But.. why?

1 1 0
                                    

Just.. why?

🍊

        "Eh, yang sana tu buat apa? Pergi la lawan sekali"

        "Baik!"

         Kesatria yang lain selain Seventeen tahu ada serangan tetapi tidak tahu asal mana serigala jadian itu.

         Namun, mereka tetap ingin bantu Seventeen. Kesatria tersebut datang ikut pintu belakang dapur.

         Seungcheol yang perasan akan kehadiran mereka hanya tersenyum dan berasa yakin.

         Ah, tapi diorang tak boleh bunuh terus.

         Seungcheol berbisik kepada Chan untuk beritahu kesatria-kesatria tersebut untuk tidak membunuh tetapi memenatkannya.

         Serigala itu sudah terlihat penat dengan kesan parut-parut yang ada pada badannya. Tiba-tiba, serigala itu jatuh terbaring.

         Semua bernafas dengan rancak. Penat betul berlawan. Kalau baring ni, eh mana boleh baring terus. Nanti tak pasal-pasal sesak nafas.

        Seungcheol mengangkat serigala itu dan pergi ke bilik Raja dengan ahli Seventeen yang lain. Mereka tidak ingin kesatria lain tahu.

        Serigala itu dicampak ke lantai di dalam bilik Raja Seo.

        Sebaik sahaja ia dicampak, Joshua mengeluarkan potion dan memberi setitik air ke dalam mulut serigala itu. Lalu ia bertukar menjadi manusia.

         Seventeen memandang manusia itu dengan tanda tanya. Ni bukan Raja Seo. Kurus semacam..

         "Raja Seo.." - Wonwoo

        "Siyes lah tu Raja Seo? Awat muda sangat" - Jihoon

         Manusia yang mereka nampak adalah seorang remaja lelaki yang memiliki mahkota di kepalanya. Raja Seo sewaktu remaja?

          Remaja lelaki itu bangun dan membetulkan baju kotornya. Dia memegang kaki kanan yang ada kesan cakar. Soonyoung... is that you?

          "Adik, nama adik apa?" - Seokmin

         "Seo Shin Yu"

          "Yup, he definitely Prince Seo" Ujar Seungcheol mendapat anggukan semua. Joshua menyimpan pedang dan bergegas menyembuhkan Putera Seo. Diorang juga punca dia.

         "Cheol, rasanya kita perlukan banyak masa untuk beritahu budak ni" - Jeonghan

          Seungcheol mengeluh. Tidak sangka sejak dari Raja Seo remaja dan masih putera, Xien sudah melakukan rancangannya. Hebat tul

          "Ohh. Faham. Tapi.. betulkah ayahanda sudah mangkat?" - Putera Seo

         "Bukan Raja saja, malah Permaisuri" - Joshua

         "Haih.. sebenarnya, anakanda terperangkap di satu tempat yang sangat gelap. Hanya ada... hmm, takpelah" - Putera Seo

         "Apa dia?" - Joshua

          "Tiada apa-apa" - Putera Seo.

        Joshua bangun dan meminta diri  untuk keluar. Atau lebih tepat, sambung kerja. Putera Seo juga perlukan masa untuk memahami perkara yang terjadi sekarang.

         "Mana Soonyoung? Dari semalam tak nampak kelibat dia ni. Jihoon, ko tahu dia pergi mana?" - Jun

         "Mana la aku tahu- hm..sekejap" Jihoon menghilang seketika. 

Ice Stone - SeungkwanWhere stories live. Discover now