Suddenly

1 1 0
                                    

NAK SEUNGKWAN ! MARI CULIK DIA BERSAMA-SAMA !

🍊

          Jeonghan memeriksa jubah baharu Joshua. Cantik tapi dari mana dia beli? Baik dia bertanya nanti kerana mereka sedang berlawan dengan tentera Xien.

           "Seventeen. Jaga langkah korang. Kot-kot Vernon's Family ada di sini" - Seungcheol (adu, baru nak buat surprise -_-)

            Hansol mengangguk laju. Dia kena jaga ' musuh ' yang tu. Dia saja yang boleh kalahkan keluarganya. Bukan nak kata Seventeen tak boleh lawan tapi dia yang paling terdekat hubungan dengan keluarganya. Dia tahu ibu bapa dia bagaimana.

            "Hyung, biar aku uruskan diorang. Please" Sambil menikam salah seorang tentera Xien, Seungcheol mengangguk. Xien ketawa kecil mendengar senyap-senyap perbualan mereka.

            Seungkwan menghayun pedangnya kiri kanan dengan laju seperti pedang itu ringan bak ranting. Dia hanya fokus kepada cara untuk melawan Xien.

           Jeonghan tidak puas hati dengan jubah Joshua itu. Kecantikan jubah tersebut bukan main. Perhatian dia kepada tentera Xien diubah kepada jubah Joshua. Tentera Xien yang berada di belakangnya ingin menendang tapi Seungcheol dahulu menendangnya dari tepi.

           "Jeonghan! Kau kenapa ni?" Joshua melihat mereka. Jeonghan menunjuk jubah Joshua kepada Seungcheol. Joshua pun mendekati diorang.

           "Kenapa ni? Jeonghan?" - Joshua

           "Mana kau beli baju ni?" - Jeonghan

           "Lah. Lepas habis ni aku bagitau" Joshua sambung melawan tentera Xien yang berlari ke arahnya.

            Xien pula bersiap sedia untuk berlawan. Kadangkala sahaja dia berlawan tapi entah dia bersemangat saja nak lawan. Mungkin bangga ada batu biru. Eh, bukan ke batu biru tu ada pada Seungkwan?

            "Seungkwan!" Nama Seungkwan diseru olehnya. Seungkwan berhenti selepas menarik pedangnya dari tentera Xien yang baru ditewaskan. Dia memandang Xien dengan amarah. Xien berasa gerun secara tiba-tiba.

            "Apa kata kita berdua lawan seperti hari tu? Ingat tak? Waktu dalam bilik Raja Seo. Eh, dia bukan raja.. seorang putera" Xien ketawa sinis.

            Seungkwan berdecit dan berlari ke arahnya sambil meletak batu biru pada pedangnya. Xien bersedia untuk mengelak dan Seungkwan menghilang membuat Xien pelik. ' Mana pula dia pergi? Kenapa aku tak nampak dia? '

            Seungkwan pun melibas secara mengejut di belakang Xien hingga tersiat baju. Xien mengetap bibir dan menghalang serangan pedang Seungkwan. Mata yang berwarna baby blue itu digeruni Xien dan beberapa orang di sekeliling mereka.

            Xien melompat ke belakang dengan nafas yang tidak teratur. ' Tipu! Dia ada batu biru tu '

            Joshua memikir untuk menggunakan batu hijaunya atau tidak. Ini kerana Seventeen dan kesatria lain sudah penat dan banyak luka di badan mereka.

            Tetapi jika Xien tahu, mungkin dia akan mencurinya. Tapi ni bukan cerita Avengers nak semua batu-batu berkuasa ni. Bukannn.

            ' Baik guna selepas Xien pergi ' Getus hati Joshua. Dengan itu, Joshua pun sambung berlawan di kawasan Wonwoo yang agak ramai berbanding kawasannya.

             JunHao pula bersatu membuat tentera Xien yang ada di kawasannya cepat berkurang. Yang lain ada je yang jeles tapi nak buat apa. Lawan je pun.

Ice Stone - SeungkwanWhere stories live. Discover now