BAB 26

7 2 0
                                    

Telefon yang dipegang seseorang itu dipegang kemas sambil dilekapkan ditelinga kanan.

Dia mengangguk sebelum berkata."Stay safe. "Suara garau dari seorang lelaki itu menamatkan panggilan.

Lebuh raya Kuala Lumpur dipandangnya sekilas. Masih padat dengan kenderaan tika itu.

Hoodie yang membaluti lelaki maskulin itu dibetulkan, kepala hoodie ditarik menutupi kepalanya.

"Woi, cepatlah kita dah lambat ni! "Seorang lelaki memasuki ruangan bilik itu dengan memakai tuxedo berwarna royal blue.

"Arsyad kau --- "Tak sempat Noah ingin menghabiskan ayatnya Arsyad terlebih dahulu memotong.

"Say sorry to her. Aku tak dapat datang malam ni. Ada hal penting. "Balasnya kemudian keluar daripada penthouse miliknya. Suara-suara yang memanggilnya hanya dihiraukan begitu sahaja.

Speaker yang berbunyi lantang itu menghiburkan mereka.

" I'm sorry tapi dia tak dapat datang hari ini. Ada urusan penting yang mendadak. "Lucy dihadapannya mencebikkan bibir. Sedih dengan kenyataan yang diterima.

"Nahh it's okay. No worries. " Balasnya.

"Where's your friends?" Soalnya. Dari tadi melihat hanya dia seorang.

"Ohh kawan I. Ada dekat sana tengah melayan yang lain. I malas lah nak join."

"Sembang fasal apa ni?" Sampuk Faiz diikuti yang lain dari belakang.

"Nothing. Aku bagitahu Arsyad tak dapat datang malam ni ada hal. "Terangnya.

"Alright then. By the way Lucy. Thank you for inviting us. "

"Oh my god. You guys are my VVIP kenapa pulak I tak jemput. "Balasnya sambil menutup mulutnya gaya-gaya orang terlanjur kata.

"You ni kami ni biashe-biashe aje mana ada lebih. Malulah kami. Ehek!" Gurau Harraz.

"You ni. Buat lawak pulak. " Dia tertawa kecil.

"Hey guys. "Sapa seorang gadis memakai gaun yang terdedah bahu berwarna merah. Dibelakangnya terdapat kawan-kawannya yang lain.

Mereka semua memandang ke arah suara itu. Lucy tersenyum nipis ke arah mereka sambil melambai perlahan bagi menjawab sapaan mereka.

"Hey Hariz. Where's Tengku Arsyad?" Soalnya. Matanya tercari-cari akan kelibat lelaki itu.

"Dia ada hal penting tak dapat nak join." Balasnya dingin. Setiap kali jumpa perempuan ni aje mesti tanya fasal Arsyad! Geram aku!

"Again? Masalah apa yang mustahak sangat tu? Sampai dah tak nak jumpa I." Dia menjeling matanya ke atas, bosan dengan alasan yang sama.

"Adalah tu hal dia. Yang you nak sangat jumpa dia dah kenapa? Bukannya dekat sekolah tak pernah jumpa. Setiap hari you dengan dia asyik nak berkepit aje." Balas Hariz.

"Eh perempuan ni. Patutlah Arsyad bukan main malas nak pergi party kalau ada dia. "Bisik Harraz perlahan.

"Itulah tu. Sibuk fasal Arsyad dari sekolah sampai ke sini tak habis-habis. Dia ingat dia tu future wife Arsyad ke? "Balas Faiz. Berbisik disebelah Harraz.

"Future wife Arsyad pun tak begini." Faiz mengangguk setuju dengan kenyataan itu.

"You ni I dah cakap pujuk dia. You tak buat pun kan. "

"I'm sorry Ashley but that's not the way I would force someone who doesn't want to. "

"You ni memang tak boleh nak diharapkan langsung. Useless. "

MR. HEADMASTERWhere stories live. Discover now