BAB 6

66 22 0
                                    

Waktu berehat tengah Hari telah tamat.kami bergegas menuju ke ruang kuliah. Aku Dan danisha mengemas barang Yang Ada di atas meja.

"Yana Kita dah takde class Kan untuk petang ni?" Tanya danisha

"Ye petang ni Kita dah takde class" kataku. Hari ini kelas sesi petang Kami dibatalkan atas Sebab tertentu.

"Yeayy , jom Kita pergi shopping nak" katanya sambil memasang muka menyampah itu.

"Hemm okay lah Jom" kataku.

"Yeayy thank you my lovely friend" kata Nisha sambil memeluk Ku.

"Haiss dah-dah takyah drama sangat Jom pergi" kataku sambil ingin berjalan keluar.

"Yana Tunggu lah Aku" Nisha berlari anak menuju ke arah Ku. Dan memeluk tangan Ku.

Kami berjalan keluar dari UNI menuju ke arah kereta Ku. Aku masuk ke dalam perut kereta begitu juga dengan danisha. Lalu dengan segera aku menghidupkan mesin kereta.

"Kau nak ke mall mana ni?" Tanyaku.

"ermm Kita pergi.... The Trafford Centre Jelah"kata nisha

"Okay"

Kereta Ku meluncur laju Di atas jalan raya. Selepas 30 minit lebih Kami sampai Di The Trafford centre. Kami sering Kali datang ke sini pada hari cuti. Aku memarkirkan keretaku tidak jauh Dari pintu masuk supaya lebih senang Kalau nak bawa barang Yang Banyak.

Aku mematikan terlebih dahulu mesin kereta Ku Dan keluar dari perut kereta.Danisha berjalan ke arah Ku dan menarikku masuk kedalam mall itu. Tidak terlalu ramai pengunjung Yang datang pada waktu itu jadi Suasana menjadi lebih selesa. Biasanya Kalau Aku Dan danisha datang pada hari minggu sungguh ramai orang . Hari ini tidak terlalu ramai mungkin kerana semua orang Masih berada di tempat kerja mereka.

"Okay sekarang Kita nak buat ape dulu?" Tanya danisha kepadaku.

"Mana lah Aku tahu kau Yang nak datang sinikan tadi, Tanya orang pulak"kataku.

"Aku saja je nak datang sini , yelah mane tahu kau ade ape-ape nak buat kat sini ke" katanya

"Aku nak ke Watson dulu lah" kata danisha.

"Ha jomlah , Aku pon nak Beli barang jugak kat Watson ni" kataku.

Aku Dan danisha berjalan ke arah lift . Aku menekan butang Yang Ada di samping lift itu. Sambil menunggu pintu lift itu terbuka aku membetul Kan tudung apabila melihat cermin pada pintu lift itu. Kita ni Kan perempuan pantang Kalau nampak cermin memang nak betul Kan aje tudung. Setelah beberapa saat pintu lift terbuka . Aku memandang ke arah dua lelaki Yang tinggi lampai itu berdiri di Dalam lift itu sambil bermain Telefon bimbit mereka . Aku Dan danisha bergegas masuk kedalam lift Dan menekan butang ke Aras 3
Danisha memandang kearah Ku.

"Yana Tu bukan lelaki Yang tolong Aku ke?" Tanya danisha dengan suara Yang perlahan agar orang nya tidak dengan.

Aku hanya mengiyakan nya.

Ya dua orang lelaki itu adalah tengku Iskandar Shah Dan kawan nya danish. Mereka ni tak perasan ke Aku berdua ade dalam lift ni. Arh lantak dia lah nak perasan ke tidak.

Tingg!! Aras tiga.

Aku berjalan keluar dari lift Dan berjalan ke arah Watson Yang ingin Aku pergi. Aku disambut mesra oleh pelayan itu.

Aku mengambil beg Yang telah disediakan untuk meletakkan barang. Dan membeli skincare Dan body care Yang ingin Ku Beli begitu juga dengan danisha. Aku berjalan ke arah kaunter bayaran .setelah selesai Aku berjalan keluar .

"thank you for coming" kata pelayan itu mesra semasa Aku ingin melangkah keluar. Aku hanya tersenyum ramah kearah nya.

"Okay sekarang kau nak Beli apa lagi? Tanya Ku pada danisha.

"Ermm Aku rase nak ke Uniqlo dulu lah Lepas Tu Kita ke restauran Japanese" kata nya memberi cadangan .

"Hemm okay aje , Aku ikut kau je" kataku.

Aku berjalan ke arah Uniqlo Yang tidak jauh Dari Watson .Aku berjalan masuk Dan melihat baju-baju Yang Ada. Boleh tahan ye Dia punya harga . Tapi Aku Beli jugak hehehe. Aku tertarik pada baju blouse berwarna soft pink jadi Aku Beli. Saat Aku melirik ke arah danisha berbeliak Mata Aku Banyak betul baju Yang dia Beli. Danisha ni memang orang Yang suka shopping jadi Aku sebagai kawan dia hanya melayankan aje perangainya nanti pon kalau Aku x de baju nak pakai walau Banyak Dalam almari Aku pinjam baju dia juga. Bak kata danisha " untung tau kau dapat kawan macam Aku boleh pinjam baju" heehehe

Dia Imamku | Editing |Where stories live. Discover now