,,Fulya,,

126 8 5
                                    

3 Ay sonra..
Onu mutlu etmek için elinden gelen her şeyi yapacaktı Orhan. Onu elinden gelen her şeyden koruyacaktı. Kapı yumuşak bir tıslamayla açıldı. Gülgün yüzünde acı dolu bir ifadeyle dışarı çıktı.
"Her şey yolunda mı?" diye sordu endişeyle ve birkaç adımda onun yanında oldu.
"Az önce suyum geldi," diye mırıldandı.
Orhan ona bakarken gözleri fal taşı gibi açılmıştı. "Seni hastaneye götüreceğim," dedi telaşla.
"Fena fikir değil," dedi ve yola koyuldu.
Orhan onun peşinden koştu.
"Nasılsın?" diye sordu endişeyle.
Gülgün hızlı bir nefes aldı. "Korkuyorum," diye neredeyse fısıldadı.
Orhan ona baktı: "İyi olacaksın."
Hemen Hastaneye gelip arabadan çıkıp birkaç adım sonra revire girdiklerinde zayıfça gülümsedi.
"İşte buradasın!" diye eliyle sağlık görevlisini işaret etti.
"Suyum geldi," dedi sertçe.
"Lütfen yatağa oturun. Ne kadar oldu?" diye sordu onu bakarak doktor.
"Belki beş ila on dakika," diye yanıtladı Gülgün.
"Mhm..." diye mırıldandı.
"Ne oldu Doktor?" diye sordu Orhan.
Önce ona, sonra da başıyla onaylayan kocasına baktı.
"Bebek gün ışığını görmek için yola çıktı," diye yanıtladı doktor.
Doktor Orhana baktı: "Size herhangi bir şekilde yardımcı olabileceksem, lütfen bana bildirin. Ağrınız için bir şeye ihtiyacınız olursa."
"Teşekkür ederim Doktor," diye zayıfça gülümsedi.
Doktor ofisinde gözden kaybolurken, Orhan Gülgün'e döndü.
Gülgün onun eline uzandı, "Bir süre benimle kalır mısın?"
Orhan avucunu okşadı: "Evet, elbette, ne kadar istersen."
"Teşekkür ederim."
Orhan on altı saati aşkın bir süredir Gülgün'e doğum boyunca eşlik ediyordu. Şu anda onun bir can simidi olduğu hissine kapılmıştı. Gülgün'ün ona burada kalmasına izin verecek kadar güvendiği için minnettardı. Bu ikisinin çocuğuydu ve Gülgünün yanında durmak onun göreviydi.
Bu sırada Gülgün revirde dolaşıyordu. Yüzü kızarmış, saçları terden yüzüne ve başına yapışmıştı. Yorgunluk her tarafına yayılmıştı. Çok uzun saatler olmuştu ve doktor daha ne kadar süreceğini söyleyemiyordu.
Orhan arada bir nemli bezlerle Gülgünün alnını sildi. Bu da yetmezmiş gibi emmesi için buz küpleri verdi.
Gülgün şiddetli bir kasılmayla sarsıldığında doktor henüz ofisinden çıkmıştı. Yatağa tutundu ve kasılmalarla birlikte nefes aldı. Saatler sonra, ağrıyan kramplara nasıl dayanacağını çok iyi biliyordu. Orhan onun arkasında durdu ve dairesel hareketlerle kasılmaya eşlik etmesi için kalçalarını kavradı.
"Çok yorgunum," diye mırıldandı Gülgün.
Doktor onu kontrol ederken "Biliyorum Gülgün hanım, ama yakında iyi olacaksınız," diye güvence verdi.
Doktor Orhana dönerek, "Sen de bitkin görünüyorsun," derken bir an için gözlerini kapattı.
Orhan başını sertçe salladı: "Gülgünü yalnız bırakmayacağım."
Sizi yalnız bırakmayacağım," dedi.
Gülgün inledi ve tutunacak bir şey aradı. Küpeşteye tutundu ve kasılmayla birlikte kalçalarını çevirdi. Orhan güven verici bir şekilde sırtını okşadı.
Orhannnn," dedi bir başka kasılma bedenini parçalayıp geçerken.
Orhan kendini çaresiz hissetti. Doğum konusunda hiçbir deneyimi yoktu hep başka yerdeydi Fuata Antalya'da Ferit'e yurtdışında. Gülgünün elini dikkatle okşadı.
Kahverengi gözleri ona baktı, onu daha önce hiç böyle görmemişti, saf acı gözlerinden okunuyordu.
Orhan onun yanına oturdu ve bir sonraki kasılma minyon vücudunu yırtarken elini tutmaya devam etti. Bitkin bir halde başını onun omzuna koydu.
O anda odadaki en derin güven duygusu ortaya çıktı.
"Mhm... mhm..." diye mırıldandı Doktor, "Doktor rahim ağzının ne kadar açık olduğunu görmek için bakıyordu az kalmıştı."
