Secret?

1 1 0
                                    

             Seungkwan dan Mingyu pergi ke rumah Hansol. Hansol meminta mereka untuk membantu dia buat satu tugasan.

             Mereka tidak tahu tugasan apa, apatah saya yang cantik ini. (Perasan diri)

            Mingyu ketuk pintu. Satu kali ketukan, tidak dibuka. Dua kali ketukan baru dibuka. Hansol duduk di depan pintu dan melihat kasutnya. Dia menunjukkan tapak kasut kepada mereka.

             "Apa ni? Kau suruh kitorang datang untuk bagitau ni je ke?" - Seungkwan

             Hansol berdiri dan minta mereka masuk. Sementara itu, Chan turun dari tingkat atas setelah dengar pintu terbuka.

             Dia menyapa Seungkwan dan Mingyu lalu pergi ke dapur untuk mengambil air. Dia tidak tahu kenapa mereka datang tetapi dia akan tanya soalan itu selepas mengambil air.

             "Jadi aku nak tunjukkan benda yang ada kat kasut aku ni. Macam batu kan? Dan ia berwarna hijau. Korang rasa ada kaitan tak dengan batu biru tu?" - Hansol

             "Kenapa tu?" - Chan

             Seungkwan ambil kasut itu dan melihat cebisan batu yang sudah pecah dipijak. Benar ia berwarna hijau. Tetapi ia seperti hijau gelap, mungkin kerana sudah pecah.

             Mesti ada sebab mereka berjumpa dengan batu ini. Tapi Xien juga ada batu sebegini. Seungkwan masih tidak tahu keistimewaan batu ini.

             "Aku tak tahu apa yang penting dengan batu-batu ini. Yang aku boleh fikirkan, berkemungkinan batu ini membantu kita dan kita kena minta tolong Seungcheol-hyung... Esok lah, sebab esok tiada shift kan?" - Seungkwan

             "Soonyoung dengan aku ada shift pagi esok. Petang takde" - Mingyu

             "Takpe, nanti aku bagitahu maklumatnya kalau kitorang dapatlah maklumat tentang batu ni" - Seungkwan

             "Seungkwan-hyung, boleh tak kita bercakap berdua? Hm?" - Chan

             "Boleh saja. Kami berdua dipanggil Raja Seo tadi, kan Mingyu-hyung?" Hansol menarik lengan Mingyu yang baru hendak minum air. Kasihan, setitik pun tak masuk dalam mulutnya.

               Chan mengambil snek Hansol yang tinggak sedikit. Hanya ingin berbincang tentang Raja Seo.

               "Jadi, Raja Seo sekarang sudah berubah. Seungcheol, Jeonghan dan Jun-hyung pun mengaku yang Si Raja berubah. Chan nak katakan yang Chan ada nampak Raja Seo buat sesuatu yang pelik dalam bilik dia.

              Aku tak tahu Raja ni kena rasuk ke apa. Tetiba berubah tidak jadi seperti yang dulu. Jadi, apa yang Chan nampak adalah Raja Seo seperti membuat amalan sesat apa entah. Ada darah, bau busuk benda-benda yang sesat begitu.

               Lepas itu, ada seseorang muncul. Chan kenal suara tu. Suara Xien. Bukan syaitan, tapi Xien. Chan rasa Xien buat sesuatu dengan Raja Seo bila kita berperang dengan tentera Xien tu lah" Seungkwan mengangguk dan sambung berkata kepada Chan.

              "Aku dah penat betul dengan dia tu, Xien.." - Seungkwan. Chan menggeleng. Menyakitkan hati sungguh. Kalau tidak akan ketamakan Xien, tidak jadi cite ni. HAHAH

~

              Seungcheol menggaru kepala. Tanya lah Wonwoo, sian Cheol. Tak tahu pape lagi. Hm...

             "Apa tu?" Tepat pada masanya, Wonwoo datang diiringi Seungkwan dan Joshua. Seungcheol pun menjelaskan apa yang terjadi. Sambil itu kasut Hansol menjadi model dan perhatian atau pun dipanggil bahan topik. Nak jadi kasut-

Ice Stone - SeungkwanWhere stories live. Discover now