Pleun's povPfff vandaag is het een dag waar ik totaal geen zin in heb. Vandaag ga ik naar de psycholoog met matthy. Ik lig nu nog in mijn bed een beetje na te denken. Ik ga mij maar eens klaar maken, vanmiddag moesten we naar de psycholoog dus ik heb nog even. Het is vandaag echt fucking warm. Alle 23 graden maar dat is fucking warm als je gisteren heel je armen vol hebt gezet met sneden en dus een trui aan moet.
Misschien kan ik vanmiddag voorstellen om nog eens te zwemmen, de unicorn van milo ligt nog altijd naast het zwembad haha. Morgen hebben ze weer opnames, een eetwedstrijd. Want matthy ga vanmiddag na de psycholoog inkopen gaan doen en ik moet mee. Fantastisch. Maar goed ik stap uit mijn bed trek een trui aan een een shortje en loop naar benden.
'ahh hey zus' zegt de jongen die aan de keukentafel zit waarmee ik bloedverband ben. 'jow' zeg ik. 'was het een hevig nachtje gisteren' vraag ik omdat hij er maar half levend bij zit. 'misschien ietsjes te veel shotjes' antwoord hij. Ik schiet in de lach. 'vanmiddag naar de psycholoog e' zegt hij erbij. Alsof ik da vergeten kon zijn.
Ik loop naar de koelkast en pak er wat kwark uit en kiep er wat aardbeien bij. Ik kijk nog wat naar mijn bakje voor mij en denk aan de tijden van vroeger. Vroeger maar echt vroeger toen matthy nog thuis woonde had ik een eetstoornis. Matthy was toen de enigste die er aan dacht en mij controleerde dat ik wel zeker at. Mijn ouders keken er toch niet naar dat was maar aanstel gedrag. Het was zelf een tijdje zo erg dat ik moest opgenomen worden in het ziekenhuis. Matthy was toen de enigste die ik zag, mijn ouders zijn toen nooit langsgeweest. Maar goed dat is het verleden. Nu kon ik nooit meer een eetstoornis krijgen want ik hou te veel van eten. Denk ik?
Ik zie matthy bezorgd kijken. Ik was ook al 5 minuten aan het kijken naar het bakje kwark voor mij en te denken aan van alles. 'alles oke?' vraagt hij. Ik knik en pak een flinke schep van mijn kwark en steek hem in mijn mond.
Matthy's pov
Ze staat nu al 5 minuten te kijken naar haar bak kwark. Ze zou toch niet hervallen van haar eetstoornis. Dat zou echt fucking kut zijn als dat er nu ook nog bij komt. Dat moet ze ook nog naar een diëtist en als het zo slecht gaat moet ze weer naar het ziekenhuis. Ik wil haar dat echt niet aan doen. Ze haat het zo om naar het ziekenhuis te gaan en het doet mij als broer ook altijd pijn om haar zo ongelukkig te zien.
JE LEEST
Silence is also an answer
Teen FictionPleun Het Lam, een 15 jarig meisje. Ze heeft het moeilijk met haar zelf door alles wat er is gebeurd op school en thuis. Haar vader ging soms wel wild tekeer tegen haar. Maar dan plots verandert heel haar leven en loopt het anders dan had ze verwach...