Kalkıp Sırtını duvara yasladı ve kasılmayı kolaylaştırmak için kalçalarını oynattı.
İki doğum geçirdi ama bu başkaydı bu bambaşkaydı orda daha gençti şimdi üçüncü çocuk onu gerçekten zorliyordu.
Bir sonraki kasılma başladığında homurdandı.
Refleks olarak kollarını onun boynuna doladı ve başını göğsüne yasladı. Orhan onun kalçalarını kavradı ve daireler çizdi.
Görünüşe göre bu işe yaramıştı, çünkü acı o kadar şiddetli değildi.
Rahim ağzını kontrol etti doktor.
"Sanırım yaklaşık on santimetre," dedi.
"O zaman fazla zamanımız yok," diye mırıldandı doktor, "Bebeği almanız gerekebilir."
Başka bir şey söylemeden daha iyi bir oturma pozisyonu almaya çalıştı ama işe yaramadı. Her an patlayacakmış ya da daha kötüsü olacakmış gibi hissediyordu. Orhan yanına oturmuş ve sadece ona yakın olarak güç vermeye çalışmıştı.
"Gülgün hanım hazirmisiniz?" diye sordu Doktor.
"Siz ne düşünüyorsunuz Doktor? Şu anda bir güzellik yarışmasını kazanamam," diye tersledi.
Saçları başına ve alnına yapışmıştı. Yüzü efordan kızarmıştı, her zaman parlak olan gözleri ise sadece acıyı yansıtıyordu.
"Bir sonraki kasılma geldiğinde ıkın," diye açıkladı, "Doktor, başınızı kontrol etmeniz gerekiyor."
Kadın hiçbir şey söylemeden kaderine teslim oldu. Doktor tekrar önünde diz çöktü.
"Üstünüzü biraz kaldırmam gerekiyor."
Gülgün sadece başını salladı.
"Sanırım zamanı geldi," diye inledi anne adayı.
"O zaman ıkın," dedi doktor.
"Ne yaptığımı sanıyorsun?" diye tısladı Gülgün.
Orhan güven verici bir şekilde, "Yapabilirsin, sadece biraz daha uzun," dedi.
Kasılma azaldı.Doktor "Gücünü bir sonraki kasılma için sakla," diye açıkladı.
Sessiz kaldı: "Beni duydun mu?"
"Evet Doktor, sağır değilim," diye tısladı.
"Devam ediyor," dedi Orhan.
"Gülgün basın," dedi Orhan.
"Ne yaptığımı sanıyorsun?" diye tekrar tısladı.
"Gülgün bastır lütfen, kafasını şimdiden görebiliyorum," dedi Orhan şefkatle.
Ona yaydığı sakinlik, içinde olup bitenlerin tam tersiydi.
Kasılmalar azaldı ve Gülgünün nefesini tutması biraz zaman aldı.
"Bir kez daha ve bebeğin burada olacak," dedi Orhan.
"Daha fazla dayanamayacağım," diye nefes aldı gücünün sonunda,
"Evet, yapabilirsin, bunu birlikte yapacağız," diyerek onu neşelendirmeye çalıştı Orhan.
Bir sonraki kasılma geldi ve olabildiğince sert itti.
Birkaç saniye sonra bebeğin avazı çıktığı kadar ağladığı duyuldu.
Bebeğinin sesini duyunca Gülgünün yanaklarından rahatlama gözyaşları süzüldü.
Doktor, "Orhan bey, göbek bağını kesmeniz gerekiyor," diye açıkladı.
"Tamam dedi Orhan ve kesti,"
Bebegi havluya sardı ve Gülgünün koluna yerleştirdi.
"Merhaba," diye mırıldandı ve küçük parmaklarını okşadı. Orhan'da Gülgünde birbirine baktı ve mutluluktan agliyorlardi.
"Harika bir kızımız var," dedi Orhan.
Gülgün gülümsedi: "Teşekkür ederim Orhan, sensiz başarabilir miydim bilmiyorum."
Orhan teşekkür etmek için onu alnından hafifçe öptü.
"Tebrikler," diye gülümsedi, "bebeği muayene edebilir miyim?"dedi doktor.
Gülgün başıyla onayladı ve bebeği ona uzattı. Orhan onun yanında durdu ve Doktoru izledi.
"Adı ne?" diye sordu doktor.
"Fulya Korhan," diye yanıtladı Gülgün bitkin bir halde.
Orhan bir an için şaşırdı, kıza en sevdiği ve anisi olan adı vermişti. Birkaç şey beklemişti ama bunu değil.
"Bu çok güzel, alışılmadık bir isim," dedi Orhan.
"Nergisgillerden bir bitki ve onun güzel renkli, kokulu çiçeği anlamına gelmektedir," diye cevap verdi sessizce.
"Anlamı hafızadır," diye ekledi Doktor.
Bebek pembe bir battaniyeye sarılmıştı.
"Tıpkı annene benziyorsun dedi Orhan."
Fulya sanki onu anlamış gibi dudaklarını oynatmaya başladı. Gözlerini açmaya çalıştı ama hemen tekrar kapattı.

