"Gölgelerin Dışında"

225 13 1
                                    

Derin bir nefes aldı Gülgün ve göz kapaklarını kapattı. Ortaya çıkan karanlıkta, Orhan'ın öfkeli gözlerini, yaralı ruhunu gördü. Ve onu bu şekilde görmek canını yaktı. Hakan'in sinsi, kontrolcü ve entrikacı olduğunu biliyordu. Ama Orhan'a bu notları gösterecek kadar ileri gitmesini beklemiyordu. Onları yapmak için, evet, belki. Ama göstermesini değil. Onu hafife almıştı. Onunla oynadığı tehlikeli bir oyundu. Ve sonunda, kazanmıştı... ve kaybetmişti.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Antrenman salonu karanlıktı. İki boks ringinden sadece biri parlak projektörlerle aydınlatılmıştı. Geri kalanı gölgeler içindeydi. Siyah, kalbinin üzerindeki gölge gibi karanlık. Nefes nefese kaldı. Çevik bir hareketle yana sıçradı, bir adım geri attı ve kendisine doğru gelen yumruktan ustalıkla sıyrıldı. Gardını hiç düşürmedi. Yüzünden ter damlıyordu. Kaslı vücudunu kapladı. Eldivenlerinin arasında gözlerini rakibinden hiç ayırmadı. Çoktan güç kaybetmeye başlamıştı, dayanıklılığı azalıyordu. Orhan neredeyse onun daha uzun süre dayanacağını, daha fazla direnç göstereceğini umuyordu. Ama rakibinin yere düşmesinin uzun sürmeyeceğini biliyordu. Çenesine inen bir kroşe daha onu tökezletti. Orhan tekrar geri çekildi. İçindeki öfkeyi hissetti. Kıskançlığı. Nefreti. Bu konuda neredeyse hiçbir şey yapamıyordu, görüntüler kafasında belirmeye devam ediyordu. Derin bir nefes alarak enerjisini odakladı. Boğazından garip bir ses çıktı, bir homurtu, öfkeli bir inilti, sonra öne doğru sıçradı ve yumruk atan eliyle doğrudan bir vuruş yaptı. Rakipi yere düştü. Ve bu sefer tekrar ayağa kalkmadı.

Orhan'nın nefes alış verişi yavaş yavaş sakinleşiyordu. Kendisini ne kadar yorduğunu hissedebiliyordu. Rakibini tamamen yere sermek için bir ya da iki fırsatın geçmesine izin vermişti ama onu sonuna kadar götürmek, bunun tadını çıkarmak istiyordu. Buna ihtiyacı vardı. Kendini tamamen tüketmişti ve bacakları artık güçten düşüyordu. Öne doğru dizlerinin üzerine çöktü ve onun yanında diz çöktü. Sırtından aşağı akan teri hissedebiliyordu. Gözlerini kırpıştırdı, gözlerinin önündeki görüntü bulanıklaştı. Sol koluyla yüzünü sildi, yakıcı bir acı yayıldı ve bir an için artık göremez oldu. Sol gözünün üzerindeki kesik daha fazla kanamaya başladı. Ilık sıvının gözünden ve yüzünden aşağı aktığını hissedebiliyordu... Ama zafer anının tadını çıkardı. Etrafındaki hiçbir şeyin farkında değildi.

Birkaç dakika geçti.

Dakikalar önce savaşın kızıştığı yere sessizlik yayıldı. Sadece Orhan'ın nefes alışları duyulabiliyordu.

Orhan'ın rakibi kalkıp evine gitmişti. Orhan ringin zemininde diz çökmeye devam etti. Göz kamaştırıcı ışık gözlerini yaktı ve sol şakağına bir acı gönderdi. Gözlerini kırpıştırdı. Koridorun gölgelerinde bir şey mi hareket etmişti?

Yavaşça doğruldu. Gücü yerine geldi. İplere doğru adım attı ve kalın, hantal boks eldivenlerini çıkardı. Gözünün ucundaki bir hareket kafasını kaldırmasına neden oldu. İşte yine oradaydı. Ve bu sefer yanılmamıştı. Orada biri vardı. Minyon bir figür gölgelerin arasından yavaşça ona doğru ilerledi. Bu kişi aydınlık ve karanlık arasındaki sınırda durdu. Ama onu uzun zaman önce tanımıştı.

