Kardeşin batsın!

1.3K 114 12
                                    



Çakır annenim elini öpüp koltuğa oturdu. Bende hemen onun yanına yerleştim. Benim gibi platonik biri için böyle fırsatları değerlendirirdi. Bende öyle yapıyordum. Oturunca bakışlarını bana çevirip aşık olduğum gülüşü ile bana gülümsedi. İçim gidiyordu bu adama. Öyle böyle değil çok aşıktım ona.

"Okulun nasıl gidiyor abim?"Çakır'ın bana bakarak konuşması ile kendime geldim.

Abin siksin seni Çakır.

"İyi Çakır abi. Nasıl olsun yuvarlanıp gidiyoruz işte"umursamaz bir şekilde omzumu silktim. Çakır yine saçlarımı karıştırdı. Normalde sevmezdim şaçımla oynanmasını ama Çakır ve abim istisnaydı.

"Uzay,abicim ne antlaşmaktık biz. Sınav senen bu sene senin"dedi göz kırparak. Yapma be adam. Kalbimi böyle tekletme.

"Ay oğlum konuş şununla. Anlamıyor bizi"anneme bakıp gözümü devirdim. İlla şikayet edecekti.

"Ya ben çocuk muyum. Sürekli aynı şeyleri söylüyorsunuz. Sıkıldım artık"dedim sitemle. Çakır benim sitemimi kahkaha atmıştı. Bu fırsatı da kaçırmak istemeyen ben ona hayran bir şekilde bakıyordum. Çok gülmezdi Çakır. Arada böyle güler,benim bayılmamı sağlardı.

Çok güzel gülüyordu şerefsiz

"Senin iyiliğin için oğlum. Güzel bir yerlere gelmeni istiyorum ben."dedi annem hüzünle. Anneme bakıp derin bir nefes aldım. Onu asla üzmek istemiyordum. Zaten bizim için sürekli çırpınıyordu. Birde ben şımarıklık yapmak istemiyordum. Başımı sallayıp onayladım. Annem mutlulukla gülümseyip ayağa kalktı.

"Bize bir çay yapayım. Yanına da sıcak sıcak börek yaptım onu yeriz"annem hızlıca mutfağa ilerledi. Onda olan bakışlarımı Çakır'a çevirdim. Abimle bir muhabbete koyulmuşlardı. Abim ile Çakır çocukluk arkadaşı idi. Aralarından su sızmazdı. Bu zamana kadar kavga etmeyi bırak birbirlerine seslerini bile yükseltmezlerdi. Aralarında ki bu bağ güzeldi. Umarım bozulmazdı.

"Naptın senin şu kızla konuştun mu?"telefonuma daldığım için ne konuştuklarını anlamamıştım ama Çakır'ın sesiyle ilgimi onlara verdim. Abim derin bir nefes aldı. Mahalleden bir kızdı sevgilisi. Benim yanımda pek konuşmazlardı. Ama nedense bugün konuşuyorlardı.

"Yok kardeşim nerede. Annesi salmadı dışarı"dedi abim sinirli bir şekilde. Saçlarını karıştırıp geriye yaslandı. Annem olmasa kesin sigara yakardı şimdi. Ama anneme saygınsından asla evde içmezdi. Bu bana saçma gelse de oralı olmamıştım.

"Ciddi düşünmüyor musun oğlum sen?"dedi Çakır,kaşlarını çatarak. Abim ona bakıp başını salladı.

"Yok kardeşim o kadar değil. Zaten Ebru'da istemiyor şu an öyle bir şey"dedi abim net şekilde. Çakır başını sallayıp onayladı.

"Hayırlısı kardeşim"dedi Çakır. Abim eyvallah gibisinden başını sallayıp telefonuna gömüldü. Onların asıl muhabbetleri gece yukarıda ki balkonda olucaktı. İkisi haftada üç kez demlenirdi. Beni de yanlarına almazlardı.

Neymiş küçükmüşüm.

Annem hazırladığı tabakları sehpalara koydu ve o da Çakır'ın karşısına oturdu. Çakır mırıltılar çıkararak yemeye başladı. Annemin böreğini çok severdi.

Beni böyle sevsene be Çakır

"Çok güzel olmuş annem,ellerine sağlık" annem gülümseyerek çayından içti.

Yeme faslı bitince abim ayağa kalktı. Büyük ihtimalle kahveye gideceklerdi. Ne vardı az daha görseydim onu. Abime katil civciv gibi bakmak istesemde vazgeçtim.

"Anne biz kahveye gidiyoruz. Akşam yukarıda oluruz haberin olsun"dedi. Bu da akşam yemeğe beklemeyin demekti abimin ağzından.

"Bir kere bende sizinle olsam abi"dedim nazlanarak. Abim bana bakıp yine mi? bakışları atarken ben Çakıra baktım alttan alttan. Masum bakışlarım her zaman onda işlerdi.

"Ulan nasıl bakıyor Çakır'a bak. Kimi ikna etmesi gerektiğini biliyor velet"dedi abim alayla. Ona bakmadan Çakır'a bakmaya devam ettim.

"Biraz daha büyü abicim"dedi bana bakıp burnumu sıkarken. Oflayıp ayağımı yere vurdum. Şu an küçük çocuk gibi davranıyordum ama benim sinirimi bozuyorlardı.

"Bende arkadaşım ile denerim"dedim ve odama ilerledim. Kendimi yatağa atıp tepindim. Sarhoş Çakır nasıldı merak ediyordum. Derdim içmek değildi. Tamam o da vardı ama asıl merak ettiğim oydu.

Çakır abim: Saat 11'de yıkarıda ol bücür.

Telefonuma gelen mesaj ile bu sefer sevinçten tepindim. Aşık olduğum adamla içecektim.

Abimin Arkadaşı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin