BAB 19

6 3 0
                                    

Tap!

Seorang lelaki memasuki ke dalam dewan itu.

"Posisi tu bagi betul. Kalau nak lompat, kaki jangan kepit sangat. "Ajarku. Tanpa memeduli Cikgu Hilman yang memandang ke arah ku.

"Pandai gila budak tu berlakon! "Kata Ariq

"Boleh lah ni, menang piala oscar. "Balas Megat Hariz.

"Apasal dewan ni sejuk semacam aje? "Soal Cikgu Hilman pelik.

"Allah.. Tak perasan Cikgu ada kat situ. Apa Cikgu cakap? Sejuk? Saya tak rasa pun. Cikgu khayal ni.. Elok kami berlatih dari tadi tak rasa sejuk pun. Kan? "Kataku. Kemudian menyoal kepada yang lain.

Mereka semua yang melihat gerakan anggukan daripada Xaviera terus menganggukkan kepala mereka serentak.

"Amboi! Kamu ingat saya ambil pil khayal ke? "Soal Cikgu Hilman.

"Eh tidak! Mana ada saya cakap Cikgu ambil pil khayal. Cumanya peliklah tiba-tiba Cikgu kata sejuk kan padahal tengah panas ni. "Kataku sambil mengibas menggunakan tudung.

"Eh, cikgu! Marilah duduk dekat sini. Asyik berdiri aje. "Sampuk Xaviera. Bagaikan tahu kondisi hatiku saat ini.

Cikgu Hilman hanya mengikuti kata Xaviera lalu dia menduduki sebuah kerusi yang berdekatan dengan semua orang.

"Yang ini aje ke? Kenapa sikit sangat?" Soal Cikgu Hilman.

"Tahun ni lompat tali tak dapat banyak sambutan lah Cikgu. Tu bola sepak tu ramai. "Balas Rayha.

"Lah pulak! Tak banyak acara lah sekolah kita join. "

"Tulah. Kenapa pergi buat bola sepak untuk perempuan? Kalau tidak ramai dah ni. "Xaviera membalas.

"Takpe Cikgu tahun ni kita dapat empat orang athlete baharu. Boleh lah nak buat ghaso-ghaso. "Sampuk Rayfa, kemudian memberikan sehelai kertas A4 yang sudah ditulis tadi.

"Ni nama yang dah pernah join lah ni? "Cikgu Hilman mengambil kemudian membaca.

"Aii Rafael.. Kamu join pulak tahun ni. Kalau tidak nak focus aje. "

"Tahun ni kumpul sijil Cikgu.. Bagi banyak sikit waktu nak dekat habis sekolah. "Balasnya.

"Hmm yelah.. Form 1 ada berapa orang?" Soal Cikgu Hilman.

"Form 1 ada tiga orang.. Form 2 dengan form 3 ada seorang. Form4 dua. Form 5 ada empat orang termasuk sekali dengan kami. "Balas Rayha.

"Okey boleh lah tu. Tahun ni saya akan ambil athlete luar. Sama ada sekolah sukan atau sekolah biasa. "Kami mengangguk kepala.

"Cikgu ambil Han tak tahun ni? "Soalku.

"In shaa Allah saya akan ambil. Kenapa?" Cikgu Hilman tersenyum usik. Dia tahu Adilia hanya akan rapat dengan Han apabila sampai peringkat antarabangsa sebagai wakil.

"Tak adalah senang sikit kalau cikgu ambil dia.. Sebab dia padu. Kalau dengan orang lain kekok sikit lah. "Aku tersengih memandang ke arah cikgu Hilman.

"Elelellelel.. "Serentak Xaviera, Rayha dan Rayfa.

"Iye ke sebab itu aje? "Soal Xaviera sambil tersenyum mengusik.

"Iyelah! Mana ada lebih.. Kau ni pun agak-agak lah! "Marahku.

"Cikgu budak ni bukan boleh. Klau ada Han mesti nak berkepit pergi mana-mana. "Kata Rayha pula.

"Habis aku nak ikut siapa? Aku kenal dia aje.. "Balasku.

"Hmmm yelah.. Dah suka tak nak mengaku. "Balas Rayfa.

MR. HEADMASTERWhere stories live. Discover now