BAB 22

32 4 0
                                    

HENING.......dari tadi lagi iskandar hanya merenung. Kata-kata yana masih lagi tergiang-giang di kepala.

"Aku tak kan sanggup yana..... " gumam iskandar sayu.

Sungguh dia tidak sanggup kehilangan yana.l Terlalu banyak silap nya pada yana. Kalau lah yana tahu siapa dirinya yang sebenar..... adakah yana akan terus menjauh dari nya?

Pertanyaan yang selama ini bermain di kepala membuat nya rasa terseksa.

"Sanggup kah dia kehilangan yana?

Dinding bilik nya di tumbuk , kuat hingga tangan iskandar terluka. Segala kesah di hati di lepas kan. Sampai bila dia mahu merahsiakan semua ini dari yana?

Tangan iskandar naik meraup muka.

Sungguh dia Cinta kan yana, namun dia takut jika dia melukai perasaan yana.....

Dia sanggup melaku kan apa saja asal kan yana tidak menjauh dari nya.

" No one can take you from me Aliya liyana" gumam iskandar.












YANA perlahan membuka kelopak Mata nya. Dia hanya tidur sebentar saja itu pun kerana ingin mehilangkan fikiran nya yang serabut.

Tangan yana mencapai telefon pintar nya lalu menelefon danisha.

"Assalamualaikum... Nisha kau tengah buat apa?

" busy ke? Tanya yana.

"Tak la, kau kenapa okay tak ni? Tanya danisha di talian. Risau pula dia nanti.

" okay Je tapi kau boleh tak datang sini teman kan aku? Tanya yana lagi.

"Boleh, boleh jap ye nanti aku datang" kata danisha.

Panggilan tamat.

Sementara menunggu danisha datang, yana turun ke dapur Untuk menyediakan sedikit makanan.

DINGGG!!!!! DONG!!!!

"Aikk laju nya, tak kan danisha dah sampai " gumam yana.

DINGG!!!! DONGGG!!!....... Sekali lagi bell rumah berbunyi.

Yana terus berlari anak lalu membuka pintu rumah...... "Aik tak ada orang pun" kata yana saat Mata nya melilau di sekitar rumah namun tiada sesiapa. Tiba-tiba......

Seseorang menekup mulut yana dari belakang , terbuntang Mata yana. Yana memberontak agar dirinya di lepas kan. Namun sosok lelaki itu lebih cekap.......dagu yana dicekam kuat.

"Shhh, it's okay yana" kata lelaki itu. Wajah lelaki itu sama sekali tidak kelihatan kerana lelaki itu memakai topeng muka dan hanya memakai hoodie hitam.

Kepala digeleng-geleng ketakutan. Air Mata sudah mengalir deras...... Perlahan-lahan Mata nya menjadi layu. Dirinya bagai kan dibuai oleh mimpi. Rasa mengantuk menyelimuti diri. Namun yana Cuba mengguna kan seluruh kesedarannya agar dirinya tidak terlena.

Namun dia tewas..... Kerana ubat tidur yang ada pada Kain yang ditekup di mulut nya lebih kuat. Dan akhir nya dia terlena.















"Assalamualaikum yana..... Yana ooo yana" panggil danisha dari luar pagar
Sudah 3 minit lebih dia memanggil yana, malah sudah banyak kali dia Cuba menelefon yana. Namun nihal satu panggilan pun tak dijawab........ Perasaan risau mula meyulubungi diri. Entah mengapa dia rasa tidak sedap hati.

"Aduh tak kan aku nak panjat pagar ni" gumam danisha. Kepala yang tidak gatal digaru.

Helaan nafas yang cukup berat di lepas kan.

"Takpe la aku panjat Je" gumam danisha lagi. Boleh la nak panjat dia pun hanya pakai seluar, bukan pakai skirt.

Kaki danisha naik memanjat pagar. Tangan danisha berpaut pada pagar. Perlahan kaki danisha mendarat. HUHHH penat.

"Haihhh jadi superhero aku harini" kata danisha.

"Yana...... " pintu diketuk.

"Yana ooo yana kau tidur ke?

Tangan danisha memulas tombol pintu, pintu tidak dikunci. Perasaan danisha semakin risau. Yana merupakan seorang yang paling berjaga-jaga apatah lagi tentang keselamatan.

Kaki danisha melangkah masuk. Namun kelibat yana langsung tidak kelihatan. Danisha melilau di dalam rumah mencari yana. Setiap ruang di rumah telah dia cari. Ke mana yana pergi sedang kan kereta nya masih di bengkel.

Tangan danisha sudah mengigil, air Mata nya mula jatuh...... Dia takut jika terjadi sesuatu pada yana. Tanpa fikir panjang terus danisha menelefon Danish.

Menangis-nangis danisha menelefon danish. Dia terlampau takut. Danish juga Panik apa bila berita itu sampai di telinga nya. Dia risau jika iskandar akan mengamuk. Tapi walau apa pun Danish tiada pilihan kalau lah dia tak beritahu pada iskandar pasti lagi teruk jadi nya nanti.

Tangan Danish Naik mengetuk pintu bilik iskandar.

KNOCK KNOCK!!!!!

tombol pintu dipulas dan dibuka menampakkan iskandar yang sedang duduk di kerusi kerja milik nya..... Dengan rambut yang serabai malah 3 butang baju kemejanya terbuka.

Glup.

Semakin berdebar Danish ingin memberi tahu bahawa yana telah diculik. Melihat keadaan iskandar seperti orang yang tidak ter urus dengan tangan nya yang berdarah membuat Danish menjadi cuak.

"Kau nak apa? Tanya iskandar dengan suara garau nya.

" ermmm...... Aku nak cakap ni, tapi kau jangan Marah ye" kata Danish.

"Apa lagi, apa lagi masalah sekarang ni" iskandar sudah penat......

"Ermm yana.... Yanaaa kena culik tad-

Belum sempat Danish menyelesaikan percakapan nya iskandar Ter lebih dahulu memberi tatapan yang mencerkam.

" WHAT???!! "

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 11 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia Imamku | Editing |Where stories live. Discover now