"12. Resital "
"Evet sayın seyirciler, bugün yine gündemimize bomba gibi düşen bir haberle karşınızdayım. Ünlü moda tasarımcısı Alena Alen öldürüldü. Dün gece saatlerinde MENİNA adlı seri katil tarafından öldürüldüğü anlaşılan Alena Alen'in otopsi raporları sonucu işkence çektirilerek öldürüldüğü ortaya çıktı. Burnunda ve gözlerinde bulununan yasaklı maddenin nefes borusunu tıkayarak kendi kendine boğulduğu ortaya çıktı. Cansız bedeninin üzerinde bulunan menina çiçeği artık cinayetlerde imza olarak görülüyor. Olay yerinde bulunan muhabirimizin, sayın Başkomiser Yavuz Keskin ile olan röportajı şimdi huzurlarınızda. 'Yavuz Bey, konu hakkında düşünceleriniz nelerdir? Bu saatten sonra devletimiz nasıl bir yol izleyecek? '
'Her zaman ki gibi karşımıza çıkmaya cesaret edemeyen geçici, devletimizin huzurunu bozan biri. Yakalamamıza ramak var. Olay yerinde bulduğumuz deliller sayesinde uzunca bir yol kat ettik. ' "
Gülmemek için yanaklarımın içini ısırıyordum. Zira sabah kahvaltı ederken en büyük keyfim gece işlediğim cinayetleri dinlemekti. Olay yerine incelemeye gelen ekiplerin savurduğu altı boş laflar ise son zamanlarda duyduğum en eğlenceli sözlerdi. "Abi şu katilin kim olduğunu deli gibi merak ediyorum. Adam ne yapıyor ediyor tüm izleri ortadan kaldırıyor. " Gökay'ın hayran sesi yüzünden az kalsın kahkaha atacaktım. Kesinlikle bir ara bu konuşmaları kaydetmeliydim. Moralim ne zaman düşse açar dinlerdim. Normalde cinayetlerime isim vermezdim. Lakin dün gece işlediğim cinayetin adı kesinlikle alenen olmalıydı.
Murat ve Gökay fırsat kaçırmayarak kavgaya tutuşmuşken Efkan onları asla dinlemeyerek bana odaklanmıştı. "Bugün incir reçelli ekmeklerinden yok mu? " diye sorduğunda afallamıştım. İncir Mir'le benim en sevdiğimiz meyveydi. Fakat ben inciri hayatımda bir kez yemiştim. Yıllardır Mir'e tereyağlı, incir reçelli ekmek hazırladığım için el alışkanlığı olarak sabahları istemsizce aynı ekmeği hazırlıyordum.
İlk başlarda Efkan ekmeklerime hiç dokunmuyordu ama son bir haftadır tüm ekmekleri alıyordu. Bazen onun için fazladan yapıyordum. Masaya göz attığımda reçel görememiştim. Büyük ihtimalle masaya konmadığı için ekmek yapma ihtiyacı hissetmemiştim. "Asuman Hanım, incir reçeli getirir misiniz? " Asuman Hanım yanımıza geldiğinde "İncir reçeli kalmadı Efkan Bey, bugün çocuklara aldırırım. " diyerek durumu izah etti. "Şansına küs. " Efkan dudaklarını büzerek bana döndü. Kendimi ona gülümserken buldum.
"Ağabey bir daha çay içmek nasip olmasın, bu katil sadece cinayet işlemiyor. Öldürdüğü adamların karanlık taraflarına bir bakın. Uyuşturucu satan mı dersiniz çocuk kaçakcılığı yapan mı, tacizci, tecavüzcü ne varsa temizliyor. Keşke şimdi karşımda olsa da alnından öpsem. " Murat'ın ettiği büyük yemin beni güldürmüştü. Çoğu insan bu işi neden yaptığımı anlamasada bazıları doğru düşünceye sahip olabiliyorlardı. Efkan muhabbetten sıkılmış olacak ki ayağa kalkıp gitmemiz için bana kaş göz yaptı. Ona uyarak ayağa kalktığımda birlikte arabaya yürüdük. Az sonra trafiğe girdiğimizde Efkan sıkıntılı nefesler eşliğinde konuşmaya başladı. "Dün akşam babam aradı. " heyecanla sözlerinin devamının gelmesini bekliyordum. "Bugün onun yanına gideceğim. Yakın bir zamanda seninle de görüşmek isteyecektir hazırlıklı ol. " yola döndüğünde nefesimi tuttuğumu yeni yeni fark ediyordum. Kerem Karahanlı ile tanışacağımız günü iple çekiyordum.
"Sofrada Murat ve Gökay'a tahammül edemiyor gibiydin? " diyerek soran bakışlarımı ona yönelttim. Sinirden gülüp "Gibisi fazla. " dedi. "Ne zaman o meşhur seri katilin konusu açılsa siyaset konuşur gibi onu konuşuyorlar. Bu durumda canımı çok sıkıyor. " oflayarak aynaları kontrol etti. "Neden canın sıkılıyor? " yolu kontrol edip bana döndü. "Turuncu sana olan güvenimi biliyorsun, sana olan hislerim düşündüğünden daha fazla ve seninle aramda sır kalsın istemiyorum. " can kulağıyla onu dinliyordum. Zira konuyu nereye bağlayacağını çok merak ediyordum. "Söyleyeceklerim aramızda kalacak söz mü? " deyip işaret parmağını bana uzattı. "Çocuk gibisin! " ona kızsamda işaret parmağımla parmağını çevirerek "Söz. " dedim. "Ne yapabilirim, sen benim çocuk yanımsın. "
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MENİNA
Roman pour Adolescents"Mor laleler sana huzur getirsin, sevgilim... " Son kez onu gömdüğüm toprağa baktım. Daha sonra elimde ki tabancanın tetiğini çektim...