bersendirian dalam masa yang sama aku tidak mahu berjumpa lagi dengan Adrian.
"Takpe lah Yana Kamu pergilah sambung belajar , ayah dah besar boleh Jaga diri sendiri" kata ayah untuk menyedapkan hatiku Yang gelisah.
"Ye, Yana tahu ayah dah besar tapi takkan Yana nak tinggal ayah Sesorang" kataku.
"Ishh takpe lah ilmu Tu penting tau nanti Kamu nak Cari kerja Susah Kalau takde ilmu"
"Kamu Kata nak jadi lawyer Kan , jadi belajar lah betul-betul" kata ayah Ku lagi memberi semangat.
Aku hanya menganggukan sahaja.
"Bila Kamu nak pergi Sana?" Tanya ayahku.
"Umm, lagi dua Bulan Yana pergi lah kot" jawab Ku .
Dua Bulan berlalu Aku pergi ke luar negara untuk sambung belajar Dan sampai sekarang Aku Masih lagi menetap Di luar negara.
*Flashback off*
Tanpa Ku sedari mutiara bening Ku jatuh apabila mengingatkan kembali kenangan lama .
"Hemm dah lama Aku tak call ayah" gumamku Dalam hati . Seingat Ku tiga minggu Yang Lepas Kali terakhir Aku menelefon ayahku.
Aku mencapai Telefon bimbitku Yang berada disamping Ku Lalu mencari nombor ayahku.
"Ayah,ayah haa jumpa pun" gumamku sambil mencari.
Aku menekan tombol Telefon. Aku menunggu panggil dijawab.
"Assalamualaikum Yana" suara ayah Ku membuat Aku merasa sangat tenang. Suara Yang makin lama semakin kedengaran sayu mambuat Ku ingin menangis.
"Waalaikumussalam ayah, ayah sihat? Tanya Ku.
"Alhamdulillah sihat, Kamu Pula macam mana? Tanya ayah Ku Pula.
"Yana pun sihat , Yana rindu lah ayah" kata Ku.
"Ayah pun rindu puteri ayah ni," kata ayahku.
"Kat Kamu sekarang ni dah Malam Kan , Kamu tidur lah ye kesian Kamu Letih, lain Kali Kita call lagi" kata ayahku.
"Okay ayah"
Panggilan tamat
--------------------------Aku melihat ke arah danisha Yang berada di samping Ku , selimut ditarik separas dada. Aku mula terlelap Dan akhirnya terbuai mimpi.
YOU ARE READING
Dia Imamku | Editing |
RomanceTengku Iskandar Shah - Seorang lelaki Yang terkenal dengan sifatnya yang susah diteka kerana mukanya Yang serius membuat dia digelar sebagai "mrs beku" oleh orang disekelilingnya .Wajahnya yang tampan membuatkan ramai perempuan yang cuba untuk menj...