WELCOME!!!
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•HAPPY READING!!!
___________________________________________
"Ganasnya!" Seru Yaya dan Ying.
Kami baru saja menyaksikan sebuah tayangan perlombaan. Tayangan itu menampilkan tiga orang yang sedang balapan, satu diantaranya terjatuh hingga kendaraannya meledak akibat serangan dua orang lainnya.
"Ini adalah misi korang yang seterusnya."
Fang terkejut mendengar pernyataan Laksamana. "Perlumbaan NovaPrix?"
"Apesal kau takut? Perlumbaan apa ni, Fang?"
"Kau tak tahu. Nova Prix adalah perlumbaan angkasa yang berbahaya. Ia dianjurkan setiap 10 tahun."
"Apa yang bahayanya? Oke je aku dengar," Ujar Gopal.
"Jalannya mencabar, dan peserta perlumbaan boleh melakukan apa sahaja untuk menang perlumbaan tu."
"Berarti saling bunuh boleh?" Pertanyaanku langsung diangguki oleh Fang. "Ngerinya."
"Apa yang kena kami lakukan, Laksamana?" Ucap BoBoiBoy.
"Mudah sahaja. Menangi perlumbaan ni dan dapatkan Power Sphera TrophyBot!"
"Hah? Hadiahnya ialah Power Sphera?" Seru Yaya dan Ying.
"Ye, sebab itulah ramai yang mau menyertai perlumbaan ini. Untuk mendapatkan Power Sphera dan hadiah-hadiah yang lumayan." Kali ini Komander yang menjelaskan.
"Tapi kami takde pengalaman. Macam mana nak menang?" BoBoiBoy berucap mewakili yang lain.
"Ohh mudah sahaja. Itu bukan masalah saya! Pergi menangkan perlumbaan tu! Faham?!" Setelahnya Laksamana berlalu keluar dari ruangan.
"Faham, Laksamana. "
Setelah pintu tertutup Gopal merengek. "Habislah! Macam mana kita semua nak lalui perlumbaan berbahaya tu?"
Komander melangkah mendekat. "Kamu bernasib baik. Disebabkan kos pendaftaran yang sangat mahal penaja kita akan menaja tiga pelumba sahaja."
"Ha, kalau macam tu, biar saya jadi kru sokongan. Saya boleh buat kerja laju." Ying menunjuk dirinya sendiri.
"Saya pun! Saya boleh sediakan makanan," Ucap Yaya tak mau kalah.
"Eee saya—"
Sebelum Gopal berucap aku memotongnya dengan nada tinggi. "Aku! Aku juga bisa buat minum!"
"Oy! Apesal kau [Name]?" Gopal tak terima lantaran ucapannya dipotong.
"Kau kena sertai perlumbaan tu [Name]," Ujar Komander.
"ENGGAK!" Tanpa sadar aku berteriak hingga yang lain menoleh ke arah ku. "Gopal aja tuh, dia 'kan cowok." Aku mendorong tubuh gempal Gopal.
"Erk! Tak! Saya boleh sediakan... Uhh.. Lebih banyak makanan!" Komander cengo dibuatnya.
"Kenapa [Name]? Ikut je," Kata Fang.
"Aku jadi pendukung aja, hehe." Aku tersenyum kaku sembari menggaruk pipi yang tak gatal.
KAMU SEDANG MEMBACA
|| Boboiboy Galaxy x Reader || [S1]
FanfictionAku kehilangan seluruh ingatanku saat aku terbangun di tempat yang asing ini. Aku hanya mengingat namaku '[Full name]' . . . . . . "KAU HARUS TAU SIAPA SEBENARNYA DIRIMU!!" Bagaimana bisa aku tau siapa diriku? sedangkan aku kehilangan seluruh...