,,Bir fırsat,,

206 10 1
                                    

Bir gün sonra.

Sonsuzluk gibi gelen bir sessizlik içinde karşılıklı oturdular. Orhan Gülgün'ün yanında. Sonra Gülgün söz aldı ve sessizliği bozdu.
"Seni burada görmek çok güzel. Gelmeyeceğinden korkuyordum." Sesi yumuşaktı. Dudaklarında hafif bir gülümseme vardı. Orhan başını salladı.
"Burada olmaktan memnunum." Yine sessizlik. Tüm bu olanlardan sonra kelime bulmak zordu. Bir gün önce, Box yerinde, pek fazla kelime konuşulmamıştı. Henüz zamanı gelmemişti.

"Son zamanlarda buraya nadiren geliyorsun."
Orhan yalıya odalarına hiç gelmiyordu.
"Son birkaç haftadır yaralarımı sarmakla meşguldüm," diye temkinli bir şekilde başladı.
"İyileşiyorlar mı?" diye sordu ihtiyatla. Sözlerinde dürüst bir endişe ve umut yankılanıyordu. Onu özlemişti. Bir arkadaş olarak. Bir yoldaş olarak. Bir Eş olarak. Her zaman onun yanında olan bir adam olarak.

Orhan hiçbir şey söylemedi. Ama onun parmaklarının masadaki eline dokunduğunu hissetti. Başını kaldırdı ve parmaklarının otomatik olarak onunkilerle iç içe geçmesini, avuç içlerinin buluşmasını izledi. Rahatlatıcı bir sıcaklığın içinden aktığını hissetti. Onunla arasında bir bağ oluşturan küçük bir elektrik çarpması gibi. Bu hissin tadını çıkardı. Çok tanıdık. Çok yakın.

Şu anda ikisinin de nerede durduğundan emin değildi. Orhan da aynı şekilde hissediyordu.

"Dün yanımda olman güzeldi," diye itiraf etti alçak bir sesle. Kadın tereddütle başını salladı.
"Arkadaşım olarak sana ihtiyacım var." Ve bunu söylediği anda, son birkaç günün olaylarından ve itiraflarından sonra kulağa ne kadar tuhaf geldiğini fark etti. Ama o gülümsedi. O daha iyi biliyordu. Öfke kaybolmuş ve yerini yeni bir şeye bırakmıştı.
"Sadece bunun için mi?" diye sordu sakince. Ve dudaklarına bir gülümseme yayıldı. Adam gerçekten de eski haline dönmüştü. Hâlâ sımsıkı birbirine kenetlenmiş olan ellerine baktı. Onları sıktı.
"Hayır. Sadece bunun için değil elbette."

Orhan onun elini bırakmadan ayağa kalktı. Onu kendisiyle birlikte yukarı çekti ve diğer elini de kendi elinin içine aldı. Ona sevgiyle baktı. Gülgün'nün karşısında gördü. Sevdiği kadını, her zaman sevdiği kadını. Ona doğru eğildi ve alnına şefkatli, dikkatli bir öpücük kondurdu. Etkilenen Gülgün gözlerini kapadı ve başını onun göğsüne yasladı. Sarılmanın güven verici hissi, adamın bedeninin sıcaklığı içinden akıp gitti. Hayatında hiç bu kadar iyi hissetmediğini düşündü. Ve bu sonsuz anın tadını çıkardı.

Orhan'ın eli yavaşça sırtını ve saçlarını okşadı. Onu şefkatle okşadı ve burnunu yumuşak dolgunluğa gömüp kokusunu içine çekti.
"Her şeye çok kızgındım. Sana, bana... ona.
Tüm Gezegen Çeyreği'ne. İşlerin bu noktaya gelmesine."
"Biliyorum," diye karşılık verdi ondan ve bu harika güvenlik hissinden kopmadan. Başını onun göğsüne yasladı. Orhanin kalbinin güçlü atışlarını duyabiliyordu. Orhan konuşmaya devam ederken onun ritmini takip etti.
"Seninle Kavga ettikten sonra yalidan ayrıldığında, seni sonsuza dek kaybettiğimi düşünmüştüm. Seni yapmak istemediğin şeyleri yapmaya zorlayacak, ruhunu yok edecek, öldürecekti Hakanin Gülgüne yaptığı korkunc seylerdi. Ve bu konuda yapabileceğim hiçbir şey yoktu. Savaşmak istememe rağmen ellerim ve ayaklarım bağlı bir savaşçıydım." Onun tepkisini beklemek için bir an durakladı. Ama o sessiz kaldı. Sadece dinledi. Onun o anda nasıl hissettiğini bildiğini düşündü. Çok çaresiz. Çok çaresiz.
"Seni korumak istedim. Her zaman senin yanında olmak istedim..." diye fısıldadı.
"Bunu her zaman yapamazsın, Orhan."
"Biliyorum," diye cevap verdi sessizce ama net bir şekilde.
"Ben de seni korumak istedim. Seni ve tüm Ailemizi," diye fısıldadı usulca. Orhan derin bir nefes aldı.
Birbirlerine sarıldılar. Dakikalarca. Birbirlerinin yakınlığının ve varlığının tadını çıkardılar. Geriye yaslanıp kendini ondan ve bu duygudan ağır bir kalple ayırırken, tekrar başını kaldırdı. Doğrudan onun tanıdık kahverengi gözlerine baktı.

Enfâl 63 Where stories live. Discover now