"Peki ya Gülgün?""Esiniz iyi, o kadar yorulduki kan dolaşımı durdu ama dinlenmesi lazım

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Peki ya Gülgün?"
"Esiniz iyi, o kadar yorulduki kan dolaşımı durdu ama dinlenmesi lazım."
"Ona birkaç saat daha verin, ben size dönerim."
"Teşekkür ederim doktor," dedi ve odadan ayrıldı. Orhan hemen Ailesine haber verdi. Bir kızı olmuştu çok mutludu. Gülgün ve bebek uyurdu.
Orhan kızının isminin hikayesi aklına gelmişti kolejde Gülgünün yanında bir kitap vardı o kitapi Gülgünün rahmetli Annesi (Kardelen hanım) vermişti ona kitaptaki en sevdiği hikayeyi okusmustu Orhana, Gülgün çok seviyordu o hikayeyi Orhan'da onu seviyordu.

Hikayesi:
FULYA'NIN KARDELEN OLUŞU
Fulya ise üzüntüsünden o incecik zarif boynunu bükmüş, günden güne sararıp solmaya başlamış. Doğa anne Fulya'sına çok üzülüyor ve onun gözünün önünde eriyip gitmesini önleyecek çareler arıyormuş. En sonunda da bulmuş; Fulyası'nı kollarına alıp, ninniler söyleyerek, vaktinden çok önce kış uykusuna yatırmış. Fulya da, zaten yüreği çok yorgun olduğundan hemen derin bir uykuya dalmış...
Tüm yaz ve sonbahar aylarını uykuda geçiren Fulya, bir gün Doğa annesinin "hadi uyan Fulya" şarkısını duyarak gözlerini açmış ve birden kendini muazzam bir beyazlığın ortasında bulmuş. O sırada Karlar Prensi de, adeta yüreğini delerek gün yüzüne çıkan güzel Fulya'nın yaşama dönüşünü nefesini tutarak izliyormuş. Fulya bu çok güzel bembeyaz dünyayı yaratan Karlar Prensi'ne birden aşık oluvermiş, hemen incecik zarif gövdesi ile ona yönelmiş. İşte o günden beri herkes bu dağ fulyasına Kardelen demeye başlamış. Ve Kardelen ile Karlar Prens'i sonsuza dek büyük bir mutlulukla birlikte yaşamışlar.....

 Ve Kardelen ile Karlar Prens'i sonsuza dek büyük bir mutlulukla birlikte yaşamışlar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Enfâl 63 Where stories live. Discover now