"How? Can you spot it?"
"It's private. It's not that easy to track people down. But it doesn't matter if I do it to get it. "
"CCTV. "
"it's blurry and too many people make it invisible. "
"Kejap. Aku macam nampak sesuatu. "
Kamera video diulang.
0.5 second
10 Second
15 Second
Stop!
Babak di mana berlakunya perlanggaran bahu Adilia dengan seorang lelaki ber hoodie hitam. Tatoo berbentuk ular menghiasi kornea mata milik Tengku Arsyad dan lain-lain.
"Aku tak rasa dia bukan orang penting. "
"find information about him. "
"Macam mana nak cari? Kitorang masih belum dapat detect. "Balas Faiz selamba. 'Memang nak cari mati betul budak Faiz ni. 'Kata Noah
"Got it. "Sampuk Noah.
"Dia salah seorang anak buah Graze. Atau lebih tinggi pembantu peribadi Graze. Graze atau lebih dikenali sebagai Graze De Paolo merupakan ahli kongsi gelap dari segi dadah, wang haram, kasino dan senjata. Kumpulan illegal atau Vagaz, yang menjadi antara terkuat dari yang lain. Banyak lagi yang kita belum tahu tentang kumpulan ni. Diorang dah lama tapi susah untuk dikenali. "
"Make it easy. "
"Senang je jawapan kau. "Sampuk Faiz.
"Diorang lemah. Tapi diorang bunuh untuk dapatkan kuasa. Salah satunya antara paling kejam, hampir kesemua ahli Trega group mati. "
Terangkat kening Tengku Arsyad mendengarkan apa yang disampaikan oleh Noah.
"Tengku Raysha? "Soal Tengku Arsyad meminta kepastian. Noah mengangguk.
"Atau lebih tepat ibu kandung Adilia. "Balasnya membuatkan semua yang berada di situ terkejut melainkan dirinya dan Tengku Arsyad.
Memang tidak pelik lagi mengapa mereka menyerang kumpulan Trega Group terlebih dahulu untuk mengalahkan The Reinz.. Kerana Reinz adalah salah satu kumpulan selepas Ellegal yang dipertanggungjawabkan untuk menjaga Trega group yang diwakili oleh Tengku Raysha.
"Aku tak rasa yang adilia tahu pasal ni. "
"Then I will make sure that he will never know about this. "Dingin suara Tengku Arsyad menyatakannya. Noah hanya mengangguk faham.
"Unless? "
"Melainkan aku sendiri yang akan bagitahu dia tentang ni. "Tengku Arsyad bangun dan berjalan keluar daripada tempat itu.
Faiz mengeluh, kasihan. Kematian yang begitu tragis untuk kumpulan itu.
"Jahat banget sih jadi orang. Apa engkau gak kasihan sama mereka yang gak bersalah di bunuh. Masa sih kamu begitu tega. "
"Stop it paan. "
"Yah gimana aku mahu berhenti saking sakitnya hati aku sehingga tercobek. "
Pak!
"Aduh. Sialan bet perangai elo. Mahu ngomong dikit gak ngaruh. Di tabuhnya kepala gue hingga benjol kek Jarjit. "Kepala yang dipukul tadi diusap perlahan bagi meredakan kesakitan.
"Kau diam boleh tak? Aku nak buat kerja pun tak senang. Kau tu tak ada kerja lain cerita lah. "
"Wo wo wo. Bila masa aku tak ada kerja. Dari tadi lagi aku duk tenung CCTV ni. Dia pun dah muak tengok muka orang sama je. "