...
"Ay vurur ayan beyan, geldum kapına yayan
Sen değil misun beni, ha bu hallere koyan"Rezilliğimizi önemsemeyerek dans etmeye devam ettik.
"elumde çiçeklerim çoktur diyeceklerum,
Aç kapuyu sevduğum yoktur gidecek yerum"Deliler gibi dans etmek tamda buna deniliyordu. Biraz daha dans ettikten sonra sesli bir şekilde şarkıya eşlik ettik.
"Aç kapuyu sevduğum yoktur gidecek yerim"dedim olmayan şivemle.
Elindeki tarağı mikrofon niyetine kullanan Leyla bana doğru geldi arkasını dönüp bana doğru yaslanıp dans etmeye devam etti.
"elumde çiçeklerim yoktur gidecek yerum" diyip yanağımdan öptü. Bende onun anlından öpüp para yapıştırınca memnuniyetle sırıttı.
"kızlarr! Hadi hazırlandıysanız gidelim." diye seslenen Emine yengemle Leylaya döndüm.
"hadi hadi kapat şu şarkıyı da gidelim bizi beklemesinler" dedim.
"tamam besteem gidelim hadi" nereye mi gidiyorduk?
İlerideki binada oturan nesrin ablanın annesi vefat etmiş baş sağlığı dilemeye gidiyorlar. Bizde mahallenin kızları olarak gitmemizi istediler. Zorla götürülmek çok kötü bir his. Şuan asıl bunu anladım.
Odamdan çıkıp Aşşağı indik. Herkes hazırdı. Demir abim Emine yengemin yanında yanlarında da amcam duruyordu.
"heh! Hadi gidelim. Demir bizi bırakacak" diyen yengeme Leyla cevap verdi.
"annemlerde mi bizle gelicekler emine teyze?" Leylalar bizim evin karşısındaydılar. Binalarımız karşılıklıydı.
"galiba onları da Enes abin getirecek kızım" diyen yengemle kalbim tekledi. Leylaya göz ucuyla baktım o ise bana bakıp göz kırpıyordu. Gülümsedim.
Ben leylanın abisini seviyordum! Delilik.
"peki o halde gidebiliriz." dedi Leyla ve önden gitti. Arkadan da biz gitmeye başladık.
Arabaya binip ilerledik çok yakın değildi. Arabayla daha hızlı gideriz diye düşündük. Ve öylede yaptık. Araba 10 dakika da evin önüne gelince indik. Demir abinin işi olduğu için gitmek zorunda kaldı.
Demir abi benim kuzenim. Aramızda biraz yaş farkı vardı. Ben on yedimi bitirecekken o yirmi ikisini bitirecekti. Akşam bizi alıcağını söyleyip arabayı hızla sürdü.
"kızlar orada fazla gülmeyin olur mu? Nesrin üzgün hani zaten siz bilirsiniz de yine de uyarayım. Sonra mahallenin dedikodu malzemesi olmayasanız." diyen yengeme kafa salladık. Mahallenin böyle bir özelliği de vardı.
...
"canım biz kalkalım geç oldu zaten kızların mutfağı toparlamaları bitsin."diye söylenen kader teyzeyi duyunca mutluluktan uçucaktım neredeyse.
Geldiğimizden beri mutfakla uğraşıyorduk. Mahallelinin ağzına düşmeyelim diye nerelere düştük.
"ayhhh! Ben bittim bulaşık bitmedi!" diyen Leylaya kafamı salladım.
"al benden de o kadar! Allahım neden geldik ki biz zaten!" diye söylendim.
Kalan bulaşıklar da bitince işimizi tamamen bitirip birbirimize baktık. Ve derin bir ohh çektik.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YÜREK YANGINI
Ficção Geralbeni arabayla kendi arasına almasıyla ortada sıkışıp kalmıştım. kafamı kaldırıp yüzüne bakınca gözlerinin kulağımdaki küpedetakılı kaldığını fark ettim. "bırak beni!"dedim hırsla. sırıttı ve daha çok yaklaştı. ellerini kaldırıp küpeme dokundu.daha...