"Gülgün?" diye sordu karanlığın içinde ve kişi bir adım daha yaklaştı. Gözlerini kırpıştırdı, sol gözü artık şişmişti. Yavaşça halkadan çıktı ve şimdi onun önünde duruyordu. Onun sanal güverteye nasıl girdiğini fark etmemişti. Kadın hiçbir şey söylemedi. Sadece çelik gibi kahve rengi gözleriyle ona baktı. Elbise içinde, onun önünde duruyordu.
"Gülgün." Tekrarladı. "Burada ne arıyorsun?" Hitap edilen kadın ona sabit bir şekilde baktı ve az önce gördüklerini düşündü. Sessizce izlediği on iki rauntluk bir dövüş. Orhan Rakibi 'ni yere sermişti. Tekrar ve tekrar, ayağa kalkamayana kadar.

"Burada ne yapıyorsun?" diye sordu sırayla. Sesi sakin ve sessizdi. Herhangi bir suçlama olmadan. Gerçek bir ilgiyle. Birbirlerinin karşısında durdular. Çıplak gövdesi ringin parlak projektör ışığında parlıyordu.
Orhan cevap vermedi. Arkasını dönüp ringin yanındaki banka oturmadan önce bir süre ona baktı. Gülgün da onu takip etti ve iplere asılı bir havluyu yanına aldı. Sözsüzce adamın önünde durdu ve yüzündeki ter ve kanı sildi. Orhan oturdu, Gülgün ayağa kalktı. Kimse tek kelime etmedi. Ama birbirlerine baktılar. Bakışları birleşti, sıkıca bağlandı. Kadın nemli bir bez aldı ve adamın ensesine yerleştirdi. Yüzüğün yanında bir medikit hazırdı. Gözünün üstündeki kesiği şeritlerle dikkatlice kapattı. Kanama durdu. Bunu yapmasına izin verdi. Onu durdurmadı. Dokunuşundan zevk aldı. Çevik, narin parmakları ne yaptıklarını biliyor gibiydi. Sonra önünde diz çöktü ve yavaşça ve dikkatle ellerinin etrafındaki dövüşten kalma bandajları çözmeye başladı. Orhan onu izlemeye devam etti. Onun yüzü, dokunuşu, varlığı kalbine dokunuyordu. Elleri tekrar serbest kaldığında tüm parmaklarını gezdirdi. Hiçbir şey kırılmamıştı. Sonra yukarı baktı. Gülgün yine önünde duruyordu. Gözleri onunkilerle buluştu.
Yüzünü okşadı ve ona bir adım daha yaklaşarak aralarındaki son boşluğu da kapattı. Orhan başını onun karnına yasladı ve kadın onun siyah saçlarını okşadı. Öylece kaldılar.
Şaşkın ve sakin bir şekilde birbirlerinin varlığının tadını çıkardılar. Öfke gitmişti. Şimdi yaraların iyileşmesi gerekiyordu.

Orhan ona baktı.
"Burada ne yapıyorsun?" diye tekrar sordu, ama öncekinden çok daha kişisel bir şekilde. Sesi daha yumuşak, neredeyse şefkatliydi. Öfkesi ruhundan süzülüp gitmiş gibiydi. Gülgün çekingen bir şekilde gülümsedi. Orhanin sorusuna kelimelerle cevap veremiyordu. Bir şey onu buraya çekmişti.

Birkaç saat önce Gülgün gördüklerini Orhan'la konuşmak zorundaydı. Onu aramaya çalışmıştı ama tabi ki cevap vermemişti. Onu bulmalıydı, Ferit ve Abidin'i arayıp yerini öğrendi ve hemen oraya gitti.

Şimdi buradaydı. Ve bundan pişmanlık duymuyordu.

Sorusu odada asılı kalmaya devam etti. "Burada ne yapıyorsun?

Ama Gülgün sadece ona baktı. Sonra ona doğru eğildi. Orhan onun sıcak nefesini boynunda, kulağında hissetti. Yanağı onunkine dokundu. Elleri omuzlarındaydı. Kalbi daha hızlı atmaya başladı. Ve onun üzerinde ne kadar büyük bir güce sahip olduğunu, onu ne kadar arzuladığını görünce şok oldu. Bu duygular son birkaç günün öfkesinin ardında kaybolmuş, arka plana düşmüştü ama hâlâ oradaydılar. Ve şimdi öfke azaldığı için, tüm güçleriyle yeniden ortaya çıktılar. Kendilerini yüzeye doğru ittiler. Nefes alışlarını duydu. Fısıldadıklarını.

"Seni seviyorum, Orhan!"

Ve bu kez sözleri onun ruhuna işledi. İçine sıcak bir his yayıldı. Ve ikisi de bunu hissetti:

Bir şansları vardı.

Enfâl 63 Where stories live. Discover now