Take care of it

1 1 0
                                    

          "Seungkwan! Meh sini jap" Jerit Seungcheol sambil berjalan ke arah Seungkwan dan memandang sekilas kepada Sofia. Seungkwan memerhati Seungcheol dengan pelik.

            "Japlah hyung" Sofia makin dekat dengannya. Seungcheol pula berdecit dan berlari tidak terlalu laju.

            "Alahh. Mari la sini" Seungcheol menarik tangan Seungkwan jauh dari tempat makanan berat ke makanan ringan. Sofia terhenti, tangannya digumpal menahan marah. Siap kau.

             "Serious lah hyung?! Mana diorang?" Seungkwan terkejut dengan kata-kata Seungcheol. Dia mencari orang yang dikatakan namun Seungcheol tidak beri dia melihat kerana tiga orang bermask itu memerhati mereka.

             "Kalau ada apa-apa berlaku cane hyung?" - Seungkwan

             "Hm.. Takpe, kita lawan balik" - Seungcheol

             "Eh hyung ni. Betul-betul laa"

             "Mana la aku tahu. Ada ke cara lain? Yang ada pun lawan je la"

            "Apa ni lawan-lawan kat tempat gini nii" - Jeonghan

            Seungcheol berdehem dan Seungkwan minum air teh ais. Tiga orang itu dipandang sekilas oleh Seungkwan. Batu biru itu pula diperiksa. Nasib baik masih ada.

           Tapi kenapa bukan Hansol yang panggil Seungkwan? Ye la, diorang kan dah bagitau apa yang diorang nak, jadi nape Hansol tak jaga Seungkwan?

            "AAAAHHHHHH PISTOL-" Disebabkan trauma dengan pistol, perempuan itu pun rebah. Semua orang terhenti dengan perbuatan mereka lalu melihat ke arah tiga orang yang memakai mask.

           Seventeen bersiap sedia. Seungcheol dan Hansol mengetap gigi. Kenapa nak buat masalah kat sinii mak oii

           Putera Seo diiringi kesatria yang ramai untuk masuk ke dalam istana. Seventeen tahu apa yang perlu dilakukan. Yes, berlawan. Minghao menyerahkan pedang kepada mereka dan bersedia untuk berlawan.

           "Korang, berjaga-jaga dengan langkah korang. Perempuan yang memakai mask merah tu sangat tajam penglihatan. Lelaki itu pula bila menembak, aim dia sangat tepat juga tangkas. Perempuan yang ditengah itu pula akan control korang apabila korang dekat dan melihat matanya" Terang Hansol.

           "Cane kau tau?" - Seungkwan

          "Dalam media la" Mereka mengangguk. Seventeen dan tiga orang bermask tidak bergerak dan menunggu orang lain keluar dari tempat itu. Mereka kena berjaga-jaga juga dengan sekeliling kerana banyak pokok yang sederhana besar.

            Ada batu besar, batu kecil, pasu bunga dan lain-lain yang berkaitan dengan taman. Seventeen mengeluh kerana tempat berlawan yang bahaya.

          "SAY THE NAME" - Seungcheol

          "SEVENTEEN"

          Soonyoung berlari laju dan menyasarkan kukunya ke lelaki yang bermask hijau. Lelaki itu menghalakan pistol kecilnya ke arah Soonyoung dan menembak. Kata aim 'sangat' tepat, tapi Soonyoung sempat mengelak.

         Tiba-tiba peluru itu berpusing dan pergi laju ke bahu Soonyoung.

         "AAGH"

          "Soonyoung!!" Joshua mengetap gigi dan tidak sengaja melihat perempuan yang memakai mask biru yang dikatakan melihat matanya akan dikawal. Belum sempat dia mengalih pandangannya, dia merasakan dirinya tidak boleh bergerak.

Ice Stone - SeungkwanWhere stories live. Discover now