Ice

1 1 0
                                    

when this story gonna end....

🍊

        Mereka tiba-tiba bertempur dengan Xien di dalam bilik yang kecil itu. Walaupun 5 orang berlawan dengan Xien, tidak penat apatah lagi kalah setakat ini.

        Makan apa pun saya tak tahu tetapi apa yang saya boleh katakan Xien tabah dan kuat ingin menjatuhkan 5 ahli Seventeen itu.

        Sebaliknya, Seungcheol yang hampir kehabisan tenaga mengeluh dan melihat Wonwoo.

        Wonwoo membiarkan Xien memukul dan menendangnya namun Xien juga tidak cuba untuk mendekatinya. Seperti dia sengaja tidak menggunakan kuasanya iaitu Self-defense.

         Apa hubungan mereka? Sambil Seungcheol tertanya akan itu, Seungkwan menghalang serangan Xien terhadap Seungcheol.

         Dia terjatuh menyembah bumi mengejutkan Seungcheol dan yang lain. Wonwoo berlari ke arah Seungkwan dan memeriksa setiap anggota badan.

         Jeon Wonwoo juga memanggil nama Seungkwan berharap dia bangun. 

        Serentak itu, Jihoon cuba menyerang Xien dari belakang. Tapi Xien sebelum itu telah menikamnya dengan pisau kecil yang terselit di bajunya di peha Jihoon.

        Jihoon pula jatuh tidak sedar diri. Wonwoo tidak menunjuk reaksi namun dia berasa panas hati dan tidak tahan dengan Xien.

        "Xien!"

        "Ye, Wonwoo" - Xien

        "Lepaskan Raja Seo"- Wonwoo

        "Untuk apa?"

        "Tolonglah Xien. Aku penat lawan dengan kau. Lepaskan Raja Seo dengan yang lain. Ambil je aku" - Wonwoo

         Seungcheol menggeleng laju tapi Wonwoo tidak melihat pun dia. Xien tersengih dan berkata

         "Kau nak korbankan diri kau untuk Raja yang tak guna tu? Heh" - Xien

         "Eleh, hyung yang ubahkan perangai dia" - Wonwoo

         "Amboi kau" - Xien

         "Otak yang dalam balang tu siapa punya? Hyung?" Soal Wonwoo membuat Xien tiba-tiba berubah serius.

        "Mana.. balang.. tu?"

        "Dah pecah dan rasanya otak tu dah mati. Tapi tu untuk apa?" - Wonwoo

        "HAHAH! Raja kau dah mati" Bohong Xien namun mereka percaya.

         Mata Wonwoo terbeliak juga Jun dan Seungcheol.

        Xien terus menerus ketawa jahat sehingga satu cahaya muncul. Sori ler, kita suka cahaya misteri nii.

        Seungkwan yang tadi baring diangkat ke udara dan matanya berubah warna menjadi baby blue. Tangan kanan memegang pedang berwarna biru berkilat dan sudah bercantum dengan batu biru.

        Jubah yang menyerupai warna pedang dan mempunyai tali pinggang menghiaskan dirinya menjadi baru.

        Boo Seungkwan menjejakkan kaki ke lantai dan ia berubah menjadi ais. Matanya perlahan-lahan menampakkan biji mata hitam kecuali yang kelilingnya masih biru keputihan.

        Jun menggosok matanya kerna tidak percaya apa yang dilihatnya sekarang. Ye bang, seungkwan tu berubah tuu.

        Seungcheol mencari pedang kepunyaannya yang digantung di pinggang. Dia perasan pedangnya tiada di sarung dan yang lain juga kehilangan pedang mereka.

Ice Stone - SeungkwanWhere stories live. Discover now