Aku Masih lagi terpinga-pinga dengan apa Yang berlaku setelah terdengar suara garau itu menyentak Ku terus pergelangan tangan Ku Di Lepas Kan.
Aku menoleh ke arah suara itu Aku melihat Seorang lelaki berbaju t-shirt putih berserta seluar jeans berjalan mendekati Ku.
"Awak ok? Tanya lelaki itu kepada Ku.
Aku hanya diam. Aku menoleh Pula kearah Adrian dapat Ku lihat muka nya yang tidak puas hati itu.
Lelaki itu berjalan mendekati Adrian. Dan berdiri Di hadapan Adrian. Aku tidak dapat mendengar apa Yang dia kata Kan kepada Adrian tetapi apabila Aku melihat wajah Adrian berubah takut Aku dapat rasakan bahawa apa Yang lelaki itu kata kepada Adrian tidak main-main. Aku kenal betul dengan sifat Adrian dia bukan lah orang yang mudah mengalah dan dia pantang dicabar. Namun apa yang lelaki itu kata kan hingga adrian kelihatan sangat takut?
Adrian berlalu pergi menuju ke kelas. Dapat telinga ku tangkap bunyi dengusan dari mulut Adrian. Lelaki itu kembali berpaling ke arah Ku.
"Jom balik class ,dah lewat ni"ajaknya. Dahlah muka serious,takut kite
Aku hanya mengiyakan saja dan berjalan menuju ke kelas. Semasa sampai Di kelas Aku melihat ke meja paling hujung ruang kuliah Ada Adrian sedang duduk di situ. Aku berjalan ke arah meja Ku dan duduk. Begitu juga lelaki itu dia duduk di belakang meja Ku dan danisha bersama kawan nya.
Dapat Ku lihat semua mata sedang memerhati Ku danisha juga tidak terkecuali. Dan apabila Aku dapat tangkap apa yang bermain Di fikiran mereka.
"Yana macam mane kau...." Belum sempat Nisha menghabiskan ayat nya Aku terlebih dulu memotong.
"Kau boleh masuk kelas dengan laki Tu?" Kataku Yang Sudah tahu apa Yang Nisha nak Tanya kepada Ku.
Danisha mengiya Kan nya.
"Hemm panjang cerita nya" kata Ku.
"Pendek Kan" eh eh minah ni menjawab aje senang aje dia nak kite pendek Kan cerita.
"Eh kau ni Aku takde mood ni ,kene Kang" Geram Aku dengan si Adrian Tu tak habis lagi member pergi sambung pulak.
"Yelah nanti balik kau cite key" Nisha ni memang suka bergosip Bab ni dia lah Yang paling depan orang suruh buat assignment taknak.
"Okay"
Setelah beberapa jam kemudian Aku selesai membuat lebihan assignment dan nota-nota Yang perlu Ku selasai Kan. Seluruh badan ku menjadi lenguh .Aku menoleh ke samping, Aku melihat danisha Yang Sudah hampir terlelap itu.
"Nisha jom dah balik ni" ajakku sambil menepuk-nepuk lembut lengan Nisha.
"Hemm jom" gumam nya
Aku berjalan dengan Nisha ke arah kereta milik ku yang diparkir kan Dan masuk ke perut kereta begitu juga dengan danisha.
Aku menghidupkan mesin kereta. Setelah itu kereta ku meluncur laju diatas jalan raya.semasa sedang memandu Aku teringat Kan sesuatu.
"Nisha kau nak dengan tak cerita pasal tadi" kataKu . Aku tidak pernah merasa keberatan untuk berbagi cerita dengan danisha walaupun Aku tiada mood tapi Aku perlu luahkan juga apa Yang Aku Rasa.
"NAK NAK" terkejut Aku dengan si Nisha ni dari mengantuk terus Segar Mata dia ni haiss pelik betul Aku.
"Jadi cerita dia macam ni" Aku mula bercerita.....
*Flash back*............
*Flash back off*
"Macam Tu lah cite nya,ye lah kau tahu Kan kisah silam Aku macam mane" Aku tersenyum kelat. "Aku pun tak tahu macam mane dia Tu boleh muncul Dalam hidup Aku ni balik sedang Kan Aku dah pindah luar negara untuk ubah diri aku Dan jauh Dari dia and Aku Cuba untuk tutup aib Aku ni" kataKu
"Maksud nya orang Yang kau cakap jantan tak guna Tu si Adrian Tu lah?" Tanya Nisha.
"Ye Nisha sebab Tu Aku takde mood time lunch tadi ...kecik betul ye dunia ni" senyum Ku kelat ....Bila diingat Kan balik kisah silam membuat Aku Rasa sangat hina.
"Takpe lah Yana benda dah lama berlalu... Manusia ni tak lari Dari berbuat dosa" kata Nisha .macam ustazah pun ade bagus jugak kawan Aku ni.
"Thanks lah Sebab selalu bagi Aku semangat ,walaupun kau kawan yang agak masuk air." Kataku . Saja nak sakit Kan hati member hehe.
"Excuse me" Nisha terase ke Tu.
" Alah Aku gurau aje tapi kalau betul pon ye jugak Kan" sedap erkk dapat menyakat member ni . Eleh time diri sendiri kene marah.kite lah Tu Kan.
Sedar tak sedar Aku Sudah sampai Di hadapan rumah danisha.
"Bye Nisha esok kau Naik dengan Aku lagi Kan?" Tanya Ku.
"Ye Aku Naik dengan kau"jawab nisha
"Bye" Aku menekan hon kereta Ku Dan meluncur pergi ke rumah Ku Pula. Aku focus memandu kereta.
Setibanya Di rumah Ku. Aku memarkirkan kereta Ku Di perkarangan rumah Ku Dan menutup pintu pagar. Setelah itu aku masuk ke dalam rumah Ku Dan mungunci pintu supaya lebih selamat.
Aku masuk ke bilik tidurku dan merebahkan badan Ku Di atas katil. Tetapi Aku tidak boleh tidur lagi kerana belum solat isyak .kerana Aku pulang kerumah lewat Hari ini Aku harus membersihkan diri sebelum menunaikan solat Dan berehat. Usai membersihkan diri aku mengering Kan rambut Ku Yang panjang separas pinggang . Selesai solat Aku merebahkan Kan diri Ku Di atas katil dan membaca doa sebelum tidur.
Mata ku mula layu Dan setelah beberapa saat Aku dibuai mimpi..
YOU ARE READING
Dia Imamku | Editing |
RomanceTengku Iskandar Shah - Seorang lelaki Yang terkenal dengan sifatnya yang susah diteka kerana mukanya Yang serius membuat dia digelar sebagai "mrs beku" oleh orang disekelilingnya .Wajahnya yang tampan membuatkan ramai perempuan yang cuba untuk menj...