Aku melangkah masuk ke dalam sebuah kedai untuk membeli air mineral. Aku keluar dari kedai apabila sudah membayar dan...
PAP!
"Aduh!" Aku mendengar suara gadis yang aku terlanggar tadi.
Aku memandangnya dan mataku terbuntang. "You?!" Auto perkataan itu yang muncul di mulutku.
Gadis itu memandang ku dengan mata terkebil kebil "excuse me? Kita pernah kenal ke?" Soal gadis itu dengan muka penuh tanda tanya. Comel!
"Ameera Xendra kan?" Soalku berhati hati. Yela, kang salah orang nanti aku nak sorok mana muka aku yang berubah tomato nanti?
Gadis itu angguk dan senyum. "Macam mana awak boleh kenal saya?" Aku memandangnya dengan hairan. Perempuan ni memang bercakap dengan orang memang ber-awak saya ke? Eh! Kenapa aku cemburu?
"Saya kenal awak sebab ig awak. Saya tengok awak main sukan. Hobi awak novel." Aku berkata dengan jujur kerana itu sahaja yang ada di dalam kepala ku saat ini.
Ameera angguk "nama awak?" Kini aku pula memandangnya dengan mata terkebil kebil. "Nama saya Rayyan Rizqie."
Ameera angguk. Dan tiba tiba di bibirnha tadi hilang senyuman. Kenapa pula bibir minah ini? Penat senyum ke camne....
PRANG!!
Tersentak aku dibuatnya apabila mendengar bunyi berdesing barang yang dibaling oleh Ameera. Apahal pompuan ni?
"Semua ini salah awak! Salah awak!!
Sebab awak, saya punya aiskrim Cremeria mint saya jatuh!!" Muka Ameera jelas tidak puas hati dan merah padam mukanya menahan amarah. Aku dapat lihat air matanya mengalir lesu.Alahai...kecewa sangat dia tu... "Maaf...aku tak sengaja. Aku belanja kau aiskrim baru nak?" Aku masih cuba memujuknya. Ameera memandang ku dan terus tersenyum lebar dibuatnya.
"Nak nak!! Saya nak beli novel sekali boleh? Awak belanja. Terima kasih. Jom!" Aku terkedu. Erk..novel? Sejak bila pula aku setuju ni? Herm..takpela Rayyan. Sekali sekala kau layan aje minah ni. Kang merajuk pula.
Selesai beli aiskrim tadi, Ameera menyuruh aku menyinggah di SMO bookstore. Aku menurut sahaja. Keluar sahaja dari kereta, aku melangkah masuk. Hanya follow Ameera dari belakang.
Aku melihat Ameera membelek buku. Aku yang bosan ini pun belek lah buku. Buku novel lah minah ini suka. Apa ni?
'she' dia? Siapa? Aku ke? Eh! Perasan!Aku melihat Ameera yang mengambil buku tiga itu. Bukan satu. Tiga Noh!!
Habis la duit kau Rayyan. Herm...Aku melihat tiga novel itu. "Tiga?" Ameera angguk apabila disoal olehku. "Satu je" Ameera yang senyum lebar tadi terus masam. "Okay okay. Tiga." Aku menurut sahaja. Muka pompuan tu bersinar terus. Elok lah tu! Eii geram aku!!
YOU ARE READING
Isteriku Seorang Pensyarah! [COMPLETE]
FantastikSeorang lelaki terserempak dengan seorang gadis. Lelaki itu seorang yang mempunyai mulut kasar. Namun, mereka juga seperti musuh di pertama kali perjumpaan, tetapi mereka dijodohkan oleh keluarga mereka. Gadis itu juga merupakan pensyarah nya. Gadi...