H O O F D S T U K 20

97 2 0
                                    

-pov Matthijs-

Ik wordt wakker van mijn telefoon die afgaat. Ik kijk naast me en ik zie dat Paulo je belt. Daarna kijk ik naar de tijd. Kutzooi.
Ik heb zo diep geslapen dat ik door mijn wekker van eerder die middag heen ben geslapen.
Ik pak slaperig mijn telefoon naast me en ik neem op.
"Hey Pau, sorry ik was in slaap gevallen.". Ik hoor hem lachen aan de andere kant van de lijn.
"Maakt niet uit Mat, ik sta voor je deur, hoelaat kan je hier beneden zijn?"
"Uhh, geef je tien minuutjes."
"Is goed, doe rustig aan, zie je zo." ik hang op en daarna fris ik me snel even op. Een kwartiertje later sta ik beneden bij de auto van Paulo.
"Zo, lekker geslapen?" vraag Paulo lachend.
"Heerlijk hoor, had het effe nodig." lach ik en ik stap de auto in.
"Snap ik, heb je nog voorkeuren voor eten want dan halen we het gelijk effe op." vraagt Paulo als hij wegrijdt.
"Mij maakt het echt niks uit hoor, maar sushi of een pastaatje is altijd wel lekker."
"Sushi doen dan?"
"Is helemaal goed, moet jij je trouwens niet gewoon aan het voedingsschema houden?" vraag ik hem lachend.
"Ik speel vaak geen eens hele wedstrijden meer dus een keertje kan wel." lacht hij en ik moet er ook om lachen.

Nadat we de sushi hebben omgehaald komen we bij Paulo thuis aan. Hij woont in een luxe appartement in het midden van het centrum, het is echt prachtig en het is duidelijk te zien dat Oriana de aankleding heeft gedaan, overal is aan gedacht.
Als we binnen komen lopen, gaan we eerst even langs de keuken waar Oriana aan het keuken eiland op haar laptop wat aan het doen is.
Paulo loopt naar haar toe en geeft haar een snelle kus en zet de sushi op het aanrecht neer
"Oh jongens wat lekker." zegt ze blij. "Hey Matta, hoe is ie?". Ik geef haar een snelle knuffel en in mijn ooghoek zie ik dat Paulo haar een deadstare omdat ze het vraagt. "Oh sorry, dat is echt heel lullig om te vragen." lacht ze zich eruit.
Ik wilde haar niet kut erom laten voelen want ik zag toch wat Paulo naar haar seinde dus ik liet het maar gaan.
"Nee joh, maakt niet uit, het is wel eens beter gegaan." lach en als ik zie dat ze er ook een beetje om moet lachen is het allemaal weer goed.

"Liefje, neem jij het alvast mee naar de woonkamer dan pakken wij nog wat drinken ja?" vraagt Paulo aan Oriana.
"Is goed."
"Wat wil je drinken Matta?" vraagt Paulo en hij doet de koelkast open.
"Uhm, heb je misschien ook iets van whiskey?" vraag ik een beetje voorzichtig. In bier heb ik effe nu geen zin maar ik heb wel zin om even een beetje gezellig te kunnen zijn vanavond en alles een beetje te vergeten van vandaag.
Paulo kijk me een beetje teleurgesteld aan.
"Weet je het zeker?" vraagt hij en ik knik.
"Het kan nu." lach ik een beetje ongemakkelijk.
"Je moet het helemaal zelf weten." Paulo haalt zijn schouders op en pakt uit één van de keukenkastjes een fles whiskey die naast wat andere halfvolle flessen sterke drank staat. Hij schenkt voor zichzelf een glas spa rood in en hij neemt ook mijn glas mee naar de woonkamer.
Oriana zit al met haar chopsticks in de aanslag en nu ik al die lekkere sushi zie begin ik ook wel trek te krijgen.
Op de televisie staat een wedstijd op van Manchester United. Het was eigenlijk de wedstrijd die ze afgelopen weekend hadden moeten spelen maar hij was afgelast dus ze halen hem nu in. Toch wel leuk om Donny weer een keertje te zien spelen.
Het was een erg spannende wedstrijd en in de rust stond het nog 0-0.
"Iemand nog wat te drinken?" vraagt Oriana als ze naar de keuken loopt om haar glas bij te vullen.
"Doe mij er nog maar eentje." vraag ik aan haar en ze pakt het glas van me aan.
"Ik ga effe plassen." zeg ik tegen Paulo die op zijn telefoon iets zit te doen en hij knikt. Ik sta op maar het is vanaf de woonkamer naar het toilet echt vijf meter dus ik hinkel er maar gewoon heen.
"Mat, pas op hè." hoor ik Paulo achter me zeggen en ik vind het stiekem wel grappig hoe zorgzaam hij over me is.
"Jaja komt goed.". Terwijl ik de woonkamer uithinkel komt Oriana precies met de twee glazen drinken het hoekje omlopen. Zij ziet mij gelukkig optijd en ik haar net telaat waardoor ik uit automatisme een snelle beweging opzij wil maken waardoor ik mijn voet neer zet en er op probeer te steunen.
"Au, kut." ik bijt even op mijn tanden want dat was echt niet lekker. Het valt gelukkig mee en na 10 seconden is de pijn alweer weg maar Oriana schrok ervan.
"Oh sorry!" zegt ze schuldig. "Gaat ie?" vraagt ze.
"Ja het gaat, maakt niet uit kan gebeuren." stel ik haar gerust.
"Wat heb ik nou net gezegd Matta?" vraagt Paulo lachend vanaf de bank.
"Ach houd je bek man." zeg ik lachend terug en ik ga weer door naar de wc.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 01 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Langs de lijn -2-Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu