.......................... Sunyi.
Aku Dan Iskandar berjalan sekeliling tasik. Ya AKU DAN ISKANDAR SAHAJA . Si danisha Tu pergi tinggal aku dengan iskandar.arhh rase nak lari pon ade. Danisha dengan danish Tu Kate nye nak pergi Beli air Sebab panas .... Lama betul lah.
Canggung betul. Aku melabuh Kan punggung di atas kerusi Yang berada Di bawah pokok untuk berteduh. Panas ye Hari ni. Begitu juga Iskandar . Tapi jarak ye duduk nya jangan nak mengada duduk dekat-dekat.
"Ape pasal jantung Aku berdebar semacam je ni" gumam Iskandar Dalam hati.
"Err Yana"panggil Iskandar.
"Y-yes" jawab Ku .ehh tersekat" pulak nak jawab Nye.
"Ermm Lepas habis belajar awak nak balik Malaysia terus ke? Tanya Iskandar.
"Ye kot , kenapa?" Tanya Ku
"Takde ape lah Saja je" kata iss.
"Err .... Boleh tak Kalau kita kenal? Tanya iss.
"ALAMAK kenal macam mane Tu" gumam Ku Dalam hati.
"B-boleh" kata Ku.
Iskandar tersenyum melihat gelagat Ku.
"Ape pasal comell sangat ni, ASTAGFIRULLAH Iskandar Ingat Allah" gumam Iskandar Dalam hati.
"Ishh mana danish ni , dahlah tinggal aku ngan anak dara orang" gumam nya lagi dalam hati.
"Ee Yana dah berapa tahun duduk sini? Tanya nya lagi.
"Dah 4 tahun" jawab Ku.
"Ooo, Kalau saya nak Tanya something boleh?Tanya Iskandar.
"Boleh ape?"
"Saya nak Tanya awak ade something ke dengan Adrian Tu? Tanya Iskandar.
Terus berubah muka Aku mendengar Nama Adrian disebut. Iskandar Yang sedar muka Ku berubah Rasa serba Salah.
"Err sorry Kalau soalan saya buat awak tak okay" kata Iskandar memujuk.
"Takpe, Adrian Tu bukan sape" pun ex je" kata Ku sambil tersenyum.
"Ouhh"
"YANA!!" Panggil danisha Yang baru saja sampai.
"Kau pergi Beli air ke buat air? Lama betul" Tanya Ku.
"Hehe Kita kene lambat sikit Sebab jalan ngan orang Tu Kan" kata danisha.
"Suka hati kau lah" Aku menjeling ke arah danisha. Meluat kite.
"Nak air Aku . Mana air Aku?"
"Nah" danisha menghulur air mineral Dan Aku mengambil Lalu meminum nya begitu juga dengan danisha.
"Amboi , lame betul kau Punya Beli air Tu"kata Iskandar.
"Relax arhh" kata Nish.
"Banyak kau Punya relax dah la tinggal Aku ngan anak dara orang, Kalau lama" boleh gugur Iman" kata iss.
"Ye lah sorry , nah air engkau" danish memberi air kepada Iskandar.
"Thanks" Iskandar meminum air begitu juga dengan danish.
"Ermm kitaorang nak balik dah ni" kata Iskandar kepada Aku Dan danisha.
"Okay" jawab Aku Dan danisha serentak.
"Assalamualaikum, kitaorang pergi Dulu ye" kata danish.
Aku Dan danisha hanya mengangguk.
Dari jauh tanpa Aku sedari Ada Seorang perempuan sedang memerhati Kami.
"Ohh Yana kau nak dekat-dekat dengan iss ye, Jaga kau" gumam perempuan itu.
"Kau Tunggu Yana kau tengok lah ape Yang Aku nak buat nanti"
"Kau ingat Aku tak tahu ke pasal kau Yana..Yana" gumam perempuan itu lagi.
"Nisha jom lah balik Hari dah nak Malam ni" kata Ku
"Hemm jom lah" kata Nisha .
Aku menuju ke arah kereta milik ku . Lalu kereta Ku meluncur laju Di atas jalan Raya.
" Malam ni kau Tidur mane? Tanya Ku pada danisha.
"Kau hantar Aku balik lah esok Aku nak pergi ambik kereta" Kata nya.
"Esok kau nak pergi mane-mane tak? Tanya danisha lagi.
"Tak kot Aku nak tengok kerja ape Yang Aku tak siap lagi" kata Ku . Aku hanya ingin berada Di rumah esok Kerana Ada kerja Yang harus Aku selesai Kan.
"Okay , Aku pon tak pergi mane pon esok, ambik kereta terus balik rumah" kata nya.
Sedar tak sedar kereta Ku Sudah sampai dihadapan rumah danisha .
"Okay thanks sebab hantar" kata danisha.
"Bye"
"Bye"
Aku mengundurkan kereta keluar dari perkarangan rumah danisha Dan kembali fokus memandu. Sesampai nya dirumah .
Aku membersih Kan diri Dan merebah Kan diri Di atas katil.
Ting!!
Bunyi notis Dari Telefon bimbit Ku . Aku melihat notis Yang masuk.Riak wajahku terus berubah gelisah. Ya Allah ape ni.
"Salah no ke? Tapi Tu Nama Aku" gumamku
YOU ARE READING
Dia Imamku | Editing |
RomanceTengku Iskandar Shah - Seorang lelaki Yang terkenal dengan sifatnya yang susah diteka kerana mukanya Yang serius membuat dia digelar sebagai "mrs beku" oleh orang disekelilingnya .Wajahnya yang tampan membuatkan ramai perempuan yang cuba untuk menj...