' Malam ni semua dijemput untuk makan malam di istana! Tempat: Laman istana dan ruang makan istana! '
Poster tersebut di baca oleh Seungkwan dan Hansol. Poster itu tertampal pada papan kenyataan di sebelah pintu masuk istana.
Istana diorang ni besar ada 5 tingkat dan satu tingkat bawah tanah. Di barat istana, dalam 20 kaki ada jambatan yang menghubungkan istana dengan satu pulau. Tak panjang sangat jambatan tu. Tapi biasanya diorang naik kuda.
"Uish, dah lama tak de makan malam dengan semua orang. Mesti sangat meriah dari yang kita pernah buat" Seungkwan terlihat teruja dan Hansol bersetuju dengan Seungkwan.
"Dia kata pakai baju suit for man and dress for girls. Uish, kena cari baju yang sesuai ni" Hansol terus mengangguk.
Di rumah 95L
"Ko pakai baju warna apa malam ni Jeonghan?" - Joshua
"Warna merah. Kau pulak?" - Jeonghan
"Orang ikut warna pedang baru best aduuu" - Joshua
Korang tahu tak Joshua punya pedang warna apa? Dalam lima saat, cari jawapan dia dalam
5
4
3
2
2.5
Betul! Hijau terang. Sapa yang jawap betul saya bagi gula-gula. 🍬
"Leceh la ko ni Josh. Ye la aku pakai baju suit warna pink cair yang lagi cantik dari ko. Phm" Jeonghan memeluk diri. Joshua ketawa kecil dan membuka almari baju mencari baju suit yang berwarna hijau terang.
"Joshuji! Aku ada la baju suit warna pink! cantik gilerr. Eh, mana ko punya?" - Jeonghan
"Aku tengah cari, Han" - Joshua
Joshua masih mencari baju suitnya. Aik? Takkan takde. Makan malam pada tahun lepas elok ada je.
"Aih, takkan takde?" Jeonghan mengacau.
"Ish, diam la kau" Joshua terus mencari membuat Jeonghan ingin keluar dari bilik.
"Jeonghan..."
Joshua buat nada sedih. Jeonghan pusing ke belakang dan...
"Baju suit aku dah jumpa!! Yeayyy!!!" Gembira benor Joshua setelah sekian lama mencari. Jeonghan pasrah dengan karenah rakannya ini.
Pada pukul 8:23 malam,
Semua orang memakai baju yang mewah dan cantik. Tertarik mata Seventeen dengan gadis-gadis yang memakai gaun cantik.
Joshua memicit kepalanya melihat perangai kawan-kawan- eh bukan kawan dia kalau gitu. Putera Seo melihat suasana laman istana dari jendela istana.
Beliau hanya tersenyum dan berasa bangga melihat kegembiraan di malam itu.
Tetapi ada tetamu yang tak diundang datang ke makan malam itu.
"Baik lah semua! Kita disini untuk berparti dan makan makanan mewah yang dianjurkan oleh pihak kafeteria dan kesatria baru.
Pada hari ini juga kita tidak akan makan sahaja tetapi kita juga akan mengumumkan pasukan kesatria yang baru!
YOU ARE READING
Ice Stone - Seungkwan
FanfictionSeungkwan adalah seorang kesatria bersama rakan-rakannya. Mereka diserang oleh musuh yang tamak dan mahukan kedudukan raja untuk dihormati semua. Seungkwan tidak tahu rancangan awal dari pihak musuh dan ia menyebabkan pengakhiran yang tidak dijangk...