Bölüm 2 ° İmkansızlığın Böylesi °

28 3 2
                                    

22 AĞUSTOS 2010

"Daha hızlı ayye!" dedi küçük kız salıncakta sallanırken. Annesi arkasında onu sallarken neşeyle gülümsüyordu. Daha hızlı sallamaya başladı annesi.

"böyle iyi mi?" dedi gülümseyerek. Küçük kız neşeyle kafasını salladı ve daha sıkı tutundu. "ayye tamam ayye dur!" dedi küçük kız. Daha üç yaşındaydı. Küçük kızın bugün doğum günüydü.

Gizem hanım kızının önünde eğildi ve konuşmaya başladı. "kızımm hadi eve gidelim." dedi. Küçük kız kollarını birbirine doladı ve kafasını başka tarafa çevirdi. "hayır ben paykta oynamak istiyoyum" dedi. Gizem hanım gülümsedi ve saçlarını okşadı kızının.

"bestem kuzum eve gidelim babayla beraber sana bir süprizimiz var" dedi. Sürprizi duyan küçük Beste hemen parlayan gözlerle alkış çalmaya başladı.

"oyeyyy! Hadi hadi hemen gidelim supyiz beni bekliyo" diyip salıncaktan çıkmaya çalışan küçük kıza annesi yardımcı oldu. Yolda paytak paytak yürüyen kızının elini tutup yürümeye başladılar.

"ayee baba supyizi yemez demi?" diye sordu küçük kız çünkü ona sürekli sürpriz olarak abur cubur veriyorlardı.

"yemez annecim." dedi annesi. Kız sıkılmadan yeniden soru sordu.

"yenes aydıl da gelicek mi?" dedi küçük kız.

"Evet annecim o da evde seni bekliyor Leyla da gelicek annesiyle beraber." dedi annesi.

"oyeyyy! Yenes geliyoo"dedi kız sevinerek. Evlerine vardıklarında annesi küçük kızının gözünü kapattı. İçeri girince gözünü açtı ve küçük kızn kulaklarına şarkı sözleri doldu.

" iyiki doğdun Beste "

"iyi ki doğdun bestee" diye ellerini çırpıyolardı. Ortadaki masanın üstünde süslü büyük güzel bir pasta vardı. Mumlarla kapanmıştı üstü. Küçük kız sevinerek çığlık attı. Paytak paytak koşarak babasına koştu. Babası onu kucaklayınca hemen babasına sarıldı.

"hadi mumları üfle kızım" dedi babası. Beste hızla gözlerini kapatıp mumları üflemek üzereydi ki tam o sırada kulaklarına bir ses doldu.

"dilek tut mavişnur" dedi Enes Ardıl. Bestenin mavi gözlerini çok sevdiği için ona böyle seslenirdi. Genellikle 'maviş' 'nur' 'mavişnur' gibi isimlerle seslenirdi.

"tamam yenes" dedi ve gözlerini tekrar kapatıp mumları üflemeye başladı.

"yenes beni hep sevsin" diye sesli dile getirdi dileğini küçük kız. Enes Ardıl eliyle yüzüne vurup kafasını salladı.

"içinden söylemen gerekiyordu nur."dedi istediği dileğe takılmadan.

" babacım o nasıl bir dilek! Düzgün dilekler tutsana "dedi cemal bey. Kıskanmıştı kızını. Çok belliydi.

" bişey oymaz baba hem o beni seveyse sen iye ceygiz amca hep beraber gezersiniz. Bizi payka da gotuyuysun sen demi baba? "dedi küçük kız.

" götürürüm kızım götürürüm. "dedi babası. Günün devamında herkes hediyesini vermeye başladı. Ve küçük Beste neşeyle hepsini açtı. Sıra Enes Ardıla gelince elindeki süslü kutuyu kıza uzattı.

"iyi ki doğdun nur" dedi Enes Ardıl.

"yaa aydıll hediye mi aldın sen baya!" diyip kutuyu aldı. Açıp içindeki bilekliğe baktı.

YÜREK YANGINI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin