Kevin memandang kosong ke arah Wifa yang sedang membina lego dihadapan mejanya.
"Eh kau boleh berambus tak? Yang kau nak buat semak kat sini dah kenapa?" Tanya Kevin, pandangan tajam diberikan kepada Wifa.
"Amboi, kau halau aku ke ni sayang?" Tanya Wifa dengan riak muka sedih.
"Berambus boleh berambus? Kau ingat aku budak kecil yang tak pandai nak jaga diri sendiri ke?"
"Oh ya? Nampak macam aku kisah tak? Sikit pun wa tak kisah ma" Kata Wifa sebelum kembali membina legonya. Kalau bukan sebab si Kevin ni tiba-tiba demam, memang taklah dia nak duduk kat sini. Duduk rumah goyang kaki lagi bagus.
"Masalahnya diorang suruh kau jaga aku, bukan datang buat semak kat sini!" Kata Kevin sebelum menggeleng perlahan. Kata nak jaga aku tapi bila datang sini bukan nak jaga aku pun, sibuk dengan lego dia adalah. Takpa, memang lego tu lagi penting daripada aku huhu.
"Diam."
"Taknak."
"Eh apa kau cakap? Taknak? Kau nak fight ke?" Tanya Wifa sebelum dia mengangkat kepalanya untuk memandang ke arah Kevin.
"Mehlah, kau ingat aku takut? Sikit pun sa ndak takut lah" Kata Kevin, sengaja nak cari gaduh dengan Wifa. Wifa menarik nafas sebelum dihembus perlahan.
"Kalau kau bukan sahabat aku, dah lama aku bawak kau lepak underground tau" Kata Wifa mendatar. Lego yang berada ditangannya ditekan kuat sehingga patah. Kevin terus menelan pahit air liurnya.
Wifa menarik senyuman sinis. Tahu pun takut.
"Kau teman aku sampai malam ke?" Tanya Kevin.
"Hmm" Jawab Wifa malas. Kevin hanya mengangguk, faham dengan apa yang dimaksudkan oleh Wifa.
"Kenapa kau nak teman aku sampai malam ni? Diorang paksa?" Tanya Kevin lagi membuatkan pergerakan Wifa terhenti.
"Perché ti amo (Sebab aku sayang kau)" Bisik Wifa perlahan namun masih dapat didengari oleh Kevin. Kevin mengoyak senyuman nipis.
"Sayang do aku dengan kau ni" Kata Kevin. Wifa terdiam sebelum terus memandang ke arah Kevin.
"Eh apa kau cakap? Kau sayang aku?" Tanya Wifa sambil memandang hairan ke arah Kevin. Melihat Kevin yang mengangguk kepalanya membuatkan Wifa terus tersenyum kecil.
"Kalau macam tu, belanja aku ice cream" Mati terus senyuman Kevin mendengarnya. Dia terus menjeling tajam ke arah Wifa.
"Apa pandang-pandang? Tahu lah kau crush kat aku tapi sorry do, aku tak pelangi" Selamba kata Wifa. Lego kereta yang berada didalam begnya diambil sebelum diletakkan diatas meja. Ternganga kecil Kevin dibuatnya.
"Berapa banyak lego kau bawa sebenarnya, Fafa?"
"Tak banyak pun, dalam 20 je" Kata Wifa sebelum lego itu dibuka dan dibawa keluar.
Kevin menggeleng perlahan sebelum perhatiannya kembali ditumpukan pada kerjanya.
Tok!
Tok!
Tok!
Kevin dan Wifa terdiam sebelum memandang serentak ke arah pintu yang diketuk. Siapa pulak yang ketuk tu?
"Come in" Kata Kevin.
Pintu dibuka perlahan-lahan sebelum susuk tubuh Diyana mula kelihatan. Diyana terdiam apabila melihat Wifa yang berada disitu.
"Widih kiw kiw, hi cantik" Tegur Wifa membuatkan Kevin terus menjeling ke arahnya. Diyana pula sekadar tertawa kecil sebelum kembali memandang ke arah Kevin.
YOU ARE READING
Kevin Anggara [ On Going ]
Ficción GeneralKEVIN ANGGARA, merupakan seorang lelaki yang baik dan sentiasa tenang dalam menghadapi masalah. ADRESIA DIYANA, seorang yang pendiam tetapi pemurah dengan senyuman namun disebalik senyuman itu, terdapat satu kesedihan yang disembunyikan. Disaat oran...