Pleun's pov.
De jongens hebben mij net gevraagd of ik wil mee doen in een video. WAAT DE FUCCKK. Ik zou zoo graag willen meedoen. Maar het gaat niet. Het is een zwembad en dat zien de jongens mijn littekens.' nee ik.. ik kan... ik wil niet mee' zeg ik. Ik vind het zo kut ik had het zo graag gedaan. Ik voel al de jongens gelijk door mijn ziel kijken. Val het te nijg op dat ik zenuwachtig ben.
Eigenlijk wil ik hier weg en dan besef ik mij dat dat eigenlijk gewoon kan. Ik leg mijn uno kaarten op tafel en loop naar boven. Ik hoor koen nog zeggen in de gang 'ik denk maar toch dat we naar de psycholoog moeten'. ochhh god daar gaan we weer. Ik doe mijn deur op slot en ik begin te huilen. Nu begint heel da gedoe weer. Ze weten dat ik mentaal niet oke ben willen mij weer naar de psychloog sturen. En nu ga ik er niet aan kunnen ontkomen want die 5 jongens geven wel om mij in tegenstelling tot mijn ouders.
Ik hoor matthy zachtjes op mijn deur kloppen. 'pleun mag ik binnenkomen' zegt hij zachtjes. Ik negeer het en loop naar de badkamer. Ik had onder mijn wc mijn mesjes geplakt. Zodat als ze er achter zouden komen dat ze ze niet konden vinden. Ik trek een mesje los van de wc en trek mijn mauwen op. Ik denk nog even na of ik dit wel zou doen. Maar de keuze is snel gemaakt.
Het bloed drupt van mijn armen in mijn wasbak. Ik gooi mijn mesje in mijn wasbak en dop het bloed wat van mijn armen met wat wc-papier. Ik begin nog harder te huilen want ik had dit verdient. Het bloed blijft maar druppen en druppen in de wasbak. Ondertussen is matthy nog altijd aan het kloppen op mijn deur. Ik trek een hoodie aan en ga op mijn bed zitten. Pff wat nu?
ik beslis de deur open te doen. Maar alleen omdat ik het maar zielig vind voor mat. 'pleun, wat heb je gedaan?' vraagt hij. 'geweent' zeg ik. ja, wat kan ik zeggen. 'niet anders?' vraagt hij. Hij kent mij echt verdacht goed maar ik ga niets zeggen. 'wat moet ik dan gedaan hebben' zeg ik. 'ja kweenie alle kom hier' en hij vraagt om een knuffel. Ik veeg mijn laatste tranen weg en knuffel matthy. Hij geeft wel mega goede knuffels. 'zullen we naar beneden gaan' vraagt hij en ik knik maar dan voel ik mij plots heel duizelig worden 'mattt...' en ik draai weg.
Matthy's pov
Ik hoor pleun mijn naam roepen en kijk achter mij en zie dat meisje flauwvallen. Waar de fuck is zij allemaal mee bezig. Ik hoor koen al naar boven rennen want dat was geen stille val. 'wat is er gebeurt' vraag koen. 'Ikkk ik weet het niet plots valt zij flauw' zeg ik in paniek. We moet ik doen. 'raoul kom eens en neem cola mee' roept koen naar beneden. Milo komt naar boven gerend. 'ah ze is flauwgevallen dat ken ik van mijn zus' zegt milo legt de benen van mijn zusje naar boven.
Ondertussen staat rob hier ook al en Raoul met cola. 'matthy ga zitten, je bent zo wit als een lijk' zegt koen tegen mij en duwt mij een op stoel. 'ze word zo wel wakker hoor' zegt milo. Maar het duurt wel lang en dat heeft milo ook door. 'roel wil je eens kijken voor haar hartslag in haar pols'
Raoul loopt naar pleun en gaat door zijn knieën. Hij zag al bloedplekken op haar tui als hij dichter kwam. raoul trekt de mauw van pleun omhoog. Ze zien al haar sneeden. Iedereen is in shock. Dit had niemand zien aankomen. 'fuck man' zegt milo. Dat meisje is er veel slechter aan toen als iedereen dacht. Ze is zo goed in het verbergen en dat is heel eng. Raoul voelt aan haar plots en vind geen hartslag. 'ik vind de hartslag niet' zegt roel. 'ROBBIE BEL NU EEN AMBULANCE' roept milo.
JE LEEST
Silence is also an answer
Novela JuvenilPleun Het Lam, een 15 jarig meisje. Ze heeft het moeilijk met haar zelf door alles wat er is gebeurd op school en thuis. Haar vader ging soms wel wild tekeer tegen haar. Maar dan plots verandert heel haar leven en loopt het anders dan had ze verwach...