Hujan hari ini turun lebat lagi, deras. Menambah kesuraman malam yang penuh misteri. Kejadian semalam menerpa kolam pemikirannya yang awalnya tenang.
***************************
Di jalan yang basah, langkah kaki gadis berjaket hitam itu tak mampu terhalang. Di bawah langit kelam, bayangan gadis tersebut mencuri hati milik seorang lelaki bernama Syed Kamil. Gadis itu berlari dipayungi mendung malam ditemani gemuruh petir yang menggelegar, bagaikan pahlawan dalam cerita orang lama yang penuh rahsia.
Syed Kamil duduk di sudut biliknya, memetik gitar dengan jemarinya yang mahir. Setiap petikan membawa melodi yang indah, seiring dengan lirik yang baru digubahnya. Gadis berjaket hitam itu, dengan senyuman yang menawan dan penuh dengan harapan, telah menguasai fikirannya.
Setiap kali dia menutup mata, bayangan wajah gadis itu muncul dengan jelas. Senyumannya bagaikan lilin yang menerangi kegelapan hatinya mencairkan hatinya yang sudah lama tiada penghuni.
'Hujan lebat turun deras, malam penuh misteri, di jalan yang basah, langkah kaki tak berhenti. Di bawah langit kelam, bayanganmu mencuri hati, kau berlari di tengah malam, gadis berjaket hitam.'
Suara Syed yang merdu bergema di ruang bilik itu, benar-benar mengasyikkan. Setiap bait lirik yang dinyanyikannya seolah-olah membawa dia ke dunia lain, dunia di mana dia dapat bersatu dengan gadis berjaket hitam itu.
**Pre-Chorus:**
Kau yang penuh dengan harapan,
Dalam dunia yang kelam ini,
Dengan senyum dan keberanian,
Kau terangi hidupku yang sepi.
Gadis itu bukan sekadar bayangan yang lalu. Dia adalah sinar harapan dalam dunia Syed yang kelam. Bertahun-tahun dia mengunci hatinya, akhirnya berjaya diketuk oleh seorang gadis yang tidak dikenalnya. Senyuman dan keberanian gadis itu, yang tanpa ragu-ragu meredah hujan demi menyelamatkan seekor anak kucing, telah berjaya memikat hatinya.. Dalam senyuman gadis itu, Syed melihat keindahan dan keberanian yang tidak ditemukan pada mana-mana wanita yang dia kenali sepanjang bergelar seorang penyanyi. Dia merasa seolah-olah gadis itu adalah bintang yang bersinar terang di malam yang gelap, membawa cahaya dalam kegelapan yang membelenggu hatinya.
**Chorus:**
Gadis berjaket hitam, kau bintang di malam gelap,
Hadir dalam hidupku, menghapuskan segala resah.
Dengan senyummu yang indah, kau bawa cahaya terang,
Gadis berjaket hitam, kau milik malam yang tenang.
Setiap kali Syed memikirkan gadis berjaket hitam itu, hatinya berdebar-debar. Dia merasa seperti gadis itu adalah bintang di malam gelap, yang hadir dalam hidupnya untuk menghapuskan segala resah. Dengan senyumannya yang indah, gadis itu membawa cahaya terang dalam hidupnya. Dia adalah milik malam yang tenang, memberikan ketenangan dan harapan kepada Syed.
**Verse 2:**
Melintasi ribuan langkah, dalam hujan kau berseri,
Setiap titisan membawa cerita, tentangmu dan hati.
Tak peduli basah dan lelah, kau tetap tegar berdiri,
Dengan cinta dan harapan, kau hadapi hari esok.
Dalam perjalanan hidupnya, Syed melihat gadis itu melintasi ribuan langkah, dalam hujan dia berseri. Setiap titisan hujan yang jatuh membawa cerita tentang gadis itu dan hatinya. Gadis itu tidak peduli tentang basah dan lelah, dia tetap tegar berdiri. Dengan cinta dan harapan, gadis itu menghadapi hari esok dengan penuh keberanian. Syed melihat keteguhan hati gadis itu sebagai inspirasi dalam hidupnya sendiri.
**Bridge:**
Setiap langkahmu, setiap detik bersamamu,
Membawa cinta dan harapan baru.
Dalam hujan kita bertemu, dalam hujan kita bersatu,
Gadis berjaket hitam, kau siapakah namamu..
Setiap langkah gadis itu, setiap detik bersamanya, membawa cinta dan harapan baru dalam hidup Syed. Dalam hujan mereka bertemu, dalam hujan mereka bersatu. Syed merasa seolah-olah gadis itu adalah jawapan kepada segala doa dan harapannya. Dia ingin tahu siapakah gadis berjaket hitam itu, nama yang menjadi rahsia dalam hatinya.
**Outro:**
Dalam setiap hujan yang turun, aku ingat dirimu,
Gadis berjaket hitam, kau satu dalam seribu..
Dalam setiap hujan yang turun, Syed akan selalu mengingat gadis berjaket hitam itu. Gadis itu adalah satu dalam seribu, seseorang yang istimewa dan tidak dapat dilupakan. Dia berharap suatu hari nanti, dia akan bertemu lagi dengan gadis itu, dan mungkin dapat mengenalnya dengan lebih dekat. Syed tersenyum sendirian, berharap impian dan harapannya akan menjadi kenyataan.
Perlahan-lahan, Syed menyudahkan petikan gitarnya, membiarkan melodi terakhir bergema dalam keheningan malam. Dia tahu, malam ini adalah permulaan sesuatu yang baru, sesuatu yang penuh dengan harapan dan impian. Gadis berjaket hitam itu telah mengubah hidupnya, memberikan sinar baru dalam kegelapan yang selama ini membelenggunya.
***************
Dengan penuh ketekunan, Syed Kamil memandang keluar jendela, melihat hujan yang masih turun. Hatinya penuh dengan harapan, penuh dengan cinta yang baru berputik. Gadis berjaket hitam itu adalah inspirasinya, bintang di malam yang gelap, memberikan cahaya dan harapan yang dia perlukan. Syed tahu, selagi dia mempunyai harapan, selagi dia percaya, segala impiannya akan menjadi kenyataan.
YOU ARE READING
Nurina Adelia
General FictionDalam redupnya senja di Bukit Saga, cinta bertaut dengan cabaran, dan perjuangan untuk menemukan kebahagiaan menghiasi langit-langit kehidupan. Adel, seorang wanita biasa dengan impian yang besar, terjerat dalam labirin perasaan antara dua hati yang...