BAB 14

52 20 0
                                    

............Keadaan di dalam bilik disiplin sungguh hening. Aku duduk disamping Iskandar Yang hanya merenung. Perasaan Ku tidak keruan. Hingga puan zira bersuara.

"Yana, Kalau mengikut apa Yang kamu Dan Iskandar terang Kan tadi.....saya Cuba untuk Cari bukti nya. Kalau betul awak boleh sambung study disini"  Kata puan zira Yang hanya tersenyum kepada Ku.

"Terima kasih puan, saya pergi dulu ye" kata Ku kembali senyum ke arah puan zira.

Aku meluru keluar dari bilik disiplin begitu juga dengan Iskandar.

"Yana!!" Suara Nisha menyapaku Yang sedang merenung jauh. Danisha Dan danish berlari ke arah Ku dan Iskandar.

"Kau okay tak?" Tanya Nisha sambil melabuhkan punggung di samping Ku. Nisha mencapai tangan Ku. Sejuk tangan Ku Sudah mula sejuk dan bergetar, air mata Ku mula jatuh.

Nisha memeluk erat tubuhku sambil menepuk-nepuk lembut untuk membuatku bertenang. Air Mata ku mulai mengalir deras , Aku tidak mampu menahan air Mata ku dari tumpah.

Iskandar dan Danish hanya mampu melihat Ku  dengan rasa simpat

"Danisha....kau tak rasa jijik ke berkawan dengan Aku?" Tanya Ku.

Danisha memandang Ku dengan terkejut.

"Yana kau cakap apa ni?........pernah ke kau tengok Aku ni jijik dengan kau , Aku dah tahu semua benda , kau Yang cerita pada Aku Dan Aku tetap terima kau sebagai kawan" kata Nisha.

"Nisha aku penat nak hadap semua ni... Aku penat, penat Aku lawan semua ni bertahun-tahun" kata Ku sambil mengusap air Mata Yang Masih mengalir deras.

"Yana"........seru Iskandar.

Aku berpaling kearah Iskandar dan danish.

"Awak jangan putus asa semua Tu ujian Dari ALLAH" kata Iskandar mengingatkan Ku.

Setelah Aku bertenang danish dan iskandar kembali ke kelas. Aku meminta izin untuk tidak masuk ke kelas dan ingin pulang ke rumah, danisha juga ikut menemani Ku.

Aku merasa kurang sihat mungkin kerana terlalu banyak menangis. Aku pulang kerumah bersama danisha. Pada Malam Hari Aku menelefon ayah Ku.

"Assalamualaikum ayah"

"Waalaikummussalam" jawab ayah Ku Yang berada ditalian.

"Kamu sihat?" Tanya ayah.

"Ayah...." Aku manggil ayah Ku Dan Aku Sudah mula menangis.

"Ehh Kamu kenapa nangis ni?" Tanya ayah Ku ditalian.

Aku menceritakan semuanya pada ayahku sembil menangis.

"Allah, bawak bersabar ye Yana lagi 1 lebih Kamu kat Sana. Nanti balik lah." Pujuk ayah.

"Puteri ayah Kan kuat," kata-kata ayah membuat Aku semakin menangis.

"Lah, makin menangis Pula, haihh nanti Kalau khawin hemm tak tahu lah" kata ayah ingin menceria Kan Suasana.

Aku tergelak kecik sambil mengusap air Mata mendengar gurauan ayah.

"Ishh ayah ni, Ada macam Tu pulak orang taknak kawenn Kalau orang tak jadi lawyer lagi." Kata Ku. Yes, memang Aku nak khawin Lepas Aku berjaya jadi lawyer. insha'Allah.

"Hemm yelah ayah ikut aje, Kalau lama Tunggu ayah kawenn Kan Kamu dengan Leman anak mak jah jiran sebelah."kata ayah.

"Ishh, ape ayah ni taknak lah" kata Ku ingin merajuk.

"Alololo..... Merajuk pulak dia ayah gurau aje" kata ayah.

"Takpe lah Kamu takyah fikir sangat pasal kes Tu Kamu rehat ye" pesan ayah.

"Ye ayah"

"Dah rehat lah, bye assalamualaikum sayang anak ayah" kata ayahku.

"Hemm waalaikummussalam" jawab Ku.

"Ehh tak Kata sayang ayah jugak pon, uhmm taknak kawan" kata ayah sambil merajuk. Eleh dia pulak merajuk.

"Ye lah yana gurau je ,yana pon sayang ayah" kata Ku sebelum panggilan tamat.

Rasa lega hati Ku dapat meluah Kan segala nya pada Seorang ayah. Aku memang tidak mahu membebankan atau membuat ayah risau tapi saat ini Aku memerlukan semangat Seorang ayah. ʘ⁠‿⁠ʘ





........................................................................................

✯  okay korang cerita saya ni saya Akan buat Yana ni lebih rapat dengan ayah dia k (⁠。⁠•̀⁠ᴗ⁠-⁠)⁠✧                        btw tegur lah saya Kalau Ada kesalahan Dalam penulisan atau bahasa, jangan malu ii tegur je  ✯

Dia Imamku | Editing |Where stories live. Discover now